Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyszukiwaliśmy informacji o układzie pokarmowym człowieka, organach go tworzących, jego funkcjach i procesach w nim zachodzących. Następnie stworzyliśmy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyszukiwaliśmy informacji o układzie pokarmowym człowieka, organach go tworzących, jego funkcjach i procesach w nim zachodzących. Następnie stworzyliśmy."— Zapis prezentacji:

1

2 Wyszukiwaliśmy informacji o układzie pokarmowym człowieka, organach go tworzących, jego funkcjach i procesach w nim zachodzących. Następnie stworzyliśmy bardzo szczegółową prezentację na temat budowy i funkcji układu pokarmowego człowieka. Przedstawiamy kolejne slajdy naszej prezentacji:

3 Najważniejszym zadaniem układu pokarmowego człowieka jest pobieranie pokarmów i wody, trawienie i przyswajanie składników odżywczych oraz niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

4 - jama ustna - gardło - przełyk - żołądek - jelito cienkie - jelito grube zakonczone otworem odbytowym

5 jako część układu pokarmowego składa się ; przedsionka jamy ustnej, jamy ustnej właściwej, podniebienia twardego, podniebienia miękkiego, zębów (osadzonych w zębodołach), języka.

6 małżowina nosowa dolna przedsionek nosa podniebienie twarde język języczek przewód nosowy górny część nosowa gardła część krtaniowa gardła przełyk

7 zachodzi dzięki ślinie produkowanej przez ślinianki. Funkcje śliny: nawilżanie, odkażanie (działanie antybakteryjne), trawienie. Enzymy zawarte w ślinie: 1.amylaza ślinowa (ptyalina) – rozkłada wielocukry na dwucukry, skrobiamaltoza 2.maltaza. maltozaglukoza pH 7

8 to narząd, stanowiący część przewodu pokarmowego, którego zasadniczą rolą jest trawienie pokarmu.

9 wpust żołądka dno żołądka trzon żołądka dwunastnica odźwiernik częśćodźwiernikowa

10 W skład jelita grubego wchodzi: Jelito ślepe okrężnica, odbytnica. okrężnica jelito kręte zastawka krętniczo- kątnicza ujście wyrostka robaczkowego wyrostek robaczkowy

11 Wątroba, to największy gruczoł ciała waży 1,5 kg, ma ciemnoczerwone zabarwienie. Funkcje wątroby, to: wytwarzanie żółci magazynowanie i przemiana tłuszczy, białek, witamin i węglowodanów gromadzenie węglowodanów w postaci glikogenu uniemożliwianie działanie niektórych toksyn wytwarzanie prawie wszystkich białek osocza

12 przewód wątrobowy mniejszy przewód pęcherzykowy pęcherzyk żółciowy dwunastnica drogi żółciowe wewnątrz wątrobowe przewód wątrobowy mniejszy przewód żółciowy wspólny przewód trzustkowy

13 przewód żółciowy wspólny odźwiernik przewód trzustkowy głowa trzustki trzon trzustki ogon trzustki przewód trzustkowy dodatkowy

14

15 Jednym sposobem prezentowania zasad prawidłowego żywienia przedstawionych w Piramidzie Zdrowia jest Talerz zdrowia. Wielkość wycinków koła odnoszących się do poszczególnych grup produktów żywnościowych odpowiada ich udziałowi w piramidzie zdrowego żywienia

16

17

18 Bardzo ważnym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Powinno ono pokrywać 20%-25% dziennego zapotrzebowania na energie i być odpowiednio zbilansowane, czyli dostarczać czterech spośród pięciu podstawowych grup produktów tworzących piramidę zdrowia

19

20 Dobowe zapotrzebowanie energetyczne organizmu=100%

21 I Wariant: 5 posiłków w ciągu dnia Posiłki Procent dobowego zapotrzebowania na energie 1.Śniadanie 20%-25% 2. II śniadanie 15%-20% 3. Obiad 35%-40% 4. Podwieczorek 5%-10% 5.Kolacja 10%-15%

22 II Wariant: 4 posiłki w ciągu dnia (bez podwieczorku i z,,Lepszą kolacją, która powinna być spożyta 2godz przed pójściem spać) Posiłki Procent dobowego zapotrzebowania na energie 1. Śniadanie 20%-25% 2. II śniadanie 15%-20% 3. Obiad 35%-40% 4. Kolacja 15%-20%

23

24 1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie. 2. Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.

25 3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole). 4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.

26 5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych. 6. Owoce i warzywa powinno się spożywać przy każdym posiłku – minimum 5 porcji dziennie

27 7. Ograniczaj spożywanie tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych 8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.

28 9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę. 10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

29

30 są przede wszystkim materiałem budulcowym a w energię są przetwarzane tylko w sytuacjach kryzysowych dla naszego organizmu.

31 są gromadzone głównie w postaci tkanki tłuszczowej i dają organizmowi zapas energii na dłuższy czas.

32 Dostarczają naszemu organizmowi energię w krótkim czasie są gromadzone w postaci glikogenu

33 - Zapewnia normalne funkcjonowanie naskórka, prawidłowe widzenie, normalny wzrost.

34 wit. D - zapewnia mocne kości i zęby Reguluje przemiany wapniowo-fosforowe.

35 -Wzmaga ogólną odporność organizmu, wpływa na syntezę hormonów kory nadnerczy.

36 wit. E - Wpływa na płodność, bierze udział w utlenianiu biologicznym, chroni przed poronieniem.

37 Warunkuje prawidłowy przebieg procesów krzepnięcia krwi i oddychania wewnątrzkomórkowego.

38

39 występują wyłącznie produkty pochodzenia roślinnego: zboża, owoce, warzywa, orzechy.

40 ze swojej diety wykluczają także jajka. Natomiast mogą spożywać mleko i produkty mleczne.

41 jest to najbardziej popularna forma wegetarianizmu, a zarazem najmniej restrykcyjna. Nie jada się mięsa i ryb, ale można spożywać produkty zwierzęce, takie jak jajka, miód oraz mleko i produkty mleczne.

42 dopuszcza spożywanie ryb, drobiu, jaj i mleka, natomiast wyklucza jedynie czerwone mięso.

43

44

45

46

47

48

49

50

51


Pobierz ppt "Wyszukiwaliśmy informacji o układzie pokarmowym człowieka, organach go tworzących, jego funkcjach i procesach w nim zachodzących. Następnie stworzyliśmy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google