Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NA CZYM POLEGA ISTOTA I PRAKTYCZNA UŻYTECZNOŚĆ W CRM MODELU „SZEŚCIU RYNKÓW” Filip Tadaj 213239.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NA CZYM POLEGA ISTOTA I PRAKTYCZNA UŻYTECZNOŚĆ W CRM MODELU „SZEŚCIU RYNKÓW” Filip Tadaj 213239."— Zapis prezentacji:

1 NA CZYM POLEGA ISTOTA I PRAKTYCZNA UŻYTECZNOŚĆ W CRM MODELU „SZEŚCIU RYNKÓW” Filip Tadaj

2 Plan prezentacji  Definicja modelu „sześciu rynków”,  Przestawienie struktury modelu „sześciu rynków”,  Marketing transakcyjny a marketing relacji,  Opis każdego z elementów modelu,  Przykłady oczekiwań uczestników poszczególnych rynków.

3 Model „sześciu rynków”  Firmy zmieniają sposób postrzegania swoich relacji z otoczeniem,  Firmy zaczynają dostrzegać nowe obszary swojej działalności,  Jakość, obsługa klienta i marketing są ze sobą nierozerwalnie związane.

4 Struktura modelu „sześciu rynków”

5 Porównanie marketingu transakcji z marketingiem relacji Marketing transakcjiMarketing relacji Koncentracja na pojedynczej sprzedażyKoncentracja na utrzymaniu klienta Cechy produktu są najważniejszeKorzyści z zakupów produktu są najważniejsze Krótkookresowa skala działaniaDługookresowa skala działania Obsługa klienta niezbyt ważnaObsługa klienta bardzo ważna Ograniczone przywiązanie klienta do firmy Duże przywiązanie klienta do firmy Umiarkowany kontakt z klientemStały kontakt z klientami O jakości dba dział produkcjiO jakości dbają wszyscy

6 Rynek klientów  Główny obszar działań marketingowych,  Zmiana marketingu transakcyjnego na marketing relacji,  Budowa trwałych kontaktów z klientami,  Przesuwanie klientów na wyższe szczeble drabiny lojalności.

7 Drabina lojalności klienta Partner Rzecznik Stronnik Klient Nabywca Reflektant Akcent na tworzenie i wzbogacenie więzi Akcent na pozyskanie nowych klientów

8 Rynki pośredników  Marketing prowadzony przez samych klientów,  Eksponuje znaczenie drabiny lojalności,  Najskuteczniejsza forma marketingu,  Plany poprawy relacji z pośrednikami,  Rekomendacje partnerów i rzeczników.

9 Rynek Dostawców  Szansa na lepszą przyszłość,  Długoterminowa współpraca z dostawcami,  Partnerskie powiązania,  Niskie koszy.  Dbałość o jakość,  Zanik poglądu, że dostawca jest przeciwnikiem firmy,

10 Rynek potencjalnych pracowników firmy  Najważniejszy zasób firmy – wykształcony pracownik,  Ograniczone zasoby,  Opracowanie skutecznych ofert pracy.

11 Rynek wpływowych instytucji  Instytucje mają mniejszy lub większy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa,  Osoby i instytucje związane z działalności finansową,  Współpraca pozwala na rozwój przedsiębiorstwa oraz poczucie bezpieczeństwa.

12 Rynki wewnętrzne  Każdy pracownik i każdy dział firmy są jednocześnie wewnętrznymi klientami i wewnętrznymi dostawcami,  System motywacji pracowników,  Personel pracuje zgodnie z strategia i misją firmy,  Silne związanie z przedsiębiorstwem.  Jak najlepsze reprezentowanie firmy,

13 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku  Klienci  Wysoka jakość obsługi  Zaufanie  Umiarkowane ceny  Dostawcy  Jasno sformułowane potrzeby  Partnerstwo  Duże zamówienia

14 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd.  Pośrednicy rekomendujący produkt firmy  Solidność  Wywiązywanie się z obowiązków  Wzajemność  Instytucje wpływowe  Akcjonariusze (zysk, przestrzeganie prawa, dobra opinia)  Rząd i instytucje kontroli (ocena zdolności kredytowej, solidność)

15 Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd.  Pracownicy (potencjalni)  Liczba miejsc pracy  Pierwsze wrażenie  Uprzejme traktowanie  Personel firmy  Dowody uznania  System nagród  Bezpieczeństwo

16 Dziękuję za uwagę Filip Tadaj


Pobierz ppt "NA CZYM POLEGA ISTOTA I PRAKTYCZNA UŻYTECZNOŚĆ W CRM MODELU „SZEŚCIU RYNKÓW” Filip Tadaj 213239."

Podobne prezentacje


Reklamy Google