Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, www.gashighway.net 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, www.gashighway.net 1."— Zapis prezentacji:

1 Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, 1

2 Pełna nazwa projektu: Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych Akronim: GasHighWay Nr Kontraktu: IEE/08/545/SI Czas trwania: 36 miesięcy Rozpoczęcie: Maj 2009 Zakończenie: Kwiecień /05/2009 – 30/04/2012, 22

3 Podsumowanie projektu Jednym z celów Unii Europejskiej jest zwiększenie udziału biopaliw i paliw alternatywnych, w tym gazu ziemnego w transporcie do 10% i odpowiednio 20% do 2020 r. Projekt GasHighWay podejmuje to wyzwanie promując gazowe paliwa transportowe. Celem długoterminowym projektu jest stworzenie sieci stacji tankowania biometanu i CNG, łącząc kraje od Finlandii do Włoch tzw. autostradą na gaz – GasHighWay. Grupy docelowe to operatorzy flot, lokalne władze, obecni i potencjalni producenci biogazu. 01/05/2009 – 30/04/2012, 33

4 Cele projektu: Promocja samochodów napędzanych na biopaliwa (NGV) Usunięcie barier stojących na drodze do inwestycji w infrastrukturę np. wskazanie najlepszych lokalizacji dla stacji tankowania Zapewnienie wiedzy i wsparcia technicznego dla: Potencjalnych inwestorów Organizacji zainteresowanych inwestycją w pojazdy na biopaliwa Potencjalni i obecni producenci biogazu Stworzenie mapy drogowej GasHighWay Zwiększanie świadomości społeczeństwa na temat biopaliw 01/05/2009 – 30/04/2012, 44

5 Projekt GasHighWay składa się z następujących pakietów roboczych: 01/05/2009 – 30/04/2012, 5

6 Wskazanie głównych partnerów i opracowanie najlepszych praktyk (wp2). DZIAŁANIA: Wskazanie kluczowych podmiotów (producenci biogazu, użytkownicy NGV, inwestorzy w stacje tankowania) Przygotowanie najlepszych praktyk z zaangażowanych państw 01/05/2009 – 30/04/2012, 6

7 Rozwój sieci tankowania (wp3). DZIAŁANIA: Opracowanie raportu na temat aktualnego stanu stacji tankowania w kraju z określeniem potencjalnych lokalizacji dla nowych stacji. Zidentyfikowanie firm, które są zainteresowane inwestycją w stacje tankowania Wsparcie techniczne, studium wykonalności dla wybranych organizacji Opracowanie zbiorczego raportu i przedstawienie go decydentom. 01/05/2009 – 30/04/2012, 7

8 Aktywacja bazy pojazdów na biopaliwa (wp4). DZIAŁANIA: Zidentyfikowanie firm, które są zainteresowane inwestycją w pojazdy napędzane na biopaliwo Wsparcie techniczne Opracowanie zbiorczego raportu i przedstawienie go decydentom. 01/05/2009 – 30/04/2012, 8

9 Promocja stacji uszlachetniania biogazu (wp5). DZIAŁANIA: Zidentyfikowanie firm, zajmujących się uszlachetnianiem biogazu Wsparcie techniczne Opracowanie zbiorczego raportu i przedstawienie go decydentom 01/05/2009 – 30/04/2012, 9

10 Mapa drogowa GasHighWay (wp6). DZIAŁANIA: Synteza raportów krajowych i zbiorcza analiza dla wszystkich krajów wzdłuż korytarza GasHighWay dot. infrastruktury i sieci stacji tankowania, potrzeb, barier w rozwoju, oraz czynników stymulujących Synteza raportów krajowych i zbiorcza analiza dla wszystkich krajów wzdłuż korytarza GasHighWay dot. produkcji biogazu i wykorzystywania go jako paliwa samochodowego, potrzeb, barier w rozwoju, oraz czynników stymulujących Ogólne podsumowanie wyników projektu w publikacji projektowej Mapa sieci stacji tankowania 01/05/2009 – 30/04/2012, 10

11 6 pakiet roboczy - mapa stacji tankowania 01/05/2009 – 30/04/2012, 11

12 Komunikacja i szerzenie wyników projektu (wp7). DZIAŁANIA: Przygotowanie ulotki projektowej oraz strony internetowej Redagowanie magazynu projektowego Wydarzenia promocyjne 01/05/2009 – 30/04/2012, 12

13 01/05/2009 – 30/04/2012, IEE/08/545/SI Koordynator: Jyväskylä Innovation Ltd, Finlandia Partnerzy: Technology Centre Hermia Ltd., Finland Swedish Gas Centre AB, Sweden Mõnus Minek SEES LLC, Estonia Regional Development Agency S.A., Bielsko-Biała, Poland Czech Biogas Association, Czech Republic German Society for Sustainable Biogas and Bioenergy Utilization, Germany Graz Energy Agency Ltd., Austria Steirische Gas-Wärme GmbH, Austria Environment Park S.P.A., Italy ETA Florence - Renewable Energies, Italy Institute for Fuels and Renewable Energy, Poland Natural Gas Vehicle Association Europe, Spain Partnerzy

14 Zadania wykonane w ramach projektu przez Agencję Rozwoju Regionalnego: DZIAŁANIA: Przygotowanie ulotek z najlepszymi praktykami Krajowy raport na temat stanu sieci tankowania biopaliw w Polsce Interaktywna mapa stacji tankowania i uszlachetniania biogazu Wydarzenia promocyjne: Clean City Air, Info Day, Regional Workshop Współpraca z operatorami flot i organizacjami związanymi z paliwami 01/05/2009 – 30/04/2012, 14

15 Dziękuję za uwagę Joanna Cendrzak Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej Ul. Cieszyńska Bielsko-Biała 01/05/2009 – 30/04/2012, IEE/08/545/SI , 15


Pobierz ppt "Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, www.gashighway.net 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google