Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWalentyna Rosowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Patrz w co gram Kampania społeczno – edukacyjna RAPORT Warszawa, czerwiec 2012
2
CELE PROJEKTU 1.Przybliżyć rolę i znaczenie systemu oznaczeń PEGI wzmocnienie świadomości, że gry wideo skierowane są do odbiorców w różnym wieku: dzieci, młodzieży i dorosłych, a system PEGI jest narzędziem wspomagającym wybór gry adekwatnej do wieku użytkownika 2. Edukacja i informacja (wykorzystanie opinii znanych i popularnych osób) uświadomienie rodzicom, ich roli i odpowiedzialności we właściwym doborze gier dla dzieci kreowanie właściwych postaw oraz przeciwdziałanie stereotypowemu myśleniu uwrażliwienie rodziców na to, że gry wideo mogą być świetnym sposobem spędzania wolnego czasu, edukują i uczą logicznego myślenia, ale też mogą stać się źródłem potencjalnych zagrożeń, wówczas gdy nie dobierzemy ich odpowiednio do wieku naszego dziecka.
3
PRZYKŁADOWE PUBLIKACJE ONLINE
4
Sekcja zawierająca 7 artykułów z pozostałych serwisów wspierających Dodatkowo na dole strony przedstawiona sekcja redakcyjna Gry Statystyki Strony Głównej sekcji: 6002 UU, 6928 PV Serwis specjalny na ofeminin.pl
5
Promocja redakcyjna serwisu ofeminin.pl na Facebook Wpis na koncie Facebook serwisu ofeminin.pl Ofeminin.pl ma 8 363 fanów
6
Serwis wspierający koktajl24.pl
7
Zajawki artykułów w serwisie koktajl24.pl: 1.Jak dozować dziecku gry video 85 odsłon 2.Odpowiedzialni rodzice? Bezpieczne dziecko! 277 odsłon 3.Gry wideo a wiek dziecka 96 odsłon 4.Jak kontrolować, w co gra dziecko? 219 odsłon Serwis wspierający koktajl24.pl
8
Kampania odsłonowa przekierowująca do sekcji Kobiecej Kampania odsłonowa promująca sekcje specjalną kierowaną do Kobiet Format triplebillboard, liczba emisji 1mln odsłon, emitowany w pakiecie serwisów WOMAN, 861 klików
9
Sekcja Gry na serwisie ofeminin.pl Sponsoring PEGI na sekcji redakcyjnej Gry w serwisie ofeminin.pl Statystyki Gier: -gra 1: 126 UU, 135 PV -gra 2: 1753 UU, 2748 PV -gra 3: 889 UU, 993 PV -gra 4: 2775 UU, 4787 PV
10
Serwis wspierający wspodnicy.pl Boks 300x140px promujący sekcje Kobiecą we wszystkich podsekcjach serwisu wspodnicy.pl Statystyki Boxów łącznie, w trakcie trwania kampanii (ofeminin.pl + wspodnicy.pl): - 86 237 UU - 216 095 PV
11
Serwis specjalny na komputerswiat.pl Sekcja zawierająca 5 artykułów z pozostałych serwisów wspierających Statystyki sekcji specjalnej kierowanej do Mężczyzn: 1425 UU, 3993 PV
12
Widok artykułów w sekcji komputerswiat.pl
13
Serwis wspierający newsweek.pl Zajawka artykułuczy Gry komputerowe uczą? na serwisie newsweek.pl miała 1172 odsłony
14
Zajawka artykułuJak wybrać grę dla swojego dziecka na serwisie newsweek.pl miała 595 odsłon Serwis wspierający newsweek.pl
15
Serwis wspierający fakt.pl Zajawka artykułu na Stronie Głównej serwisu fakt.pl przekierowująca do sekcji specjalnej PEGI
16
Serwis wspierający fakt.pl Zajawki publikowane na Stronie Głównej kategorii Komputery Każda z zajawek była emitowana tydzień Statystyki łączne kategorii Komputery: -13 000 UU -40 000 PV
17
Kampania odsłonowa promująca sekcje specjalną kierowaną do Mężczyzn Format triplebillboard, liczba emisji 800tyś. odsłon, emitowany w pakiecie serwisów MAN, 1666 klików Kampania odsłonowa przekierowująca do sekcji męskiej
18
Promocja - Mailing Mailing w targecie Mężczyzna: -Wysłanych do ponad 89 000 kont -Otwartych 5 604 maili -Ctr 3%
19
EFEKTY DZIAŁAŃ wywiady dla mediów oraz publikacje
20
DZIAŁANIA MEDIA RELTIONS 1.Przygotowaliśmy i wysłaliśmy informacje prasowe do najważniejszych redakcji, potencjalnie zainteresowanych tematyką kampanii: TV stacje radiowe dzienniki regionalne strony internetowe (kobiece, męskie, lifstylowe, growe, marketingowe) 2.Uruchomiliśmy aktywne działania na forach internetowych w sieci Dyskusje Komentarze Nowe wątki tematyczne Porady i edukowanie użytkowników
21
