Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DEBATA SZKOLNA Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DEBATA SZKOLNA Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach."— Zapis prezentacji:

1 DEBATA SZKOLNA Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach

2 Szkoła z klasą 2.0 ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych (TIK) w edukacji.

3 PROPOZYCJE DO KODEKSU 2.0

4 GRUPA 1 – opiekun p. Mickiewicz 1.Nie kopiujemy cudzych prac. 2.Wykorzystujemy TIK do usprawnienia uczenia się, nie tylko do rozrywki. 3.Wdrażamy dziennik elektroniczny do szkoły. 4.Nie ufamy obcym w sieci. 5.Nie pobieramy żadnych programów z sieci, bez zgody opiekuna. 6.1 uczeń – 1 komputer. 7.Każdy uczeń ma dostęp w każdej chwili do Internetu.

5 Grupa 2 – opiekun p. Szafrańska 1.Rozrywka na szkolnych komputerach powinna trwać nie więcej niż 20 minut w czasie wolnej godziny lekcyjnej. 2.W pierwszej kolejności dostęp do komputerów w szkole powinni mieć uczniowie, którzy nie mają ich w domu lub nie posiadają Internetu. 3.Nie powinniśmy wchodzić na strony z przejawami rasizmu, ale powinniśmy zgłaszać to do administracji. 4.Zakładać w szkołach blokady na strony niedozwolone dla dzieci. 5.Uczniom nieobecnym w szkole wysyłać zadania przez .

6 Grupa 3 – opiekun p. Nowak 1.Korzystając z Internetu należy przestrzegać praw autorskich (zawsze podawać źródło informacji). 2.Utworzyć dziennik elektroniczny. 3.Utworzyć w gimnazjum salę komputerową z większą liczbą komputerów. 4.Częściej wykorzystywać na lekcjach tablicę interaktywną. 5.Usprawnić komunikację między nauczycielami i uczniami (zamieścić na stronie adresy owe uczniów i nauczycieli). 6.Nauczyciele powinni zamieszczać na stronie materiały, które wykorzystują na lekcjach (prezentacje, zestawy zadań, karty pracy, adresy stron internetowych itp.). 7.Edu – dziennik. 8.Korepetycje on – line. 9.Łącze Wi – Fi w szkole.

7 Grupa 4 – opiekun p. Jurek 1.Korzystamy z własnego sprzętu elektronicznego – laptopa, notebooka na zajęciach w celu wyszukiwania informacji podczas lekcji, korzystania ze słownika on – line a także robienia notatek w formie elektronicznej. 2.Zakładamy prywatne konta na szkolnych komputerach aby każdy mógł indywidualnie korzystać z zasobów szkolnych podczas przerw czy wolnych godzin. 3.Korzystamy z tablicy multimedialnej podczas różnych lekcji w celu uatrakcyjnienia zajęć. 4.Wykorzystujemy szkolny radiowęzeł do informowania uczniów o bieżących sprawach szkoły, np. przeprowadzanych konkursach i ich wynikach lub przypominania o ważnych datach, także oddawania prac pisemnych czy projektowych.

8 Grupa 5 – opiekun p. Dębiec 1.Pisząc prace z pomocą Internetu podajemy źródła. 2.Uczniowie powinni mieć dostęp do Internetu i komputerów. 3.Niektóre strony powinny być zablokowane, aby uniemożliwić plagiat. 4.Na stronie internetowej szkoły powinien być dostępny komunikator przez który można łatwo i szybko, np. zapytać o lekcje. 5.Komunikacja uczniów z nauczycielem powinna być łatwiejsza i bardziej dostępna. Na stronie internetowej powinny znajdować się e nauczycieli. 6.Zakres wiadomości obowiązujących na lekcjach lub zaległych sprawdzianach powinien być udostępniony. 7.Powinien zostać założony e-dziennik na którym ciekawi rodzice mogliby zobaczyć oceny swoich dzieci. 8.Nie podawaj danych osobowych w Internecie 9.Na portalach społecznościowych i czatach możesz zaprzyjaźnić się z innymi ludźmi. Nie wyzywaj ich. 10.Dla własnego bezpieczeństwa nie wchodź na strony niestosowne do twojego wieku. 11.Pomagajmy korzystać z komputera członkom swojej rodziny. Pomoże im to w: odnajdywaniu starych korzeni, płaceniu rachunków, robieniu zakupów internetowych, zdobywaniu wiedzy o świecie.

9 Grupa 6 – opiekun p. Sykała 1.Korzystamy z testów on - line z dobrych stron edukacyjnych podanych przez nauczyciela. 2.W sieci nikogo nie obrażamy. 3.Nie kopiują cudzych tekstów z Internetu (zawsze zapisujemy źródło tekstu). 4.Nauczyciele mają adresy owe przeznaczone do kontaktu z uczniami i rodzicami. 5.Uczniowie korzystają ze szkolnych komputerów w czasie przerw, podczas okienek tylko za zgodą nauczycieli. 6.Nie podajemy nikomu haseł dostępu. 7.Pomagamy rodzicom przy obsłudze komputera.

10 Grupa 7 – opiekun p. Żmijowski 1.Dostęp do bezprzewodowego internetu w szkole. 2.Możliwość korzystania z komputerów na lekcji. 3.Korzystanie z elektronicznych książek zamiast tradycyjnych. 4.Czytanie książek zastąpić słuchaniem", czyli wprowadzić audiobooki.

11 Grupa 8 – opiekun p. Kochanowski 1.Jeśli odnajdziemy błędy na stronach www, należy zgłaszać je administratorowi strony. 2.Nie korzystamy ze stron, na których umieszczone są materiały z przejawami rasizmu, nietolerancji i zgłaszamy je nauczycielowi oraz administratorowi. 3.Korzystając z dostępnych w sieci materiałów podajemy źródło i autora materiału. 4.Komunikację pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami możemy usprawnić korzystając z poczty elektronicznej. 5.Nie używamy telefonów komórkowych w komunikacji uczeń – nauczyciel. 6.Strona www szkoły powinna być częściej aktualizowana i bogatsza w materiały dla uczniów.

12 Zadanie TIK Każdy nauczyciel realizuje inne zadanie TIK, dostosowuje je do uczniów, z którymi pracuje nad kodeksem, specyfiki przedmiotu, którego uczy. Ma ono służyć praktycznemu przetestowaniu i zastosowaniu jednej z zasad Kodeksu 2.0. Ważne jest także to, aby zadanie TIK dotyczyło zagadnienia z kodeksu, które uczniom sprawia najwięcej trudności lub nie jest do końca jasne.


Pobierz ppt "DEBATA SZKOLNA Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google