Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Podkasty w nauczaniu języka obcego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Podkasty w nauczaniu języka obcego."— Zapis prezentacji:

1 Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Podkasty w nauczaniu języka obcego

2 Internet 2.0 w nauczaniu języków obcych Podkasty Iwona Moczydłowska, Siedlce 2011 źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007

3 Termin: Podcast iPod broadcast +

4 Podkast Cykliczna audycja internetowa, dostępna zwykle w formacie mp3, przygotowana do subskrybcji i zapisania na dysku użytkownika, z możliwością odtwarzania na komputerze osobistym i/lub urządzeniach przenośnych

5 Rodzina podcastów podcast vodcast screencast webcast phonecast Skypecast

6 Różne aspekty podkastów Czas trwania – od kilkudziesięciu sekund do kilkudziesięciu minut Cel – autentyczne lub edukacyjne Temat – nieograniczony Wymiar – pojedynczy (jeden autor, wielu odbiorców), wielostronny (wielu autorów, wielu odbiorców) Formy – zróżnicowane (zobacz następny slajd)

7 Formy profesjonalne audycje radiowe nowości, wiadomości ciekawostki wywiady muzyka, dźwięki i odgłosy lekcje językowe wykłady (w tym ilustrowane) audioksiążki pokazy i demonstracje porady instrukcje prezentacje tematyczne przykłady działań i postaw przedstawienia pamiętnik (audioblog, wideo blog) dyskusje

8 Jak zacząć? Zapewnienie warunków technicznych Wyszukanie podkastów Odsłuchanie Subskrybcja interesujących podkastów

9 Słuchanie podkastów Sprzęt: - komputer z łączem internetowym, ew. słuchawki procesor 300 MHZ, RAM – 64 MB, karta dźwiękowa, miejsce na dysku 5 GB, złącze USB - przenośny odtwarzacz plików mp3 Oprogramowanie: -do odtwarzania mp3 – Windows Media Player, Real Player, Winamp, iTunes -do subskrybowania – iTunes, Juice, Doppler, iPodder, Polcaster

10 Wyszukiwanie podkastów Samodzielne wyszukiwanie, np. za pomocą Google Korzystanie z katalogów podkastów -BBC Podcast Directory Podcast Directory -British Council Learnenglish Council Learnenglish -Podcast Alley Alley -Yahoo! Directory sting_and_Audioblogging/?skw=yahoo+podcasts+directoryYahoo! Directory -Learn Out Loud Out Loud -http://www.podcast.nethttp://www.podcast.net

11 Interesujące strony Audio Lingua Onestopenglish Schulpodcasting Radio Willoweb Learning in Hand ELTpodcast Das Abenteuer Lerner Deutsches Verzeichnis

12 Subskrybcja Instalacja czytnika RSS np. Sharp Reader w komputerze Użycie czytników online np. Google, Bloglines Zainstalowanie podcatchera np. iTunes RSS – Really Simple Syndication; oprogramowanie organizujące informację z Internetu stosownie do potrzeb odbiorcy; pomaga szybko i efektywnie sprawdzić olbrzymie ilości informacji; odnosi się do sposobu czytania stron internetowych; automatycznie pobiera nową zawartość subskrybowanych stron – tytuły w formie listy, które można przejrzeć i ewentualnie wejść w zawartość poprzez hiperłącze; oszczędność czasu Podcatcher wyspecjalizowany program do podkastów; pozwala automatycznie subskrybować i ściągać na dysk komputera wybrane audycje

13 Zastosowanie podkastów w nauczaniu Uczniowie w roli słuchaczy -Autentyczne (wersja dla zaawansowanych uczniów) -Edukacyjne (różne poziomy, tematy, formy) -Obowiązkowa praca na lekcji lub w domu -Zadanie dla chętnych: nauczyciel zachęca uczniów do dokonania wyboru interesującego podkastu i słuchania w wolnym czasie

