Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA) Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Dubinach ID grupy : 96/17_mp_G1 Opiekun: Tamara Krajnik Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Na tropach symetrii Semestr/rok szkolny: II

3 Spis treści: I.Cele projektu II.Zaplanowane zadania. III.Nasze działania i ich efekty. IV.Wycieczki V.Konkurs na podsumowanie VI.Grupa projektowa

4 I.CEL GŁÓWNY PROJEKTU: ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI DOSTRZEGANIA PRAWIDŁOWOŚCI WYSTĘPUJĄCYCH W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE I OPISYWANIA ICH Z UŻYCIEM JĘZYKA MATEMATYCZNEGO. Cele projektu Wiedza: 1.Rozwijanie wiedzy na temat symetrii osiowej i środkowej. 2.Rozwijanie wiedzy na temat możliwości wykorzystania symetrii w praktyce. 3.Zdobycie wiedzy na temat japońskiej składania papieru orgiami

5 Umiejętności: 1.Rozwijanie umiejętności dostrzegania symetrii w otaczającym nas świecie. 2.Budowanie umiejętności prawidłowego używania pojęć matematycznych i rozwiązywania zadań z treścią 3.Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków i obserwacji. 4.Wyrabianie umiejętności planowania i organizowania pracy w zespole oraz wyjazdów i wycieczek poza szkołę. Postawy: 1.Uwrażliwianie na piękno przyrody, architektury. 2.Wdrażanie do pracy na własnym rozwojem w kierunku nauk ścisłych.

6 II.Zaplanowane zadania. 1.Zapoznanie się z symetrią względem osi i względem punktu. 2.Poszukiwanie symetrii osiowej w przyrodzie. 3.Poszukiwanie symetrii w wytworach człowieka. 4.Planowanie i realizacja wycieczek i wyjazdów poza szkołę. 4.Konkurs wiedzy.

7 IIII.DZIAŁANIA 1.Tajniki symetrii ( po krótkim wykładzie nauczyciela ) zgłębialiśmy rozwiązując przygotowane przez nauczyciela zadania dotyczące : a) Wyznaczania osi symetrii oraz środka symetrii figur płaskich, b) Rozpoznawania pary figur symetrycznych względem prostej i względem punktu, c) Konstruowania figur symetrycznych względem prostej i względem punktu, d) Wyznaczania punktów symetrycznych względem osi OX, OY oraz początku układu współrzędnych. 2.Zadania rozwiązywaliśmy indywidualnie i w parach a następnie je omawialiśmy.

8 PRZYKŁADY ROZWIĄZYWANYCH ZADAŃ

9

10

11

12

13 3.Poszukiwanie symetrii w przyrodzie rozpoczęliśmy analizując obraz twarzy ludzi z gazet i czasopism własne zdjęcia, budowę liści. Na pierwszy rzut oka wydawało się że zarówno w budowie zewnętrznej człowieka, jak i w budowie liści oraz kwiatów występuje symetria głównie osiowa. Badaniem zajęła się 4 osobowa grupa uczniów z naszego zespołu. Po dokładniejszej analizie, przy użyciu papieru milimetrowego, okazało się, że symetrii w przyrodzie jest niewiele : 1/twarz złożona z połówek lewych różni się znacznie od twarzy złożonej z połówek prawych, 2/połówki liści odrysowanych na papierze milimetrowym nie są symetryczne,

14

15

16 4.Druga grupa ( z naszego zespołu projektowego) opracowała grę Koło fortuny z wykorzystaniem pojęć geometrycznych. Graliśmy w nią z całą naszą klasą. 5.Inna grupa z naszego zespołu pracowała nad poszukiwaniem wzorów na pokrycie płaskich powierzchni kolorowymi wielokątami. Do tworzenia wzorów użyli trójkątów, czworokątów, pięciokątów i sześciokątów, głównie równobocznych.

17 KOŁO FORTUNY

18

19 6.ORIGAMI –JAPOŃSKA SZTUKA UKŁADANIA PAPIERU Jedne z zajęć poświęciliśmy na zgłębianie japońskiej sztuki układania papieru. Mieliśmy do dyspozycji fachową literaturę, kolorowy papier i dobre chęci. Wydawało się to bardzo proste, więc pominęliśmy najprostsze figury i wybraliśmy te o średnim stopniu trudności. Okazało się, że sztuka nie jest taka łatwa a na dodatek, że nas to nie bardzo interesuje. Nasze prace nie nadawały się do prezentacji.

