Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk"— Zapis prezentacji:

1 Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk
Autorzy opracowania: Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk Jakub Rzewuski

2 Opis firmy Wstępne logo firmy:
Nasza firma nazywa się „Zielona Mila”. Oferowane przez nas produkty to przede wszystkim herbaty wszelkiego rodzaju oraz zioła, specyfiki ziołowe i przyprawy. Naszą placówkę zamierzamy ulokować w centrum Świętej Katarzyny, likwidując stare i zaniedbane budynki dawnego kiosku i sklepu warzywnego oraz zastępując je nowym budynkiem firmy. Spowoduje to nie tylko wizualne uatrakcyjnienie centralnej części wsi, ale także zapewni klientom łatwy dostęp do oferowanego przez nas towaru. Wstępne logo firmy:

3 Zasięg działalności i organizacja
Zasięg działalności nie będzie ograniczony do miejscowości, w której ulokujemy firmę. Odpowiednie działania marketingowe prowadzone będą na terenie okolicznych wsi, ze szczególną intensywnością w szybko rozwijających się Siechnicach, Żernikach Wrocławskich oraz Radwanicach. W przyszłości planujemy utworzyć specjalną placówkę na terenie miasta Wrocław, która byłaby zależna od głównej siedziby w Świętej Katarzynie i stamtąd brałaby produkty. W firmie największe wpływy będzie miał prezes (na nazwisko którego będzie ona zarejestrowana), posiadający 52% akcji firmy. Poza nim będą dwaj wspólnicy, mający po 24% akcji. To do prezesa należeć będzie podejmowanie ważnych decyzji, o których powiadomieni zostaną obaj wspólnicy.

4 Opis produktu W skład naszej oferty wchodzą naturalne herbatki, preparaty ziołowe, mieszanki ziołowe, zioła jednorodne sypkie, syropy, soki i przyprawy. Wszystkie produkty są sprowadzane hurtowo od producenta, firmy Herbapol mającej siedzibę w Krakowie. Na podstawie kontroli przez Ekogwarancję PTRE Sp. z.o.o. wszystkie produkowane składniki sprowadzanych towarów otrzymały certyfikat ekologiczny nr PL /07/F-75/01 potwierdzający zgodność produkcji z metodami ekologicznymi. Dodatkowo wszystkie preparaty mają zatwierdzony test jakości przeprowadzony przez prywatną firmę.

5 Nasze produkty posiadają właściwości lecznicze i profilaktyczne, są więc atrakcyjne dla klienta, bowiem poprawiają jego samopoczucie, zdrowie i wygląd zewnętrzny.

6 Pracownicy W naszej firmie niezbędne będą dwa podstawowe stanowiska, mianowicie:        Sprzedawca – przede wszystkim będzie musiał znać wszystkie produkty i umieć nie tylko sprawnie odszukiwać w magazynie odpowiednie preparaty, ale również doradzić klientom inne towary i pomóc w ich wyborze oraz mieć dobry kontakt z osobami odwiedzającymi sklep. Wykształcenie wymagane do obsadzenia tego stanowiska to wyższe wykształcenie farmakologiczne, znajomość przynajmniej jednego języka obcego (preferowany angielski i niemiecki), umiejętność posługiwania się prostymi rachunkami matematycznymi oraz znajomość obsługi kasy sklepowej.       Kierowca-magazynier – do jego obowiązków należeć będzie przywożenie produktów z hurtowni i składania ich w magazynie. Osoba ta musi mieć średnie wykształcenie oraz posiadać prawo jazdy pozwalające na kierowanie samochodu ciężarowego.

7 Analiza rynku Po obserwacjach i sprawdzeniu w bazie firm działających na terenie Dolnego Śląska doszliśmy do wniosku, iż w naszym najbliższym otoczeniu (teren gminy) nie działa żadna firma oferująca produkty podobne do naszych. Także na terenie Wrocławia i całego obszaru województwa istnieje niewiele firm zajmujących się tym typem produktów. Istnieje spory popyt na dany towar. Kupując oferowane przez nas preparaty klienci sugerować się będą niską ceną oraz dobrą jakością produktów (certyfikat ekologiczny, test jakości). Gmina Święta Katarzyna liczy ok mieszkańców. Przewidujemy, iż procent ludności zainteresowanej naszą ofertą sięgać może nawet 40%. Grupą docelową są osoby w średnim i starszym wieku, które potrzebują naszych preparatów, aby polepszyć swój stan zdrowia. Kolejną grupą do której skierowana jest nasza oferta to osoby w wieku lat, przewidujemy iż największą popularnością w tym przedziale wiekowym cieszyć będą się herbaty i napary.