Opinie znanych osób Zdobyliśmy ambasadorów kampanii: znaną dziennikarkę Annę Popek oraz kompozytora i dyrygenta Adama Sztabę. Ich opinie na temat roli rodziców w odpowiednim doborze gier wideo dla swoich dzieci, wykorzystaliśmy w informacjach prasowych. Odpowiedzialny rodzic, powinien kontrolować dwie kwestie: jakich gier używa dziecko oraz jaką ilość czasu poświęca na granie. Jeżeli chodzi o dobór gier staram się przede wszystkim kierować oznaczeniami na opakowaniu i nie dopuszczam do używania przez mojego syna gier przeznaczonych dla starszych dzieci. Syn nie jest tym oczywiście zachwycony i co jakiś czas pojawia się wielka potrzeba zagrania w grę dla starszych dzieci. Pada wówczas z Jego strony wiele argumentów, m.in. że gry dla starszych mają znacznie lepszą grafikę oraz że koledzy w klasie mogą grać we wszystko, co chcą. Jest to oczywiście kombinowanie charakterystyczne dla dzieciaków, ale ja w żadnym razie nie ulegam temu i polecam mu po raz kolejny zerknąć na cyfrę umieszczoną na pudełku oznaczającą dozwolony wiek. Czas grania jest również ściśle ustalony i nie powinno być w tym temacie żadnych odstępstw. Konsekwentne postępowanie względem dziecka, jak zresztą w wielu innych kwestiach, tak i tu jest niezwykle ważne – Adama Sztaba. Słowa uczą, ale to przykłady pociągają. Dlatego myślę, że nie wolno pozostawiać dziecka samemu sobie w żadnej dziedzinie - od sprzątania, wspólnego gotowania aż po wspólne oglądanie telewizji albo gry w gry komputerowe. Emocje dzielone z dziećmi podczas gry to coś, co najbardziej łączy i jednocześnie uczy. Wymaga to nieco zaangażowania od rodziców, ale ten wysiłek sprawi, że połączą nas z dziećmi wspólne więzy i przeżycia, do których zawsze będzie można się odwołać – Anna Popek.
22
MEDIA RELATIONS W efekcie intensywnych działań media relations uzyskaliśmy następujące efekty: 1.Telewizja TVP 1 wywiad w programie Kawa czy Herbata (dr. Dominika Urbańska-Galanciak) TVP 2 wywiad w programie Pytanie na śniadanie(dr. Dominika Urbańska-Galanciak i Adam Sztaba) 2.Stacje radiowe Polskie Radio PR4 – wywiad (dr. Dominika Urbańska-Galanciak) TOK FM – wywiad (dr. Dominika Urbańska-Galanciak i dr. Mirosław Filiciak) 3.Media internetowe – 28 publikacji o przeprowadzonych kampaniach 4.Dzienniki – 3 publikacje 5.E-PR, działania w sieci - 5267 unikalnych wejść/kliknięć w wątkach tematycznych
23
www.dzienniklodzki.pl 04.06.2012
24
www.tvp.pl 04.06.2012
25
www.polskieradio.pl 07.06.2012 Materiał audio z audycji Nowe Technologie z dnia 7 czerwca 2012 roku dostępny w załączonym pliku 07.06.2012. POLSKIE RADIO PROGRAM 4.mp3
26
www.dlalejdis.pl 13.06.2012
27
www.plejada.pl 15.06.2012
28
www.gra.pl 18.06.2012
29
www.ofemini.pl 18.06.2012
30
www.extraprodukt.pl 19.06.2012
32
www.polki.pl 20.06.2012
33
www.gram.pl 24.05.2012
34
www.media2.pl 24.05.2012
36
www.pc.rpgamer.pl 24.05.2012
37
www.pcarena.pl 24.05.2012
38
www.prportal.pl 24.05.2012
39
www.gamezilla.pl 29.05.2012
40
www.gryonline.pl 29.05.2012
42
www.niezgrani.pl 29.05.2012
43
www.playpc.pl 29.05.2012
44
29.05.2012 www.toread.discordia.pl
45
29.05.2012 www.toread.discordia.pl
46
www.brief.pl 29.05.2012
47
www.marketing-news.pl 29.05.2012
48
www.cdactions.pl 30.05.2012
49
www.komputerswiat.pl 30.05.2012
50
www.komputerswiat.pl 30.05.2012
51
www.ps3site.pl 30.05.2012
52
www.xboxsite.pl 30.05.2012
53
www.komputerswiat.pl 30.05.2012
54
www.gry.interia.pl 31.05.2012
55
19.06.2012 Materiał video z programu Pytanie na śniadanie w stacji telewizyjnej TVP2 z dnia 19 czerwca 2012 roku dostępny w załączonym pliku 19.06.2012.TVP2.avi
56
Podsumowanie działań e-pr
57
W ramach działań e-PR wspierających kampanię SPiDOR Graj bezpiecznie oraz Patrz w co gram, utworzyliśmy 62 wątki na forach internetowych sprofilowanych dla rodziców, dla graczy oraz na forach ogólnotematycznych. Nasze wypowiedzi modelowe, którymi zaczynaliśmy dyskusje, były sprofilowane i skierowane do dwóch grup użytkowników – rodziców i graczy. Przez trzy tygodnie trwania działań uzyskaliśmy następujące wyniki: 5267 unikalnych wejść/kliknięć w 48 wątkach na temat kampanii. Łącznie uzyskaliśmy 169 wypowiedzi internautów.
58
E-PR – przykładowe wypowiedzi internautów
60
DZIĘUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.