Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania Zasady savoir – vivreu rzeczność śmiech przejmość yczliwość unktualność yskrecja ojalność

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania Zasady savoir – vivreu rzeczność śmiech przejmość yczliwość unktualność yskrecja ojalność"— Zapis prezentacji:

1

2 Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania

3 Zasady savoir – vivreu rzeczność śmiech przejmość yczliwość unktualność yskrecja ojalność

4 Nakrywamy do stołu

5 PAMIĘTAJ!!! Wyłącz telewizor! Ściągnij fartuszek!

6 Gospodarze dbają o swych gości Wchodzącym gościom trzeba pomóc rozebrać się, powiesić palta, a tym, którzy są u nas po raz pierwszy - wskazać łazienkę. Po wprowadzeniu gości do pokoju należy przedstawić sobie tych, którzy się nie znają. Gdy przybędą już wszyscy, należy zaprosić gości do stołu, wskazując im miejsca. Nie wolno nalegać, aby goście zostali, kiedy właśnie chcą wyjść. Wychodzącym do przedpokoju gościom trzeba pomóc ubrać się i poczekać, aż wyjdą. Przed wyjściem dziękujemy gościom za przybycie.

7 Przy stole nie należy: mlaskać nabierać zbyt dużych kęsów na widelec cmokać pociągać nosem wydawać innych nieprzyjemnych odgłosów nakładać zbyt dużych porcji na talerz

8 Ukłon symbolizuje uprzejmość mężczyzna kłania się kobiecie, młodsza osoba - osobie starszej, wchodzący (do sklepu, lekarza, mieszkania znajomego, zebranej grupki osób) – obecnym. Kobieta zawsze kłania się skinieniem głowy. Mężczyzna kłania się pochylając lekko korpus do przodu.

9 Podawanie ręki jest symbolem pokoju kobieta – mężczyźnie starsza osoba - młodszej zwierzchnik - podwładnemu Zważając na reguły dobrego zachowania pierwsza podaje rękę osoba ważniejsza, osobie mniej ważnej, czyli:

10 Jeszcze kilka dobrych rad!!! W kinie nie powinniśmy komentować na głos filmu, a w teatrze nie komentujemy na głos sztuki. Do rzędu wchodzi się zawsze przodem do osób siedzących. W gronie mniejszym niż 7 osób nie mówi się na ucho. Zawsze musimy dbać o czystość. Podczas rozmowy wyjmujemy ręce z kieszeni i nie wzruszamy ramionami. Nie trzaskamy drzwiami (zwłaszcza u kogoś w domu, biurze). Nie wypada dzwonić do kogoś po 22 godzinie.

11 Zostań mistrzem savoir-vivreu


Pobierz ppt "Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania Zasady savoir – vivreu rzeczność śmiech przejmość yczliwość unktualność yskrecja ojalność"

Podobne prezentacje


Reklamy Google