Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Usługi geodezyjne GEO-MIARY Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Usługi geodezyjne GEO-MIARY Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian."— Zapis prezentacji:

1 Usługi geodezyjne GEO-MIARY Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian

2 LOKALIZACJA FIRMY siedziba firmy: Kętrzyn, ul. Traugutta 7

3 OBSZAR DZIAŁANIA FIRMY powiat kętrzyński

4 Biuro Wielkość biura ok. 25m2

5 PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI sporządzenie map do celów projektowych dokonywanie podziału działek inwentaryzacja przyłączy wznowienie granic działek wytyczanie budynków pomiary sieci uzbrojenia terenów

6 STRUKTURA KAPITAŁOWA Jedynymi udziałowcami firmy są jej właściciele: Adam Lewandowski Mirosław Przybylski Michał Zieliński

7 SPRAWY SĄDOWE I ZOBOWIĄZANIA Na chwilę obecną żaden z udziałowców nie posiada zobowiązań finansowych, nie toczy się przeciwko nim żadne postępowanie karne, ani sprawa sądowa

8 WYMAGANIA FORMALNO PRAWNE zawarcie umowy pomiędzy udziałowcami wynajem lokalu pozwolenie na założenie działalności gospodarczej REGON NIP wyrobienie pieczątki firmowej założenie konta bankowego wniosek o rozliczanie z VAT-u ubezpieczenie społeczne odebranie lokalu (SANEPID)

9 MISJA świadczenie usług o jak najwyższej jakości za stosunkowo niską cenę dobre kojarzenie naszej firmy powiększenie obszaru działalności firmy

10 WIZJA dobrze prosperująca i rozpoznawalna firma

11 CELE przetrwanie i rozwój naszej firmy poprzez umocnienie pozycji na rynku po roku działalności odzyskanie zainwestowanych środków po dwóch latach działalności zostać liderem w naszym obszarze maksymalizacja zysków i jak największe zadowolenie klienta z świadczonych przez nas usług

12 ANALIZY Punktowa analiza atrakcyjności sektora SWOT Macierz GE

13 PUNKTOWA ANALIZA ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA

14 KRYTERIASKALA WARTOŚCI 0 1,5 3,5 5 Przewidywana stopa zwrotu< 2%2 - 8%> 8% Udział liderów w rynku> 60% %< 30% Zmienność technologiiczęste zmianycykl 5 latcykl > 5 Poziom nasycenia rynkudużyśrednimały Groźba pojawienia się nowych konkurentów dużyśrednimały Ryzyko substytucjiwysokieśrednieniskie Bariery wejściasłabeśredniesilne Poziom cenwojna cenowawysoka elastyczność duży margines swobody Sezonowośćwysokaśrednianiska

15 ZESTAWIENIE WYNIKÓW PUNKTOWEJ ANALIZY ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA Lp. Kryterium ocenyWagaWartość kryteriumOcena ważona 1. Przewidywana stopa zwrotu0,1540,6 2. Udział liderów w rynku0,142.50,35 3. Zmienność technologii0,043,50,14 4. Poziom nasycenia rynku0,240,8 5. Groźba pojawienia się nowych konkurentów 0,21.50,3 6. Ryzyko substytucji0,0440,16 7. Bariery wejścia0,072,50, Poziom cen0, Sezonowość0,0840,32 Ocena łączna Suma ,925

16 SWOT

17 SWOT - szanse Lp.SZANSE Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1.Możliwość poszerzenia asortymentu 20,150,3 2.Zwiększenie obszaru działania firmy 30,150,45 3.Rosnący popyt na usługi geodezyjne 40,20,8 4.Mała konkurencja w najbliższej okolicy 40,31,2 5.Brak substytutów na usługi geodezyjne 40.20,8 Razem (ocena ważona)+1,003,55

18 SWOT - zagrożenia Lp.ZAGROŻENIA Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1.Możliwość pojawienia się nowych konkurentów 40,52,0 2.Sezonowość 20,20,4 3.Awaria sprzętu 20,30,6 Razem (ocena ważona) -1,003,0

19 SWOT – mocne strony Lp.MOCNE STRONYOcena 1-5Waga Ocena ważona 1.Dobra lokalizacja30,250,75 2.Konkurencyjne ceny 50,42 3.Wyspecjalizowana kadra 40,351,4 Razem (ocena ważona) +1,004,15

20 SWOT – słabe strony Lp.SŁABE STRONYOcena 1-5Waga Ocena ważona 1.Ograniczone fundusze na rozpoczęcie działalności 20,150,3 2.Brak lokalu na własność 20,10,2 3.Brak doświadczenia w prowadzeniu firmy 30,20,4 4.Słaby image 40,31,2 Razem (ocena ważona) -1,002,85

