Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego."— Zapis prezentacji:

1 Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego

2 Co było badane? Wyniki kształcenia są ujęte w dwóch perspektywach – przedmiotowej (X) i poznawczej (Y). W pierwszej ma zastosowanie język przedmiotowy, w drugiej – psychologii. Ta konwencja pozwala definiować wynik kształcenia jako możność robienia y w dziedzinie x.

3 Co było badane? PIRLS: czytanie Podział tekstów na literackie (mówiące o świecie fikcyjnym) i użytkowe (mówiące o faktach). Kompetencje: wyszukiwanie w tekście informacji spełniającej podane warunki wyciąganie bezpośrednich wniosków z przesłanek zawartych w tekście wiązanie ze sobą i interpretowanie informacji podanych w tekście i wniosków wyprowadzonych z tekstu badanie i ocenianie treści, języka i układu tekstu

4 Co było badane? TIMSS: matematyka Zasoby matematyczne (x) to liczby, obiekty geometryczne i sposoby przedstawiania danych. Możność użycia zasobów matematycznych (y) jest w pomiarze TIMSS ograniczona do dwóch kompetencji poznawczych: zastosowania i rozumowania.

5 Co było badane? TIMSS: przyroda Zasoby przyrodoznawcze objęte pomiarem TIMSS to wiedza o życiu, materii nieożywionej i Ziemi. Możność użycia zasobów przyrodoznawczych jest w pomiarze TIMSS sprowadzona do dwóch kompetencji poznawczych: zastosowania i rozumowania.

6 Populacja W badaniu w 2011 r. wzięły udział dzieci z 69 krajów. Oba badania: TIMSS i PIRLS przeprowadziło 39 krajów, samo badanie TIMSS – 24 kraje, a samo badanie PIRLS – 6 krajów. Większość tych krajów to państwa, ale niektóre to części składowe państw. Międzynarodowa definicja populacji będącej przedmiotem zainteresowania badawczego mówi, że stanowią ją dzieci, które chodzą do szkoły i spełniają dwa warunki: – kończą czwarty rok nauki na szczeblu ISCED 1 – ich średni wiek w chwili testowania nie jest niższy niż 9,5 roku.

7 Próba w Polsce Badanie ukończyło w zgodzie z procedurą: (TIMSS) i (PIRLS) uczniów z 257 oddziałów klasy trzeciej 150 szkół podstawowych. Udział wylosowanych szkół i oddziałów w badaniu osiągnął 100%, a udział uczniów – 96%.

8 Wyniki w czytaniu

9

10 Wyniki w czytaniu, poziomy

11 Wyniki czytania, zmiana

12 Wyniki z matematyki

13

14 Polska, wyniki z matematyki, poziomy

15 Wyniki z przyrody

16

17 Wyniki z przyrody, poziomy


Pobierz ppt "Osiągnięcia szkolne polskich trzecioklasistów w perspektywie międzynarodowej TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google