Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI."— Zapis prezentacji:

1 Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI B POMOC W EMANCYPACJI A POMOC W ASYMILACJI KULTUROWEJ

2 I. Integracja ze społeczeństwem znajduje się na najwyższej pozycji ponad emancypacją i rozwojem osoby. Nauka i kształcenie są pierwszymi warunkami emancypacji. Dopiero kiedy człowiek jest dojrzały, może rozwinąć rozsądną tożsamość A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A I. A B C

3 II. Dopasowanie do systemu osiągnięć, kultury i norm jest warunkiem rozwoju tożsamości. Dopiero po zakończonym procesie rozwoju tożsamości człowiek może swobodnie poruszać się w nowych kierunkach. A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A II. A C B

4 III.Zagwarantowanie swobody działania dla rozwoju krytycznej świadomości jest warunkiem udanego dopasowania do struktur osiągnięć. Pierwszeństwo mają wizje kolektywu. Na nich opierają się osiągnięcia związane z dopasowaniem. Dopiero z tej kombinacji może się ukształtować tożsamość A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A III. B A C

5 IV. Poprzez powiązanie z wizjami (wolności)możliwy jest rozwój tożsamości. Osiągnięcia związane z dopasowaniem się nie stanowią żadnego pedagogicznego wyzwania A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A IV. B C A

6 V. Udany rozwój tożsamości musi znajdować się na pierwszym miejscu, aby działania związane z dopasowaniem i asymilacją mogły być skuteczne. Dopiero dzięki takiej kolejności powstaje potencjał emancypacyjny. A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A V. C A B

7 VI. Wewnętrzna i zewnętrzna stabilność jednostki są warunkiem autonomii. Dopiero wtedy możliwa jest nauka w wolności. A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A VI. C B A


Pobierz ppt "Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google