14 Zadania dla uczniów Znajdź istotny szczegół Słuchaj i zapisuj słowo po słowie (tradycyjne dyktando); porównaj z transkrypcją Odpowiedz na pytania szczegółowe (listening for details) Gdzie to jest, Jaka jest pogoda, itp. (listening for gist) Jaki jest główny pomysł/idea (listening for main idea) Jaka jest atmosfera, klimat Zrób notatki, a następnie na ich podstawie odtwórz dialog/historię Napisz streszczenie Zrób szkic historii/dialogu Uzupełnij luki Zrób luki w tekście dla kolegi Przetłumacz fragment nagrania na język ojczysty, następnie dokonaj z powrotem tłumaczenia na język nagrania; porównaj z transkrypcją Słuchając jednocześnie powtarzaj lub odczytuj transkrypcję

15 Tworzenie podkastów Sprzęt: mikrofon Oprogramowanie: program do nagrywania np. Audacity Miejsce publikacji: freehostwebs.com LoudBlog

16 Zastosowanie podkastów w nauczaniu Uczniowie w roli autorów -Pojedynczy podkast (one-off podcast) -Regularna seria podkastów Uczniowie produkują, a następnie umieszczają w Internecie

17 Zadania dla uczniów TematCzas trwaniaPoziom językowyForma pracyRodzaj Informacje personalne 1-3 minutypoczątkującyindywidualnyjednorazowy Opinie na określony temat 1-3 minutypoczątkujący +indywidualnyseria Opis (np. zwyczaje narodowe, wakacje) 5 minut +średniozaawanso wany + małe grupyjednorazowy/ seria Opowiadanie dowcipów/ anegdot 1-3 minutyśredniozaawanso wany + indywidualnyjednorazowy/ seria źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007

18 Dobór podkastów Tematyka Słownictwo Gramatyka Idiomy i Slang Język Biznesu Wiadomości Limeryki, żarty, anegdoty Piosenki Poezja źr.:http://edseminars.apple.com/seminars/eventfiles/45/podcasting.jpg

19 Dobór podkastów Zwróć uwagę na: Istotny dla ucznia temat – podtrzymuje uwagę, wzmacnia motywację Autentyczny język i kontekst – odzwierciedlenie realnego świata Przydatność Możliwość zastosowania w życiu, poza szkołą

20 Metodyka podkastów Konieczne jest określenie celu słuchania Podkasty to nie tylko listening Ćwiczenie może uwzględniać więcej niż jedną sprawność Materiały towarzyszące: karty pracy, komentarze kulturowe, transkrypcja Konkretne polecenia (np. słuchając czytaj głośno transkrypcję nagrania; nagraj tekst, następnie wyślij do nauczyciela)

21 Podkasty na lekcji – etap I Praca nauczyciela przed lekcją: 1. Założenie strony dla projektu na specjalnej stronie podkastingowej, np. 2. Napisanie wprowadzenia do projektu – zadanie dla uczniów (krótki tekst, zdjęcie - ew. zadanie w postaci pliku dźwiękowego – i przykład). 3. Warunki konieczne: komputer połączony z Internetem, mikrofon i słuchawki Czas: 30 minut

22 Podkasty na lekcji – etap II Praca uczniów na lekcji: W parach lub indywidualnie uczniowie: Przygotowują krótki tekst odnoszący się do polecenia nauczyciela Zapisują tekst Robią próbę – czytają tekst Nagrywają tekst Sprawdzają jakość Publikują nagranie na stronie Miejsce: pracownia komputerowa Czas trwania: minut

23 Podkasty na lekcji – etap III Praca uczniów na lekcji: Wysłuchanie podkastów wykonanych przez uczniów Każdy uczeń słucha wszystkich podkastów Robi notatki W małych grupach porównywanie rezultatów Pracownia komputerowa Czas trwania: minut

24 Podkasty na lekcji – etap IV Po wprowadzeniu uczniów do podcastingu (etap I-III) - regularna produkcja podkastów na tematy związane z programem nauczania Może być to jedna z form pracy domowej Coraz większa wprawa, mniej czasu potrzebne do tworzenia nagrań Pracownia komputerowa lub praca w domu Czas trwania: 3-4 kolejne lekcje źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007


Pobierz ppt "Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Podkasty w nauczaniu języka obcego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google