Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego."— Zapis prezentacji:

1 mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego

2 O mnie… W szkole pracuję już od 17 lat, W szkole pracuję już od 17 lat, jestem nauczycielem dyplomowanym ; jestem nauczycielem dyplomowanym ; Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji, spełnia zawodowe marzenia, dlatego chętnie angażuję się w dodatkowe zajęcia z uczniami : Praca z dziećmi dostarcza mi wiele satysfakcji, spełnia zawodowe marzenia, dlatego chętnie angażuję się w dodatkowe zajęcia z uczniami : - prowadzę gromadę zuchową ; - organizuję wycieczki w ramach kółka turystycznego „Szkolny Klub Włóczykijów”; Prowadzę akcję zbiórki makulatury Prowadzę akcję zbiórki makulatury

3 Moje hobby Moje hobby Jak widać w tle moją pasją jest morze ; Jak widać w tle moją pasją jest morze ; Lubię : Lubię : *podróżować, *zwiedzać różne zakątki Polski ; *czytać książki ; W wolnych chwilach (choć jest ich niewiele) uwielbiam leniuchować ; W wolnych chwilach (choć jest ich niewiele) uwielbiam leniuchować ;

4 PLĄSY I ZABAWY WYKORZYSTYWANE NIE TYLKO NA ZBIÓRKACH ZUCHOWYCH PLĄSY PLĄSY MAŁY ZUSZEK Mały zuszku klaśnij rączkami, 2 razy klaszczemy w dłonie mały zuszku klaśnij rączkami, jw. mały zuszku klaśnij rączkami, mały zuszku klaśnij rączkami, jw. Mały zuszku uderz w kolanka2 razy oburącz uderzamy w kolanka Mały zuszku tupnij nóżkamitupiemy raz prawa, raz lewą nogą Mały zuszku, która godzinapodnosimy rękę i mówimy a – ha Mały zuszku zrób to jeszcze raz wszystkie ruchy od nowa LABADA Tańczymy labada, labada, lambada Tańczymy labada małego walczyka Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze Tańczą go harcerze i małe zuchy też Idziemy ustawieni w kole trzymając się za wymienione przez prowadzącego części ciała

5 PLĄSY –C.D. OJCIEC ABRAHAM Ojciec Abraham miał siedmiu synów Siedmiu synów miał stary Abraham A oni siedli i nic nie jedli Tylko śpiewali sobie tak: Prawa ręka Lewa ręka Prawa noga Lewa noga I do tego jeszcze głowa Dzieci idą po obwodzie koła i śpiewają piosenkę. Na słowa „a oni siedli...” dzieci zatrzymują się, odwracają do środka koła i śpiewają dalej. Na słowa „ prawa ręka” dzieci wyciągają do przodu prawą rękę i poruszając nią śpiewają od nowa. Tak samo dzieje się z pozostałymi częściami ciała. Na koniec zabawy dzieci powinny podskakiwać obunóż po obwodzie koła machając rękami i kiwając głową. Dzieci idą po obwodzie koła i śpiewają piosenkę. Na słowa „a oni siedli...” dzieci zatrzymują się, odwracają do środka koła i śpiewają dalej. Na słowa „ prawa ręka” dzieci wyciągają do przodu prawą rękę i poruszając nią śpiewają od nowa. Tak samo dzieje się z pozostałymi częściami ciała. Na koniec zabawy dzieci powinny podskakiwać obunóż po obwodzie koła machając rękami i kiwając głową.PINGWIN O jak przyjemnie i jak wesoło1 W pingwina bawić się, się, się. Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa2 Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy. Dzieci ustawiają się jeden za drugim, kładąc ręce na ramionach sąsiada z przodu.Idziemy śpiewając pierwszą część piosenki. Następnie zatrzymujemy się i śpiewając pokazujemy treść piosenki – wysuwamy nogę lewą, potem prawą, skaczemy raz do przodu, raz do tyłu i trzy razy do przodu. Dzieci ustawiają się jeden za drugim, kładąc ręce na ramionach sąsiada z przodu.Idziemy śpiewając pierwszą część piosenki. Następnie zatrzymujemy się i śpiewając pokazujemy treść piosenki – wysuwamy nogę lewą, potem prawą, skaczemy raz do przodu, raz do tyłu i trzy razy do przodu.

