Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prototypem gry komputerowej był wynaleziony w 1947 roku przez Amerykanów program – analogowy symulator pocisku rakietowego używający lamp elektronowych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prototypem gry komputerowej był wynaleziony w 1947 roku przez Amerykanów program – analogowy symulator pocisku rakietowego używający lamp elektronowych."— Zapis prezentacji:

1

2 Prototypem gry komputerowej był wynaleziony w 1947 roku przez Amerykanów program – analogowy symulator pocisku rakietowego używający lamp elektronowych. Początek gier komputerowych w formie graficznej nastąpił jednak dopiero po wynalezieniu w Stanach Zjednoczonych komputera EDSAC – pierwszej maszyny liczącej posiadającej wyświetlacze, które stanowiły prototyp monitora. Pionierem gier komputerowych stał się pracownik uniwersytetu w Cambridge, Kolejnego osiągnięcia w zakresie tworzenia gier dokonał fizyk amerykański który wyprodukował dzieło Tennis for Two na podstawie gry w tenisa. Była to pierwsza graficzna gra komputerowa, wyświetlana na oscyloskopie i posiadająca kontrolery do sterowania. Kolejną innowacyjną grą okazała się Spacewar! stworzona przez Steve'a Russella, w której dwaj gracze kierujący statkami kosmicznymi mieli za zadanie zniszczyć przeciwnika. W amerykańskich publikacjach wskazuje się ją jako pierwszą grę z prawdziwą wektorową grafiką komputerową.

3 Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych. Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.

4

5

6 Mechanik telewizyjny Ralph Baer wpadł na pomysł interaktywnej telewizji podczas budowania telewizora ze szkicu dla Loral w 1951 na Bronksie w Nowym Jorku. Zbadał swój pomysł dogłębnie w 1966, gdy był głównym mechanikiem i menadżerem oddziału projektu akcesoriów. Baer stworzył prostą dwuosobową grę wideo, która mogła być wyświetlana na ekranie telewizora i nazwał ją Chase, bo dwie kropki wzajemnie ścigały się po ekranie. Po zademonstrowaniu swojego wynalazku Herbertowi Campmanowi, Baer dostał fundusze, a projekt stał się "oficjalny". W 1967 Bill Harrison został zatrudniony i stworzony został pierwszy pistolet świetlny z zabawkowego pistoletu z celownikiem. Mechanik telewizyjny Ralph Baer wpadł na pomysł interaktywnej telewizji podczas budowania telewizora ze szkicu dla Loral w 1951 na Bronksie w Nowym Jorku. Zbadał swój pomysł dogłębnie w 1966, gdy był głównym mechanikiem i menadżerem oddziału projektu akcesoriów. Baer stworzył prostą dwuosobową grę wideo, która mogła być wyświetlana na ekranie telewizora i nazwał ją Chase, bo dwie kropki wzajemnie ścigały się po ekranie. Po zademonstrowaniu swojego wynalazku Herbertowi Campmanowi, Baer dostał fundusze, a projekt stał się "oficjalny". W 1967 Bill Harrison został zatrudniony i stworzony został pierwszy pistolet świetlny z zabawkowego pistoletu z celownikiem.

7 Na wczesnych konsolach kod programu był wpisany w mikrochipy i nie można było na nich uruchomić innych gier. Na początku drugiej połowy lat 70. gry wideo znalazły się na kartridżach. Programy były zapisywane w pamięci chipów ROM, które były montowane w plastikowych obudowach pozwalających na podłączenie ich do slotu konsoli. Na wczesnych konsolach kod programu był wpisany w mikrochipy i nie można było na nich uruchomić innych gier. Na początku drugiej połowy lat 70. gry wideo znalazły się na kartridżach. Programy były zapisywane w pamięci chipów ROM, które były montowane w plastikowych obudowach pozwalających na podłączenie ich do slotu konsoli.

