Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Usługi geodezyjne „GEO-MIARY”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Usługi geodezyjne „GEO-MIARY”"— Zapis prezentacji:

1 Usługi geodezyjne „GEO-MIARY”
Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian

2 LOKALIZACJA FIRMY siedziba firmy: Kętrzyn, ul. Traugutta 7

3 OBSZAR DZIAŁANIA FIRMY
powiat kętrzyński

4 Biuro Wielkość biura ok. 25m2

5 PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
sporządzenie map do celów projektowych dokonywanie podziału działek inwentaryzacja przyłączy wznowienie granic działek wytyczanie budynków pomiary sieci uzbrojenia terenów

6 Jedynymi udziałowcami firmy są jej właściciele:
STRUKTURA KAPITAŁOWA Jedynymi udziałowcami firmy są jej właściciele: Adam Lewandowski Mirosław Przybylski Michał Zieliński

7 SPRAWY SĄDOWE I ZOBOWIĄZANIA
Na chwilę obecną żaden z udziałowców nie posiada zobowiązań finansowych, nie toczy się przeciwko nim żadne postępowanie karne, ani sprawa sądowa

8 WYMAGANIA FORMALNO PRAWNE
zawarcie umowy pomiędzy udziałowcami wynajem lokalu pozwolenie na założenie działalności gospodarczej REGON NIP wyrobienie pieczątki firmowej założenie konta bankowego wniosek o rozliczanie z VAT-u ubezpieczenie społeczne odebranie lokalu (SANEPID)

9 MISJA świadczenie usług o jak najwyższej jakości za stosunkowo niską cenę dobre kojarzenie naszej firmy powiększenie obszaru działalności firmy

10 WIZJA dobrze prosperująca i rozpoznawalna firma

11 CELE przetrwanie i rozwój naszej firmy poprzez umocnienie pozycji na rynku po roku działalności odzyskanie zainwestowanych środków po dwóch latach działalności zostać liderem w naszym obszarze maksymalizacja zysków i jak największe zadowolenie klienta z świadczonych przez nas usług

12 ANALIZY Punktowa analiza atrakcyjności sektora SWOT Macierz GE

13 PUNKTOWA ANALIZA ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA

14 PUNKTOWA ANALIZA ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA
KRYTERIA SKALA WARTOŚCI , , Przewidywana stopa zwrotu < 2% 2 - 8% > 8% Udział liderów w rynku > 60% % < 30% Zmienność technologii częste zmiany cykl 5 lat cykl > 5 Poziom nasycenia rynku duży średni mały Groźba pojawienia się nowych konkurentów Ryzyko substytucji wysokie średnie niskie Bariery wejścia słabe silne Poziom cen wojna cenowa wysoka elastyczność duży margines swobody Sezonowość wysoka średnia niska

15 ZESTAWIENIE WYNIKÓW PUNKTOWEJ ANALIZY ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA
Lp. Kryterium oceny Waga Wartość kryterium Ocena ważona 1. Przewidywana stopa zwrotu 0,15 4 0,6 2. Udział liderów w rynku 0,14 2.5 0,35 3. Zmienność technologii 0,04 3,5 4. Poziom nasycenia rynku 0,2 0,8 5. Groźba pojawienia się nowych konkurentów 1.5 0,3 6. Ryzyko substytucji 0,16 7. Bariery wejścia 0,07 2,5 0,175 8. Poziom cen 0,08 1 9. Sezonowość 0,32 Ocena łączna Suma 1 2,925

16 SWOT

17 SWOT - szanse Lp. SZANSE Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1.
Możliwość poszerzenia asortymentu 2 0,15 0,3 2. Zwiększenie obszaru działania firmy 3 0,45 3. Rosnący popyt na usługi geodezyjne 4 0,2 0,8 4. Mała konkurencja w najbliższej okolicy 1,2 5. Brak substytutów na usługi geodezyjne 0.2 Razem (ocena ważona) + 1,00 3,55

18 SWOT - zagrożenia Lp. ZAGROŻENIA Ocena 1-5 Waga ważona 1.
Możliwość pojawienia się nowych konkurentów 4 0,5 2,0 2. Sezonowość 2 0,2 0,4 3. Awaria sprzętu 0,3 0,6 Razem (ocena ważona) - 1,00 3,0

19 SWOT – mocne strony Lp. MOCNE STRONY Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1.
Dobra lokalizacja 3 0,25 0,75 2. Konkurencyjne ceny 5 0,4 2 3. Wyspecjalizowana kadra 4 0,35 1,4 Razem (ocena ważona) + 1,00 4,15

20 SWOT – słabe strony Lp. SŁABE STRONY Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1.
Ograniczone fundusze na rozpoczęcie działalności 2 0,15 0,3 2. Brak lokalu na własność 0,1 0,2 3. Brak doświadczenia w prowadzeniu firmy 3 0,4 4. Słaby image 4 1,2 Razem (ocena ważona) - 1,00 2,85

