Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konsument. KOMUNIKATYWNA PUBLICZNOŚĆ RYNKOWA PRZY POMOCY ŚRODKÓW PRZEKAZU, CZYLI CZASOPISM, TARGÓW, WYSTAW I PROGRAMÓW KONSUMENCKICH PREZENTUJE SWE WYMAGANIA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konsument. KOMUNIKATYWNA PUBLICZNOŚĆ RYNKOWA PRZY POMOCY ŚRODKÓW PRZEKAZU, CZYLI CZASOPISM, TARGÓW, WYSTAW I PROGRAMÓW KONSUMENCKICH PREZENTUJE SWE WYMAGANIA."— Zapis prezentacji:

1 Konsument

2 KOMUNIKATYWNA PUBLICZNOŚĆ RYNKOWA PRZY POMOCY ŚRODKÓW PRZEKAZU, CZYLI CZASOPISM, TARGÓW, WYSTAW I PROGRAMÓW KONSUMENCKICH PREZENTUJE SWE WYMAGANIA WOBEC PRODUCENTÓW. POJĘCIE TO ZOSTAŁO STWORZONE I WPROWADZONE PRZEZ EUGENA BUΒA. PRZYJĄŁ ON 2 ZAŁOŻENIA, NA BAZIE KTÓRYCH ZBUDOWAŁ NOWY MODEL RYNKU. PIERWSZE Z ZAŁOŻEŃ DOTYCZY ZAUFANIA I INTEGRACJI, KTÓRE ZACHODZĄ NA RYNKU MIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWEM A PUBLICZNOŚCIĄ RYNKOWĄ. DRUGIE ZAŚ ZWIĄZANE JEST Z PEŁNIONĄ PRZEZ DANE PRZEDSIĘBIORSTWO FUNKCJĄ, POLEGAJĄCĄ NA ŁĄCZENIU SIĘ Z KONSUMENTAMI. Konsumenci jako komunikatywna publiczność rynkowa

3

4

5 1.PRAWO DO OCHRONY ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA 2.ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT 3.BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTU 4.OCHRONA KONSUMENTA PRZED INFORMACJĄ NARUSZAJĄCĄ JEGO PRYWATNOŚĆ 5. PRAWO DO INFORMACJI 6. OCHRONA KONSUMENTA PRZED UCIĄŻLIWĄ REKLAMĄ 7.INFORMACJE NA TEMAT ŻYWNOŚCI 8.PRAWO DO OCHRONY INTERESU EKONOMICZNEGO 9.ZAKAZ INFORMACJI WPROWADZAJĄCEJ W BŁĄD 10.PRAWO DO REPREZENTACJI SWOICH INTERESÓW Podstawowe prawa konsumentów

6 DO ICH KOMPETENCJI KONSUMENTA NALEŻY: 1.Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. 2. Wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów. 3. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. 4. Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi. 5. Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

7 ZAŁOŻENIA: 1.KONSUMENT PODEJMUJE DECYZJE RACJONALNE. 2,KONSUMENT W SWOICH DECYZJACH KIERUJE SIĘ WŁASNYM INTERESEM. 3.SPOŚRÓD KOSZYKÓW DÓBR OSIĄGALNYCH KONSUMENT WYBIERA KOSZYK DAJĄCY MU NAJWIĘKSZĄ SATYSFAKCJĘ. 4.PRZY DANYM OGRANICZENIU BUDŻETOWYM KONSUMENT STARA SIĘ OSIĄGNĄĆ MAKSYMALNY MOŻLIWY POZIOM UŻYTECZNOŚCI. 5.KONSUMENT JEST ŚWIADOMY SWOICH POSTAW, MOTYWÓW I POTRZEB ORAZ MA DO NICH INTROSPEKCYJNY DOSTĘP. Decyzje konsumenta

8 Zasady zakupów w Internecie

9 1. Sprawdź dane kontaktowe i wiarygodność przedsiębiorcy. 2.Nie klikaj odnośników w ach - możesz paść ofiarą oszustwa. 3.Wybieraj sklepy z certyfikatami zaufania, szukaj opinii o sprzedawcy. 4. Sprawdź bezpieczeństwo płatności. 5. Sprawdź koszty i czas dostawy zamówionego towaru. 6. Nie bój się składać reklamacji. 7. Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą. 8. Możesz zwrócić towar w ciągu 10 dni bez ponoszenia kosztów.