8 Reklama Firmę „Zielona Mila” będziemy reklamować za pomocą ulotek i plakatów. Nie przewidujemy kosztów związanych z przygotowaniem reklamy, bowiem jeden ze wspólników posiada wystarczające kompetencje, aby przygotować i prowadzić kampanię reklamową. Początkowo ulotki będziemy roznosić my, założyciele firmy, w przyszłości pomyślimy nad wynajęciem do tego bardziej odpowiednich osób. Zasięg reklamy ograniczymy początkowo do obszaru gminy Święta Katarzyna, w szczególności samej miejscowości Święta Katarzyna, gdzie znajdować się będzie nasza placówka. Planujemy w przyszłości rozszerzyć reklamę na tereny Wrocławia, umieścić ogłoszenia w gazecie oraz założyć stron internetową firmy.

9 Wstępny projekt ulotki:

10 Środki te zamierzamy pozyskać przez uzyskanie kredytu w banku.
Analiza finansowa Po podliczeniu wszystkich kosztów związanych z zakupem materiałów budowlanych i części budynku (37 tys. zł), elementów wystroju wewnętrznego i zewnętrznego, wyposażenia biurowego i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania firmy (razem = 13 tys. zł), a także doliczeniu kosztów pierwszych ziół, zakupu działki i rejestracji firmy końcowa suma potrzebna na rozpoczęcie działalności w pierwszym miesiącu wynosi w przybliżeniu 60 tys. zł. Środki te zamierzamy pozyskać przez uzyskanie kredytu w banku.

11 37 tys. złotych Kostka brukowa 34,04zl – m2 Koszty budowy:
80m2 = 3000 zł Beton 200 zł m3 16m3 = 3000zł 20m2 trawy = 10zł 40m2 trawy = 20 zł Ściany: 1340 pustaków = 6700zł 32 płyty gipsowe = 960zl 100m2 wełny szklanej = 900zl 100m2 tynku = 105 zł 2 okna wystawowe = 2000zl Drzwi główne = 1200zl Drzwi magazynowe = 500zl Dach dwuspadowy = 10000zl Ogrzewanie = 7000 zl Podsumowanie stanu surowego: 37 tys. złotych Koszty budowy:

12 Razem: 10 330 zł Koszty ukończenia: Malowanie zewnętrzne = 600zł
Malowanie wewnętrzne = 500zł Podłoga – panele = 900zł Lampy na zewnątrz = 300zł Lampy wewnątrz = 430 zł Półki na kartony: 3x 400 zł = 1200zł 2x 200zł =400zł Stół do rozpakowania 100zł Półki 2 x 500zł = 1000zł Lampy = 300zł Lada = 700zł Kasa fiskalna = 1500zł Telefon = 200zł Barierka = 400zł Lada dla klientów = 1000zł Krzesła 8 x 100zł = 800zł Razem: zł

13 Koszty utrzymania: Pensja dla sprzedawcy: 1300 zł brutto Pensja dla kierowcy: 1400 zł brutto Rachunki: Woda: ~200 zł Gaz: ~400 zł Prąd: ~130 zł Zakup partii towaru: ~5000 zł Razem: około 8430 zł

14 Przykładowe towary i ich ceny:
Herbata „Owoce Lasu”, 30 torebek: 6,20 zł Nalewka z dziurawca, 100 gram: 5,00 zł Nalewka z głogu, 900 gram: 30,00 zł Sok wiśniowy z witaminą C, 500 gram: 4,30 zł Herbata „Szwejk”, 40 torebek: 3,60 zł Płyn łagodzący bóle stawów, 100 ml: 5,70 zł


Pobierz ppt "Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk"

Podobne prezentacje


Reklamy Google