Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkolenie Dyrektorów i Nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój uczniów 1 Prezentacja badań Johna Hattiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkolenie Dyrektorów i Nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój uczniów 1 Prezentacja badań Johna Hattiego."— Zapis prezentacji:

1 Szkolenie Dyrektorów i Nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój uczniów 1 Prezentacja badań Johna Hattiego

2 Najlepsze efekty w nauczaniu osiągniemy wtedy, gdy spojrzymy na uczenie się oczami uczniów. Profesor John Hattie z Auckland University: – 15 lat badań, – 800 analiz badań edukacyjnych, – 50 tysięcy badań na 200 mln uczniów. Co wpływa na uczenie się uczniów i skąd to wiemy?

3 Jak działają interwencje w edukacji? 3

4 0,4 średni rozmiar efektu 1,0 bardzo duży wzrost 4 Jak działają interwencje w edukacji?

5 Rozmiar efektu większości podejmowanych w szkołach interwencji jest większy od 0, ale mniejszy od 0,4! Interwencje w edukacji – co stosujemy? 5

6 Przykład zmiany w szkole: zmniejszenie liczebności klas –wpływ 0,21 6

7 Rozkład efektów wprowadzanych zmian 7

8 8 Im większy wpływ na osiągnięcia uczniów, tym rzadziej interwencja jest stosowana

9 Powtarzanie klasy Ewaluacja formatywna ucznia Informacja zwrotna Relacje nauczyciel - uczeń Nauczanie w oparciu o rozwiązywanie problemów Zaangażowanie rodziców Uczenie się w małych grupach Zadawanie pytań Wysokie oczekiwania Praca domowa Cele będące wyzwaniem Rozmiar klasy Indywidualizacja nauczania Szkoły społeczne Dodatkowe programy nauczania Szkolenia nauczycieli Wpływ rówieśników Wiedza merytoryczna nauczycieli Samoocena Podział na grupy wg zdolności Motywacja 9 Przykładowe czynniki wpływające na wyniki w nauce

10 Co ma największy wpływ na polepszenie efektów nauczania (5 interwencji)? - 5 min. rozmowy w parach 10 Co działa?

11 11 Co działa? Interwencja BadaniaŚredni rozmiar efektu Samoocena2091,44 Ewaluacja ucznia (providing formative evaluation)300,90 Informacja zwrotna (feedback)12870,73 Relacje nauczyciel-uczeń2290,72 Nauczanie w oparciu o rozwiązywanie problemów2210,61 Cele będące wyzwaniem6040,56 Wpływ rówieśników120,53 Zaangażowanie rodziców7160,51 Uczenie się w małych grupach780,49 Motywacja3270,48 Zadawanie pytań2110,46

12 12 Co nie działa? Interwencja BadaniaŚredni rozmiar efektu Wysokie oczekiwania6470,42 Praca domowa1610,29 Indywidualizacja nauczania6000,23 Rozmiar klasy960,21 Szkoły społeczne180,20 Dodatkowe programy nauczania1020,17 Powtarzanie klasy2070,16 Podział na grupy według zdolności5000,12 Szkolenie nauczycieli530,11 Wiedza merytoryczna nauczycieli920,09

13 Skuteczne nauczanie = OK 13 InterwencjaŚredni rozmiar efektu Źródło wpływu Samoocena1,44Uczeń Ewaluacja formatywna 0,9Nauczyciel/Uczeń Informacja zwrotna 0,73Nauczyciel Relacje nauczyciel-uczeń 0,72Nauczyciel/Uczeń

14 Działania nauczyciela Najlepsze efekty daje Ewaluacja Formatywna i Informacja Zwrotna

15 Co oddziałuje na osiągnięcia uczniów?

16 Nauczyciel towarzyszy uczniom w procesie uczenia się. Uczniowie są właścicielami własnego procesu uczenia się. Widoczne nauczanie = widoczne uczenie się Nauczyciel facylitatorem procesu uczenia się, a nie ewaluatorem ucznia

17 Nauczyciel okejowy Stosuje efektywną informację zwrotną. Wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską. Stwarza warunki do współpracy uczniów. Wspiera uczniów tak, by wszyscy czuli się właścicielami swojego procesu uczenia się. Określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia. Potrafi zadawać pytania angażujące ucznia w tematykę lekcji. Ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia.


Pobierz ppt "Szkolenie Dyrektorów i Nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój uczniów 1 Prezentacja badań Johna Hattiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google