21 SWOT WYNIKI

22 MACIERZ GE

23 MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora (kryteria)
Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9) 1 Wielkość rynku rynek niewielki, lokalny rynek duży, regionalny, krajowy rynek bardzo duży, międzynarodowy 2 Rozwój rynku niewielki średni wysoki 3 Intensywność konkurencji silna konkurencja, słaba znajomość konkurentów średnia konkurencja, średnia znajomość bardzo dobra znajomość 4 Rentowność branży niższa od średniej podobna do średniej wyższa od średniej 5 Możliwości substytucyjne duże niebezpieczeństwo przeniesienia całego popytu na usługi średnia możliwość przeniesienia małe niebezpieczeństwo 6 Stabilność zachowań nabywców niewielka średnia duża i bardzo duża 7 Sezonowość sprzedaży wysoka sprzedaż usług tylko w okresie jednego kwartału usług przez 2-3 kwartały usług prawie przez cały rok

24 MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora

25 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria)
Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9) 1 Względny udział w rynku niewielki, niższy od większości konkurentów średni, zbliżony do bardzo duży lub duży, dominujący w stosunku do 2 Dynamika rozwoju działalności niewielka, niższa od konkurentów średnia, zbliżona do konkurentów wysoka, wyższa niż u konkurentów 3 Rentowność działalności niższa niż w innych obszarach podobna jak w innych obszarach wyższa niż w 4 Poziom i struktura kosztów Wysokie koszty, wyższe niż u konkurentów, duży udział kosztów stałych średnie koszty, zbliżone do konkurentów, średni udział kosztów stałych Niskie koszty, niższe niż u konkurentów, mały udział kosztów

26 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria) cd
Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9)

27 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji

28 Stosunek atrakcyjności sektora do pozycji konkurencyjnej

29 PLAN ZATRUDNIENIA Pracownikami firmy będą jej właściciele, którzy wszystkie obowiązki związane z prowadzeniem działalności rozłożą między sobą równomiernie

30 TECHNICZNY PLAN PRACY Wykonywana czynność Data rozpoczęcia
Data zakończenia Czas Opracowanie biznes planu 30 Zawarcie umowy przez udziałowców 1 Zgromadzenie środków finansowych na otwarcie działalności 14 Zawarcie umowy wynajmu lokalu 2 Wpis do ewidencji działalności gospodarczej Rejestracja w Urzędzie Skarbowym Rejestracja płatnika VAT w ZUS Wyrobienie pieczątki firmowej Uzyskanie numeru statystycznego w systemie REGON Remont lokalu 28 Zakup sprzętu 10 Otwarcie działalności

31 KOSZTORYS Lp. Rodzaj kosztu Koszt w zł 1 Remont lokalu 15000,- 2
Wyposażenie biura: podziałka transwersalna, przenośnik, rapidografy(pisaki kreślarskie – różne grubości) szablony do pisma technicznego dopasowane do grubości pisaków, ołówki, gumki 2500,- 3 Komputer 4 Umeblowanie lokalu 3000,- 5 Zakupienie oprogramowania komputerowego (WinKalk i MikroMap) 1000,- 6 Specjalistyczny sprzęt do pomiarów ( dalmierz, tyczka, lustro, łata do niwelacji, statyw, niwelator, węgielnica, ruletka 30 lub 50m, szkicownik) 40000,- 7 Ksero 8 Reklama 9 Zakupienie domeny 0,90 ,- 10 Ubrania dla pracowników 300 ,- 11 Wyrobienie pieczątki firmowej 50 ,- RAZEM 68 350,90 ,-

32 CENNIK USŁUG Lp. Rodzaj usługi Koszt 1
Sporządzenie mapy do celów projektowych 500,- 2 Dokonanie podziału działki 1400,- 3 Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 150,- 4 Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 5 Wytyczanie budynku 6 Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 1300,-

33 MIESIĘCZNE KOSZTY PROWADZENIA FIRMY
Lp. Rodzaj kosztu Koszt 1 Wynajem lokalu 2000,- 2 Opłaty miesięczne (prąd, woda) 2500,- 3 Koszty dojazdów 1500,- 4 Telefon 100,- 5 Internet 80,- 6 ZUS 250,- 7 Biuro rachunkowe 8 Spłata kredytu 1200,- 9 Koszty dodatkowe 1000,- RAZEM 8630,-

34 PRZEWIDYWANE MIESIĘCZNE ZYSKI
Lp. Rodzaj usługi Ilość zleceń Zysk 1 Sporządzenie mapy do celów projektowych 10 5000,- 2 Dokonanie podziału działki 3 4200,- Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 5 (każde po 5 przyłączy) 3750,- 4 Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 5(każde po 5punktów granicznych) 5 Wytyczanie budynku 2500,- 6 Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 5 (każde po 0,5 km) 3250,- 33 22450,-


Pobierz ppt "Usługi geodezyjne „GEO-MIARY”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google