20 7.SYMETRIA W ARCHITEKTURZE. Poszukiwaliśmy symetrii w budynku naszej szkoły.Wygrała sala gimnastyczna. To dzięki symetrycznemu ustawieniu bramek, koszy oraz podziałowi boiska mogliśmy grać w nasze ulubione gry zespołowe. Temat projektu Na tropach symetrii pewnie sprawił, że Pani w czasie zajęć pozwalała wyskoczyć na salę gimnastyczną po rozwiązaniu solidnej porcji zadań z treścią.

21 7.WYCIECZKI, WYJAZDY POZA SZKOŁĘ. 1.Pierwszą wycieczkę planowaliśmy od początku roku szkolnego ( kino i kręgle w Białymstoku). Udało się zorganizować r. (Dzień Nauczyciela), bo w szkole nie było zajęć. Film Street Dance i kilka godzin gry w kręgle i bilard sprawiły, że na jakiś czas zaspokoiliśmy swoje pragnienia wspólnego wyjazdu poza szkołę. 2.Następny wyjazd zorganizowały Panie.Wycieczka do Banku PKO w Hajnówce. Potraktowano nas bardzo poważnie, sala konferencyjna, przedstawiciel banku przygotowany do przekazania nam najważniejszych informacji o funkcjonowaniu banku. Potem w mniejszych grupach odwiedziliśmy inne banki.

22 8. KONKURS WIEDZY –NA PODSUMOWANIE PRACY W TYM SEMESTRZE. TRZECH UCZNIÓW, KTÓRZY ZDOBYLI NAJWIĘKSZĄ LICZBĘ PUNKTÓW OTRZYMAŁO (OPRÓCZ SATYSFAKCJI ) NAGRODY KSIĄŻKOWE. PREZENTUJEMY 11 Z 20 PYTAŃ KONKURSOWYCH ZA KTÓRE MOŻNA BYŁO OTRZYMAĆ 46 PUNKTÓW. 1.Dorysuj brakujący element 2.Wskaż brakujący element; ? * ? A B C

23 3.Ustal w którym przypadku stosunek długości odcinka AB do odcinka CD wynosi ( 2:3) 1/ 2/ 3/ 4/ AB=2,6 cm AB= 2,4 cm AB= 2,2 cm AB= 2,3 cm CD=3,6 cm CD= 3,4 cm CD= 3,3 cm CD= 3,4 cm 4.Wskaż uporządkowanie liczb : 5/7 ; 0,71428 ; 0,71 (4) ; 0,71 (14) od najmniejszej do największej : A. 5/7 ; 0,71428 ; 0,71 (4) ; 0,71 (14) ; B. 0,71428 ; 0,71 (4) ; 0,71 (14) ; 5/7 ; C. 0,71428 ; 5/ 7; 0,71 (4) ; 0,71 (14); D. 0.71(14) ; 0,71428 ; 5/7 ; 0,71(4).

24 5. Wskaż uporządkowanie figur ze względu na ilość posiadanych osi symetrii, od najmniejszej ilości do największej. a b c d e A: a, b, c, d, e ; B: d, a, b, e, c, C: e, a, b, d, c ; D: c, a, d, e, b. 6.Figury f i f1 są symetryczne względem punktu S. Zaznacz punkt S. f f1

25 7.Jaką figurę utworzą punkty : A1, B1, C1, D1 gdy : punkt A1 jest symetryczny do punktu A względem osi OX, punkt B1 jest symetryczny do punktu B względem osi OY, punkt C1 jest symetryczny do punktu C względem początku układu współrzędnych, punkt D1 jest symetryczny do punktu D względem prostej k. A. kwadrat ; B. trójkąt, C. trapez, D. romb..B.C.A.D

26 8.Dwie miejscowości A i B położone są względem ścieżki tak, jak to przedstawiono na rysunku Wyznacz na ścieżce takie miejsce M, aby droga AMB była najkrótsza : A.. B W kwadratowej sali do tańca trzeba ustawić pod ścianami 10 krzeseł w ten sposób, aby przy każdej ścianie była jednakowa ich ilość.

27 10.Podziel tarczę zegara trzema prostymi tak, żeby na każdej z trzech powstałych części suma liczb była taka sama. 11.Ile prostokątów znajduje się na rysunku :

28 ZESPÓŁ PROJEKTOWY: Paulina Zdanowska, Angelina Górska, Marta Jańczuk, Iwona Wróblewska,Paweł Zieniuk, Grzegorz Aleksiejczuk,Grzegorz Łojewski, Marek Kindziuk, Jacek Michałowski, Dawid Pawluczuk, Krzysiek Siemieniuk ; opiekun- Tamara Krajnik

29 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google