8 W historii gier komputerowych, era 8- bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych.

9 W historii gier komputerowych, era 16-bitowców była czwartą generacją konsoli gier wideo. Okres uznaje się za jeden z największych pod względem konkurencyjności okresów w północnoamerykańskiej historii gier komputerowych. Konsola TurboGrafx-16 również należała do tej ery, jednak zdobyła ona popularność głównie w Japonii, a nie w nie w Ameryce Północnej. Również w tym czasie pojawiły się napędy CD-ROM jako przystawki do konsol: Sega Mega-CD i TurboGrafx-CD. W historii gier komputerowych, era 16-bitowców była czwartą generacją konsoli gier wideo. Okres uznaje się za jeden z największych pod względem konkurencyjności okresów w północnoamerykańskiej historii gier komputerowych. Konsola TurboGrafx-16 również należała do tej ery, jednak zdobyła ona popularność głównie w Japonii, a nie w nie w Ameryce Północnej. Również w tym czasie pojawiły się napędy CD-ROM jako przystawki do konsol: Sega Mega-CD i TurboGrafx-CD.

10 W historii gier komputerowych era 32- i 64- bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32- bitowe jak i 64-bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony PlayStation (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których PlayStation skończyło najpomyślniej, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy. W historii gier komputerowych era 32- i 64- bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32- bitowe jak i 64-bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony PlayStation (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których PlayStation skończyło najpomyślniej, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy.

11 Podczas szóstej generacji rynek przenośnych konsoli gier wideo znacznie się rozszerzył dzięki wprowadzeniu nam nowych urządzeń od różnych producentów. Warto odnotować, że w 2001 koreańska firma Game Park wydała własny przenośny system GP32, który był pierwszą przenośna konsolą gier wideo o strukturze open-source. Podczas szóstej generacji rynek przenośnych konsoli gier wideo znacznie się rozszerzył dzięki wprowadzeniu nam nowych urządzeń od różnych producentów. Warto odnotować, że w 2001 koreańska firma Game Park wydała własny przenośny system GP32, który był pierwszą przenośna konsolą gier wideo o strukturze open-source.

12 Siódma generacja – okres w historii gier komputerowych, który rozpoczął się w 2005 wydaniem konsoli gier wideo Xbox 360 i w 2006 roku urządzeń Sony i Nintendo. W trakcie trwania tej generacji nastąpił duży rozwój branży elektronicznej rozrywki. Spopularyzowano platformy dla graczy Siódma generacja – okres w historii gier komputerowych, który rozpoczął się w 2005 wydaniem konsoli gier wideo Xbox 360 i w 2006 roku urządzeń Sony i Nintendo. W trakcie trwania tej generacji nastąpił duży rozwój branży elektronicznej rozrywki. Spopularyzowano platformy dla graczy

13 zapowiedziana została konsola Nintendo 3DS. Ekran konsoli pozwala na oglądanie trójwymiarowego obrazu bez konieczności noszenia specjalnych okularów zapowiedziana została konsola Nintendo 3DS. Ekran konsoli pozwala na oglądanie trójwymiarowego obrazu bez konieczności noszenia specjalnych okularów.

14 Wielu z dzisiejszych użytkowników komputerów nawet nie pamięta początków serii gier, w które dziś grają. Który z dzisiejszych 18-latków może pamiętać pierwszą część Call of Duty, wydaną niemal 10 lat temu? Nie wspominając już o Final Fantasy (premiera w 1987). Przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały te hity. Wielu z dzisiejszych użytkowników komputerów nawet nie pamięta początków serii gier, w które dziś grają. Który z dzisiejszych 18-latków może pamiętać pierwszą część Call of Duty, wydaną niemal 10 lat temu? Nie wspominając już o Final Fantasy (premiera w 1987). Przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały te hity.

15 Call of duty Call of duty kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

16 Final Fantasy kiedyś !!!! Final Fantasy dzisiaj !!!!

17 Mortal Kombat kiedyś !!!! Mortal Kombat dzisiaj !!!!

18 Batman kiedyś !!!! Batman kiedyś !!!! Batman dzisiaj !!!!

19 Grand Theft Auto kiedyś !!!! Grand Theft Auto dzisiaj !!!!

20 Tomb Raider kiedyś !!!! kiedyś !!!! Tomb Raider dzisiaj !!!! dzisiaj !!!!

21 Star Wars kiedyś !!!! Star Wars dzisiaj !!!!

22

23

24 2007r. 2008r. 2007r. 2008r.

25 2009r. 2010r. 2009r. 2010r.

26 2011r. 2012r. 2011r. 2012r.

27 2013r. 2014r.

28 Dziękujemy za uwagę

29 Autorzy : Karol Kamiński Oskar Ceglarek


Pobierz ppt "Prototypem gry komputerowej był wynaleziony w 1947 roku przez Amerykanów program – analogowy symulator pocisku rakietowego używający lamp elektronowych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google