10

11 1. PODAWAĆ W CZYTELNY SPOSÓB CENĘ OFEROWANEGO TOWARU 2.W SZCZEGÓLNYCH PRZYPADKACH, GDY TOWAR SPRZEDAWANY JEST NA RATY LUB NA ZAMÓWIENIE LUB ZA CENĘ POWYŻEJ DWÓCH TYSIĘCY ZŁOTYCH, SPRZEDAWCA MA OBOWIĄZEK POTWIERDZIĆ NA PIŚMIE WSZYSTKIE ISTOTNE WARUNKI UMOWY. CAŁKOWITĄ CENĘ, RODZAJ TOWARU I JEGO ILOŚĆ. 3. TOWAR PRZEZNACZONY DO SPRZEDAŻY POWINIEN MIEĆ CZYTELNY OPIS W JĘZYKU POLSKIM. W SZCZEGÓLNOŚCI MUSI ZAWIERAĆ NAZWĘ TOWARU PRODUCENTA I IMPORTERA ORAZ KRAJU POCHODZENIA. WAŻNE SĄ ATESTY WYMAGANE CERTYFIKATY 4. SPRZEDAWCA MA OBOWIĄZEK PRZEKAZAĆ ZAKUPIONY TOWAR RAZEM Z JEGO WYPOSAŻENIEM I DOKUMENTACJĄ W JĘZYKU POLSKIM 5. NA ŻĄDANIE KLIENTA, SPRZEDAJĄCY MUSI WYJAŚNIĆ ZNACZENIE POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW UMOWY 6.PUNKT SPRZEDAŻY MUSI SPEŁNIĆ WARUNKI UMOŻLIWIAJĄCE KUPUJĄCEMU WYBÓR TOWARU SPRAWDZENIE JEGO DZIAŁANIA JAKOŚĆ I KOMPLETNOŚĆ WYPOSAŻENIA. Obowiązki sprzedawcy

12

13 Obowiązki konsumentów Konsument posiada nie tylko określona prawa ale także obowiązki. Jednak nie wszyscy konsumenci wiedzą o swoich obowiązkach dlatego ich nie przestrzegają.

14  RACJONALNE MYŚLENIE BUDOWA GWARANCJI OBOWIĄZKI KONSUMENTÓW 3. Najważniejsze obowiązki :

15 Przykładowa reklamacja wadliwego przedmiotu

16

17 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) – polski urząd antymonopolowy, obsługujący Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest centralnym organem administracji państwowej (rządowej), działający na podstawie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

18

19 Powiatowy Rzecznik Konsumentów Agnieszka Wojtczak Adres do korespondencji: ul. Słowackiego 10, Oleśnica Tel.: Fax: Miejsce urzędowania: Starostwo Powiatowe w Oleśnicy pokój nr 212 ( I piętro ) Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów.

20 Do kompetencji rzecznika konsumentów należy: - zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, - składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, - występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, - współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Państwowej oraz organizacjami konsumenckimi.

21 Wykonali : Aleksandra Adamska Dominik Suchecki Dawid Świder Albert Poliszczuk Jakub Drozdel


Pobierz ppt "Konsument. KOMUNIKATYWNA PUBLICZNOŚĆ RYNKOWA PRZY POMOCY ŚRODKÓW PRZEKAZU, CZYLI CZASOPISM, TARGÓW, WYSTAW I PROGRAMÓW KONSUMENCKICH PREZENTUJE SWE WYMAGANIA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google