Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Anna Tyl Uniwersytet Łódzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Anna Tyl Uniwersytet Łódzki."— Zapis prezentacji:

1 WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Anna Tyl Uniwersytet Łódzki

2 Termin matematyka ma podwójne znaczenie pewne specyficzne działanie Matematyka jest traktowana jako gotowy produkt, efekt pracy wielu pokoleń matematyków, a więc jako zbiór różnych teorii z bogactwem abstrakcyjnych pojęć, twierdzeń itp. rezultat tego działania Na matematykę można spojrzeć jako na coś, co powinno być odkryte, wynalezione. może oznaczać:

3 Pismo alfabetyczne i pismo ideograficzne Sposób, w jaki zapisujemy nazwy liczb drugiej dziesiątki za pomocą cyfr i sposób, w jaki wymawiamy (zapisujemy słowami) nazwy tych liczb, różnią się. 22 – dwadzieścia dwa ale 12- dwanaście Skłonność do mylenia podobnie brzmiących słów, oznaczających liczby piętnaście i pięćdziesiąt Istnienie trzech różnych morfemów oznaczających pełne grupy dziesiątek 20-dzieścia, 30-dzieści, 50-dziesiąt Sprzeczność pomiędzy sposobem wymawiania większych liczb i ich symbolicznym zapisem dwieście trzy brzmi jak dwieście i trzy, czyli może sugerować zapis 2003 Pozycyjność – stenograficzny sposób zapisywania, w którym pozycja liczby (cyfry) w ciągu cyfr jest wyznacznikiem jego wartości Pozycja cyfry 2 w ciągu 328 stanowi, że 2 oznacza większą liczbę niż 8

4 W systemie Numicon zamiast liczbami posługujemy się kształtami.

5 Kształty Numicon zostały zaprojektowane tak, aby oddziaływać na silną u dzieci potrzebę posiadania wzorca.

6 W metodzie NUMICON wykorzystuje się: działanie, obraz i komunikację werbalną tak, aby ułatwić dzieciom rozumienie pojęć i prawidłowości arytmetycznych.

7 Poprzez manipulowanie kształtami NUMICON i rozmowę na temat wykonywanych czynności, dzieci zaczynają rozumieć działania arytmetyczne oraz symbole zapisu matematycznego = 9

8 Wizualizacja pomaga dzieciom zauważyć relacje zachodzące pomiędzy liczbami.

9 Dzieci uczą się wykonywać działania arytmetyczne na liczbach naturalnych, postrzeganych jako całość, a nie – jako część procesu liczenia (bez konieczności przeliczania po kilka).

10 Obraz dostarcza kontekstu znaczeniowego, co zachęca dzieci do rozmów z użyciem języka matematycznego o działaniach, jakie wykonują.

11 dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu budowaniu liczb wskazywaniu wzorów/modeli NUMICON może być stosowany w:

12

13

14

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Anna Tyl Uniwersytet Łódzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google