Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZDROWE ODŻYWIANIE. Spis treści: ➢ 8 zasad prawidłowego odżywiania się ➢ Regularne spożywanie posiłków ➢ Dlaczego zdrowie jest ważne ? ➢ Czy wiesz, że.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZDROWE ODŻYWIANIE. Spis treści: ➢ 8 zasad prawidłowego odżywiania się ➢ Regularne spożywanie posiłków ➢ Dlaczego zdrowie jest ważne ? ➢ Czy wiesz, że."— Zapis prezentacji:

1 ZDROWE ODŻYWIANIE

2 Spis treści: ➢ 8 zasad prawidłowego odżywiania się ➢ Regularne spożywanie posiłków ➢ Dlaczego zdrowie jest ważne ? ➢ Czy wiesz, że … ? ➢ Skutki złego odżywianie się ➢ FAST-FOODY – źródła otyłości ➢ Witaminy ➢ Co to jest otyłość i czym grozi ?

3 8 zasad prawidłowego odżywiania się a) Piramida żywienia b) Prawidłowa kaloryczność c) Urozmaicenie i właściwe komponowanie posiłków d) Uregulowanie i objętość posiłków f) Ograniczenie alkoholu g) Nawodnienie h) Właściwa ilość składników odżywczych i) Higiena

4 Piramida żywienia

5 Regularne spożywanie posiłków Podczas dnia człowiek powinien spożywać minimum 5 niewielkich posiłków. Ważne jest także, aby posiłki były jedzone o mniej więcej takich samych porach, z odstępami nie większymi niż 3 godziny. ● Śniadanie ● II śniadanie ● Obiad ● Podwieczorek ● Kolacja

6 Dlaczego zdrowie jest ważne? Zdrowie jest ważne, ponieważ wtedy organizm prawidłowo funkcjonuje, a my czujemy się dobrze, mamy dużo energii, a co za tym idzie, siłę i ochotę do pracy oraz do normalnego funkcjonowania. Dbać o zdrowie, to nie tylko znaczy ubierać się odpowiednio do pogody, chodzić do lekarza gdy jesteśmy chorzy itd. Dbanie o zdrowie, to także prawidłowa dieta, uprawianie sportu, unikanie używek papierosów, alkoholu i narkotyków, nieprzeforsowywanie się.

7 Czy wiesz, że … ? Aż 60% ludzi umiera z powodu: ● Wysokiego ciśnienia tętniczego ● Wysokiego poziomu cholesterolu w krwi ● Spożywania zbyt małej ilości owoców i warzyw ● Nadwagi i otyłości ● Palenia tytoniu ● Niezdrowej diety

8 Skutki złego odżywiania się ● Choroby układu krążenia (nadciśnienie tętnicze; miażdżyca i jej powikłania np. udar mózgu i niedokrwienna choroba serca z zawałem włącznie) ● Nowotwory ● Cukrzyca insulinoniezależna ● Choroby jelita grubego ● Kamica żółciowa ● Próchnica zębów ● Osteoporoza ● Otyłość ● Bulimia, anoreksja

9 FAST-FOODY – źródła otyłości Czy wiesz, że stołowanie się w fast foodach może prowadzić do choroby Alzheimera? To wniosek z badań przeprowadzonych przez Susanne Akterin, szwedzką uczoną z Karolinska Institutet. Przeprowadzili oni eksperyment. Okazało się, że taka dieta przyczyni się do chemicznych zmian w mózgu, takich jakie zachodzą przy chorobie Alzheimera. Chodzi o pojawienie się nieprawidłowych zwłóknień utworzonych z białka tau.

10 Witaminy Witaminy są ważliwe i pod wpływem ciepła, konserwantów, światła i długotrwałego przechowywania ulegają rozkładowi. Oto jak możemy jes chronić: ● Kupujemy tylko świeże owoce oraz warzywa i zjadamy je jak najwięcej surowych. ● Warzywa gotujemy możliwie krótko lub dusimy w niewielkiej ilości tłuszczu. ● Używamy świeżych ziół jako przypraw. ● Ograniczamy słodycze, bo do ich rozkładu zużywamy dodatkowo witaminę B1 ● Używamy jak najwięcej produktów mącznych z pełnego przemiału (razowych), bo zawierają wszystkie witaminy z grupy B

11 Co to jest otyłość ? ● Otyłość jest zaburzeniem homeostazy, przemiany energetycznej, w wyniku której dochodzi do magazynowania tego - tkanki tłuszczowej. ● Otyłość jest chorobą przewlekłą. ● Otyłość narasta na świecie w alarmującym tempie i częściej dotyczy krajów rozwiniętych ekonomicznie, co jest spowodowane nadmierną podażą pokarmów głównie tłuszczów oraz zmniejszoną aktywnością ruchową.

12 Czym grozi otyłość ? Wyodrębniono dużą liczbę schorzeń, co do których nie ma wątpliwości, że są w dużej mierze konsekwencją otyłości. Nalezą do nich: ● choroba zwyrodnieniowa stawów, ● bóle krzyża, ● cukrzyca typu 2, ● hiperlipidemia (podwyższony poziom cholesterolu i trójglicerydów), ● choroba wieńcowa, ● nadciśnienie tętnicze, ● zaburzenia miesiączkowania, ● żylaki i zakrzepica żylna, ● obrzęki i cellulit, ● zespół bezdechu sennego.

13 Źródła: ● je-o-zdrowiu/ je-o-zdrowiu/ ● dwoje/10;zasad;prawidlowego;zywienia,artykul,2655.html dwoje/10;zasad;prawidlowego;zywienia,artykul,2655.html ● zasady_zdrowego_odzywiania zasady_zdrowego_odzywiania ● https://www.google.pl/search?q=zdrowa+%C5%BCywno% C5%9B%C4%87&client=firefox- a&hs=RdY&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isc h&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FQ4zU9vQJ8nBtQb4_Y DwAQ&ved=0CEcQsAQ&biw=1366&bih=641#channel=sb &q=zdrowa+%C5%BCywno%C5%9B%C4%87+&rls=org. mozilla:pl:official&tbm=isch&imgdii=_ https://www.google.pl/search?q=zdrowa+%C5%BCywno% C5%9B%C4%87&client=firefox- a&hs=RdY&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isc h&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FQ4zU9vQJ8nBtQb4_Y DwAQ&ved=0CEcQsAQ&biw=1366&bih=641#channel=sb &q=zdrowa+%C5%BCywno%C5%9B%C4%87+&rls=org. mozilla:pl:official&tbm=isch&imgdii ● regularne-posilki-sa-tak-wazne.html regularne-posilki-sa-tak-wazne.html ● ● ●


Pobierz ppt "ZDROWE ODŻYWIANIE. Spis treści: ➢ 8 zasad prawidłowego odżywiania się ➢ Regularne spożywanie posiłków ➢ Dlaczego zdrowie jest ważne ? ➢ Czy wiesz, że."

Podobne prezentacje


Reklamy Google