Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wystąpienia publiczne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wystąpienia publiczne."— Zapis prezentacji:

1 Wystąpienia publiczne.
3/28/2017 Youme Wystąpienia publiczne. Jak czerpać z nich radość i siłę Katarzyna Pawlonka © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

2 Agenda Trochę ważnej teorii… Jak przygotować się do prezentacji
Czym jest prezentacja? Słowa Komunikat Jak przygotować się do prezentacji Czas na prezentację! Stres Postawa i mowa ciała Pytania

3 Część I Trochę ważnej teorii 3/28/2017
© 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

4 ? Czym jest prezentacja? Rozmowa rekrutacyjna Wystąpienie publiczne
3/28/2017 Czym jest prezentacja? ? Rozmowa rekrutacyjna Wystąpienie publiczne Egzamin Prezentacja w firmie Przedstawianie projektu Przekazanie wiedzy przez prelegenta słuchaczom Dyskusja na argumenty Rozmowa ze znajomymi © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

5 Słowa – najważniejszy element prezentacji!
3/28/2017 Słowa – najważniejszy element prezentacji! Szanuj je i używaj świadomie! Za każde wypowiedziane słowo bierzemy odpowiedzialność i ponosimy konsekwencję 2 grzechy główne! - Tak mi się tylko powiedziało - To tylko słowa © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6 Po co się komunikujemy Przekazania informacji Przekazanie argumentów
3/28/2017 Po co się komunikujemy Przekazania informacji Przekazanie argumentów Sprzedania naszego produktu Skierowanie odbiorcy na konkretny tok myślenia Osiągnięcie sukcesu © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

7 Podstawowe błędy w komunikacji
3/28/2017 Podstawowe błędy w komunikacji Mówimy co akurat przyjdzie nam do głowy Mieszamy ważne informacje z nieistotnymi Przekazujemy za dużo informacji Brak myśli przewodniej Niedopasowana forma prezentacji do audytorium © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

8 Jak przygotować się do prezentacji
3/28/2017 Część II Jak przygotować się do prezentacji © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

9 Jak przygotować się do prezentacji
3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Po co? Temat przewodni Cel prezentacji Przygotowanie Agendy Zasada 3xP Wygląd prezentacji Stonowany kolor tła Unikamy dużej ilości przejść, migających elementów Odpowiedniej wielkość czytelna, czcionka Tylko najważniejsze treści Czytelne © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

10 Jak przygotować się do prezentacji
3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Audytorium Do kogo mówimy Czego oczekują Jakie jest ich nastawienie Żeby poznać audytorium – zadajemy pytania Warto wcześniej przygotować sobie przykłady Czas i miejsce Ile mamy czasu na prezentację Gdzie się będzie odbywać Sprawdzić czy w Sali są odpowiednie sprzęty © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

11 Jak przygotować się do prezentacji
3/28/2017 Jak przygotować się do prezentacji Merytoryka Zapisz pytania, których się spodziewasz Zrób notatki Zrób slajdy „zapasowe” (dodatkowe dane) Przećwicz prezentację Inne Nie ucz się prezentacji na pamięć Zawsze używaj jednego języka. Poćwicz mięsnie twarzy. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

12 Część III Czas na prezentację 3/28/2017
© 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

13 Stres Czym jest stres? Rodzaje stresu: Reakcje na stres:
3/28/2017 Stres Czym jest stres? Rodzaje stresu: Mobilizujący (eustres) Paraliżujący (dystres) Strefa komfortu Strefa dyskomfortu (ryzyka) Strefa paniki Reakcje na stres: Ucieczka Atak © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

14 Stres Jak opanować stres oddech 3 sec ciszy bardzo powoli mówimy
szklanka wody wcześniejsze zapoznanie się z miejscem i rekwizytami wypróbowanie sprzętu strój wygodny, adekwatny do sytuacji

15 3/28/2017 Postawa i mowa ciała Najważniejsze pierwsze wrażenie: wejście, postawa, wzrok Pierwsze wrażenie, kluczowe (możemy kupić widza w ciągu pierwszych 20s) Zgodnie z zasadami przekaz werbalny to 30%, niewerbalny 70%! Na komunikację niewerbalną zasadniczo wpływają: mowa ciała i gospodarowanie przestrzenią. Postawa otwarta: stanie prosto, głowa wysoko, zawsze przodem do widzów; Koncentracja na celu i treści, a nie na percepcji otoczenia Unikamy odruchów i ulubionych gestów, np. drapanie się, koszyczek z dłoni (itp.). © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

16 Postawa i mowa ciała Zaangażowanie
3/28/2017 Postawa i mowa ciała Zaangażowanie Mów do LUDZI Opowiadaj, NIE recytuj Rozmawiaj, NIE przemawiaj Uśmiechaj się  „Uziemienie” (stanie na obu nogach, lekki rozkrok) Dynamizacja wystąpienia (np. zmiana miejsca) Komunikacja wzrokowa z publicznością. Nie pij kawy! Koniec jest równie ważny: zakończ według planu, z przekonaniem i uśmiechem © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

17 Video http://www.youtube.com/ watch?v=ATfY8dvbuFg
watch?v=glAKOc9DEVs

18 Pytania?

19 Katarzyna Pawlonka Youme Katarzyna.Pawlonka@you-me.pl
3/28/2017 Katarzyna Pawlonka Youme © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.


Pobierz ppt "Wystąpienia publiczne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google