Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Marii Zientary - Malewskiej w Kozłowie ID grupy: 96/31_P_G1 Opiekun: Małgorzata Różycka Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy:,,Najlepsze dopiero przed nami, czyli co dalej po gimnazjum? Semestr/rok szkolny: 2011/2012

3 ,,NAJLEPSZE DOPIERO PRZED NAMI CZYLI CO DALEJ PO GIMNAZJUM? Zanim zdecydujesz, którą szkołę ponadgimnazjalną wybrać – zastanów się, pomyśl: w jakich dziedzinach jesteś dobry, co cię interesuje, jaki zawód chciałbyś wykonywać w przyszłości.

4 ODKRYWAMY SIEBIE Spotkanie z doradcą zawodowym przybliżyło nam naszą przyszłą ścieżkę zawodową. Dowiedzieliśmy się, że każdy człowiek jest przedstawicielem różnych typów ludzkich, tj. : RealistycznyKonwencjonalnyPrzedsiębiorczyBadawczyArtystycznySpołeczny

5

6 JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? W tym celu spotkaliśmy się z naszą panią pedagog, która pomogła nam odpowiedzieć na powyższe pytanie. Stres jest odpowiedzią na wyzwania w życiu, a życie bez wyzwań byłoby nudne. Jednak większość stresu w naszym życiu nie jest konieczne i można go wyeliminować na kilka sposobów. Śmiech, Ruch, Muzyka, Ćwiczenia oddechowe, Masaż, Zdrowe odżywianie.

7

8 ANKIETA DLA UCZNIA GIMNAZJUM Wśród uczniów klas III gimnazjum przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą ich przyszłych zawodów. W ankiecie brały udział 43 osoby. Większość uczniów po ukończeniu gimnazjum pragnęłaby uczyć się w Zasadniczej Szkole Zawodowej. Dużo osób chce kontynuować naukę w technikum. Najmniej jest kandydatów do liceum profilowanego. Uczniowie wybierając przyszły zawód kierują się tym, by był on zgodny z ich zainteresowaniami oraz był dobrze płatny. Na pytanie: W jakim zawodzie chciałbyś pracować w przyszłości? odpowiedziano różnie. Największą popularnością cieszyły się zawody: strażaka, nauczyciela, mechanika, psychologa i testera gier.

9

10

11

12

13 SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Liceum profilowane Liceum Technikum Zasadnicza Szkoła Zawodowa

14 SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE W NASZYM OTOCZENIU Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Nidzicy, Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Nidzicy, I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Działdowie, II Liceum Ogólnokształcące w Działdowie, Liceum Ogólnokształcące w Jagarzewie, Liceum profilowane o profilach: ekonomiczno- prawniczy, mechatroniczny, zarządzanie informacją, socjalny, Liceum profilowane o profilu ekonomiczno- administracyjnym, Technikum w Nidzicy: ekonomiczne, mechaniczne, budowlane, Technikum w Działdowie im. Stanisława Staszica: ekonomiczne, informatyczne,

15 Technikum w Działdowie: handlowe, rachunkowość, Technikum w Malinowie: hotelarstwo, obsługa turystyczna, kelner, organizacja usług gastronomicznych, technologia żywności, rolnictwo, technologia szkła, logistyka, Technikum w Gródkach: ekonomiczne, agrobiznes, mechaniczne, architektura krajobrazu, weterynaria, Technikum w Jagarzewie: żywienie i gospodarstwo domowe, agrobiznes, technologia szkła, ZSZ w Nidzicy: mechanik, fryzjer, murarz, elektryk, elektromechanik, piekarz, stolarz, tapicer, sprzedawca, fotograf, ZSZ w Działdowie: mechanik, sprzedawca, wielozawodówka, ZSZ w Malinowie: kucharz małej gastronomii, wielozawodówka, ZSZ w Gródkach: mechanik pojazdów i maszyn rolniczych, ZSZ w Jagarzewie: rolnik.

16

17 Mam na imię Ania. Po gimnazjum chcę iść do liceum ogólnokształcącego o profilu humanistycznym. W przyszłości marzę, aby zostać dziennikarką, a więc chciałabym dostać się na studia i myślę, że mógłby to być nowo założony kierunek, czyli Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Mam na imię Patrycja. Planuję iść do Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Działdowie. Profil, który mnie interesuje to profil humanistyczny. Wybrałam ten kierunek, ponieważ bardzo fascynuje mnie język polski i wiedza o społeczeństwie. W przyszłości zaś chciałabym zostać psychologiem szkolnym. NASZE PRZYSZŁE PLANY ZAWODOWE

18 Jestem Kamil. Po ukończeniu gimnazjum planuję iść do liceum ogólnokształcącego o profilu matematyczno- przyrodniczym. Uwielbiam dzieci, wyzwania oraz różne ciekawostki historyczne.Chciałbym, aby moja przyszłość wiązała się z ryzykiem. Bardzo dużo myślałem o pracy w szkole jako nauczyciel historii. Mam na imię Dominika. Moje ulubione przedmioty szkolne to język polski, biologia, wychowanie fizyczne, język angielski. W przyszłości widzę się w roli nauczycielki. Chciałabym zostać polonistką. Mimo to wciąż rozważam inne zawody, np. dziennikarka, adwokat, prawnik, psycholog. Dlatego też zamierzam kontynuować naukę w liceum ogólnokształcącym o profilu humanistycznym.

19 Mam na imię Monika. Jestem osobą kreatywną, impulsywną, intuicyjną, posiadam wielką wyobraźnię. Cenię sobie estetykę, uczciwość, piękno, a także interesujące i niezwykłe widoki. Poza tym uwielbiam analizować myśli i uczucia. Moimi ulubionymi przedmiotami szkolnymi jest plastyka, jęz. polski oraz wychowanie fizyczne. Dalszy etap edukacyjny chcę podjąć w liceum ogólnokształcącym o profilu humanistycznym. Ciekawią mnie bardzo zawody tj. architekt, projektant, dekorator wnętrz. Pomoc w wybraniu mojej ścieżki zawodowej zapewniły mi wykłady, na których dowiedziałam się m.in., że jestem typem artystycznym co tylko potwierdziło plany dotyczące mojej przyszłości. Jestem Martyna. Moją pasją jest fotografia dlatego chciałabym, aby moja przyszłość wiązała się z moim zainteresowaniem więc po ukończeniu gimnazjum planuję iść do liceum ogólnokształcącego o profilu humanistycznym i na dalsze studia fotograficzne.

20 Judyta Planowana szkoła : Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Działdowie Profil : Dziennikarsko-prawniczy Wybrałabym tę szkołę i ten profil, ponieważ interesuję się naukami humanistycznymi. Ukończenie tej szkoły pozwoliłoby mi na dobre przygotowanie się na dalszą edukację na studiach dziennikarskich. Mój wymarzony zawód to dziennikarz prasowy. Mam na imię Kamila. Po gimnazjum planuję pójść do liceum o profilu humanistycznym. Moim wymarzonym zawodem jest bycie patologiem. Dlatego chcę iść na studia o profilu " Medycyna Sądowa''. Dlaczego właśnie ten zawód? Sama nie wiem, od małego to mnie fascynowało.

21 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google