21 SWOT WYNIKI

22 MACIERZ GE

23 MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora (kryteria) Lp.Kryteria Ocena (1 - 3)(4 - 6)(7 - 9) 1Wielkość rynku rynek niewielki, lokalny rynek duży, regionalny, krajowy rynek bardzo duży, międzynarodowy 2Rozwój rynkuniewielkiśredniwysoki 3 Intensywność konkurencji silna konkurencja, słaba znajomość konkurentów średnia konkurencja, średnia znajomość konkurentów silna konkurencja, bardzo dobra znajomość konkurentów 4Rentowność branżyniższa od średniejpodobna do średniejwyższa od średniej 5 Możliwości substytucyjne duże niebezpieczeństwo przeniesienia całego popytu na usługi substytucyjne średnia możliwość przeniesienia popytu na usługi substytucyjne małe niebezpieczeństwo przeniesienia popytu na usługi substytucyjne 6 Stabilność zachowań nabywców niewielka średnia duża i bardzo duża 7 Sezonowość sprzedaży wysoka sprzedaż usług tylko w okresie jednego kwartału wysoka sprzedaż usług przez 2-3 kwartały wysoka sprzedaż usług prawie przez cały rok

24 MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora

25 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria) Lp. Kryteria Ocena (1 - 3)(4 - 6)(7 - 9) 1 Względny udział w rynku niewielki, niższy od większości konkurentów średni, zbliżony do większości konkurentów bardzo duży lub duży, dominujący w stosunku do konkurentów 2 Dynamika rozwoju działalności niewielka, niższa od konkurentów średnia, zbliżona do konkurentów wysoka, wyższa niż u konkurentów 3 Rentowność działalności niższa niż w innych obszarach działalności podobna jak w innych obszarach działalności wyższa niż w innych obszarach działalności 4 Poziom i struktura kosztów Wysokie koszty, wyższe niż u konkurentów, duży udział kosztów stałych średnie koszty, zbliżone do konkurentów, średni udział kosztów stałych Niskie koszty, niższe niż u konkurentów, mały udział kosztów stałych

26 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria) cd L p. Kryteria Ocena (1 - 3)(4 - 6)(7 - 9)

27 MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji

28 Stosunek atrakcyjności sektora do pozycji konkurencyjnej

29 PLAN ZATRUDNIENIA Pracownikami firmy będą jej właściciele, którzy wszystkie obowiązki związane z prowadzeniem działalności rozłożą między sobą równomiernie

30 TECHNICZNY PLAN PRACY Wykonywana czynnośćData rozpoczęciaData zakończeniaCzas Opracowanie biznes planu Zawarcie umowy przez udziałowców Zgromadzenie środków finansowych na otwarcie działalności Zawarcie umowy wynajmu lokalu Wpis do ewidencji działalności gospodarczej Rejestracja w Urzędzie Skarbowym Rejestracja płatnika VAT w ZUS Wyrobienie pieczątki firmowej Uzyskanie numeru statystycznego w systemie REGON Remont lokalu Zakup sprzętu Otwarcie działalności

31 KOSZTORYS Lp.Rodzaj kosztuKoszt w zł 1Remont lokalu15000,- 2 Wyposażenie biura: podziałka transwersalna, przenośnik, rapidografy(pisaki kreślarskie – różne grubości) szablony do pisma technicznego dopasowane do grubości pisaków, ołówki, gumki 2500,- 3Komputer2500,- 4Umeblowanie lokalu3000,- 5 Zakupienie oprogramowania komputerowego (WinKalk i MikroMap) 1000,- 6 Specjalistyczny sprzęt do pomiarów ( dalmierz, tyczka, lustro, łata do niwelacji, statyw, niwelator, węgielnica, ruletka 30 lub 50m, szkicownik) 40000,- 7Ksero3000,- 8Reklama1000,- 9Zakupienie domeny0,90,- 10Ubrania dla pracowników300,- 11Wyrobienie pieczątki firmowej50,- RAZEM68 350,90,-

32 CENNIK USŁUG Lp.Rodzaj usługiKoszt 1Sporządzenie mapy do celów projektowych500,- 2Dokonanie podziału działki1400,- 3Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 150,- 4Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 150,- 5Wytyczanie budynku500,- 6Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 1300,-

33 MIESIĘCZNE KOSZTY PROWADZENIA FIRMY Lp.Rodzaj kosztuKoszt 1Wynajem lokalu2000,- 2Opłaty miesięczne (prąd, woda)2500,- 3Koszty dojazdów1500,- 4Telefon100,- 5Internet80,- 6ZUS250,- 7Biuro rachunkowe100,- 8Spłata kredytu1200,- 9Koszty dodatkowe1000,- RAZEM8630,-

34 PRZEWIDYWANE MIESIĘCZNE ZYSKI Lp.Rodzaj usługiIlość zleceńZysk 1Sporządzenie mapy do celów projektowych ,- 2Dokonanie podziału działki34200,- 3Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 5 (każde po 5 przyłączy) 3750,- 4Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 5(każde po 5punktów granicznych) 3750,- 5Wytyczanie budynku52500,- 6Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 5 (każde po 0,5 km)3250, ,-


Pobierz ppt "Usługi geodezyjne GEO-MIARY Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian."

Podobne prezentacje


Reklamy Google