6 PLĄSY – C.D. WYŚCIGI KONNE WYŚCIGI KONNE Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel informuje dzieci, że : „Znajdujecie się na torze wyścigówkonnych. Konie ustawiają się na linii startu (w tym czasie dzieci układają ręce na udach). Uwaga! Konie wystartowały!” Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel informuje dzieci, że : „Znajdujecie się na torze wyścigówkonnych. Konie ustawiają się na linii startu (w tym czasie dzieci układają ręce na udach). Uwaga! Konie wystartowały!” W tym momencie dzieci zaczynają uderzać na przemian rękoma o nogi, naśladując jazdę koni. W trakcie zabawy nauczyciel podaje różne komendy, które wykonują dzieci: W tym momencie dzieci zaczynają uderzać na przemian rękoma o nogi, naśladując jazdę koni. W trakcie zabawy nauczyciel podaje różne komendy, które wykonują dzieci: PRZESZKODA – 1 uderzenie oburącz o nogi PRZESZKODA – 1 uderzenie oburącz o nogi 2 PRZESZKODY - 2 uderzenia oburącz o nogi 2 PRZESZKODY - 2 uderzenia oburącz o nogi 3 PRZESZKODY - 3 uderzenia oburącz o nogi 3 PRZESZKODY - 3 uderzenia oburącz o nogi MOST – uderzenia piąstkami o klatkę piersiową MOST – uderzenia piąstkami o klatkę piersiową BŁOTO – poklepanie dłońmi po policzkach BŁOTO – poklepanie dłońmi po policzkach SZUWARY – ruch palcem między wargami, z jednoczesnym szumieniem ustami SZUWARY – ruch palcem między wargami, z jednoczesnym szumieniem ustami ZAKRĘT W LEWO – skręcenie ciała w lewą stronę ZAKRĘT W LEWO – skręcenie ciała w lewą stronę ZAKRĘT W PRAWO - skręcenie ciała w prawą stronę ZAKRĘT W PRAWO - skręcenie ciała w prawą stronę WIDOWNIA MĘSKA – ręka przyłożona do czoła, ruch głową i mówienie „uuuuu...” WIDOWNIA MĘSKA – ręka przyłożona do czoła, ruch głową i mówienie „uuuuu...” WIDOWNIA ŻEŃSKA – obie ręce do góry i głośni „żeński” pisk WIDOWNIA ŻEŃSKA – obie ręce do góry i głośni „żeński” pisk Zabawa kończy się gdy nauczyciel powie: „Konie dojechały do mety” Zabawa kończy się gdy nauczyciel powie: „Konie dojechały do mety”STONOGA Idzie sobie stonoga, stonoga, stonoga Aż się trzęsie podłoga, podłoga bęc. Ustawiamy dzieci jak do „pociągu” i śpiewając piosenkę idziemy powoli do przodu. Na „ bęc” stonoga się zatrzymuje i pierwsza osoba podnosi prawą nogę do góry mówiąc „pierwsza noga.” Później robi to druga osoba, trzecia osoba, i....tak do końca. Następnie ostatnia osoba idzie na początek i od początku. Ustawiamy dzieci jak do „pociągu” i śpiewając piosenkę idziemy powoli do przodu. Na „ bęc” stonoga się zatrzymuje i pierwsza osoba podnosi prawą nogę do góry mówiąc „pierwsza noga.” Później robi to druga osoba, trzecia osoba, i....tak do końca. Następnie ostatnia osoba idzie na początek i od początku.

7 ZABAWY Zapraszam na prawo Zapraszam na prawo Do tej zabawy potrzebne jest aby każdy w niej uczestniczący miał swoje krzesło. Dokładamy o jedno Do tej zabawy potrzebne jest aby każdy w niej uczestniczący miał swoje krzesło. Dokładamy o jedno krzesło więcej, w ten sposób siedzący po lewej stronie krzesła, ma po swojej prawej wolne krzesło. Mówi wtedy na głos: „Po mojej prawej stronie jest wolne miejsce i zapraszam … krzesło więcej, w ten sposób siedzący po lewej stronie krzesła, ma po swojej prawej wolne krzesło. Mówi wtedy na głos: „Po mojej prawej stronie jest wolne miejsce i zapraszam … Sałatka owocowa Sałatka owocowa Grupa siada w kręgu na krzesłach. Jedna z osób wchodzi do środka koła. W zależności od ilości osób dzielimy grupę na 3 lub 4 owoce (każdemu uczniowi przydzielamy nazwę owocu np. jabłko, gruszka, śliwka, jabłko,...). Osoba stojąca w środku lub nauczyciel podaje komendę, a uczestnicy zabawy starają się zająć inne miejsce wraz z osobą w środku. Np. na hasło „jabłka” wszystkie osoby, które są tym owocem zmieniają miejsce. Kiedy pada hasło „sałatka owocowa” wszyscy zamieniają miejsca. Grupa siada w kręgu na krzesłach. Jedna z osób wchodzi do środka koła. W zależności od ilości osób dzielimy grupę na 3 lub 4 owoce (każdemu uczniowi przydzielamy nazwę owocu np. jabłko, gruszka, śliwka, jabłko,...). Osoba stojąca w środku lub nauczyciel podaje komendę, a uczestnicy zabawy starają się zająć inne miejsce wraz z osobą w środku. Np. na hasło „jabłka” wszystkie osoby, które są tym owocem zmieniają miejsce. Kiedy pada hasło „sałatka owocowa” wszyscy zamieniają miejsca. Pasażerowie statku Pasażerowie statku Prowadzący prosi uczestników, aby wyobrazili sobie, że są pasażerami statku. Wyjaśnia znaczenie poszczególnych komend: - "na prawą burtę" – wszyscy biegną na prawą stronę; - "na lewą burtę" – wszyscy biegną na lewą stronę; - "cała naprzód" – do przodu; - "na rufę" – do tyłu; - "sztorm" – łapią się za ręce; - "kapitańskie tango" – tańczą w parach. Nauczyciel podaje kolejne hasła. Zabawa trwa, dopóki budzi zainteresowanie. Prowadzący prosi uczestników, aby wyobrazili sobie, że są pasażerami statku. Wyjaśnia znaczenie poszczególnych komend: - "na prawą burtę" – wszyscy biegną na prawą stronę; - "na lewą burtę" – wszyscy biegną na lewą stronę; - "cała naprzód" – do przodu; - "na rufę" – do tyłu; - "sztorm" – łapią się za ręce; - "kapitańskie tango" – tańczą w parach. Nauczyciel podaje kolejne hasła. Zabawa trwa, dopóki budzi zainteresowanie.

8 ZABAWY-C.D. CHODZENIE CHODZENIE Przebieg: 1) Uczestnicy chodzą spokojnie po sali. 2) Prowadzący zmienia co jakiś czas polecenia, np. - chodzimy jak ludzie bardzo zmęczeni, smutni, radośni, zamyśleni; - chodzimy z otwartym parasolem pod wiatr, w śnieżnych zaspach, po gorącym piasku, - skacząc po kamieniach przez górski strumyk; - chodząc, dotknijcie prawą ręką wszystkich ścian, ustawcie się rzędami według kolorów włosów, ustawcie się według wzrostu; WODA, WIATR, OGIEŃ WODA, WIATR, OGIEŃ Dzieci stoją w sali w rozsypce. Nauczyciel wypowiada określone wyrazy, a dzieci wykonują przewidziane w opisie polecenia: Dzieci stoją w sali w rozsypce. Nauczyciel wypowiada określone wyrazy, a dzieci wykonują przewidziane w opisie polecenia: –WODA – dzieci wchodzą na „coś” co jest wyżej niż podłoga lub mogą naśladować pływanie –WIATR – dzieci kładą się na podłodze –OGIEŃ – dzieci uciekają w wyznaczone miejsce lub kąt –LEW – dzieci chowają się za krzesłami


Pobierz ppt "Mgr Wioletta Janowska nauczycielka kształcenia zintegrowanego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google