Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poprzez tradycyjne i elektroniczne media aktywizujemy seniorów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poprzez tradycyjne i elektroniczne media aktywizujemy seniorów."— Zapis prezentacji:

1

2 Poprzez tradycyjne i elektroniczne media aktywizujemy seniorów

3  ogólnopolski, bezpłatny magazyn  portal internetowy  szkolenia, konkursy i projekty dla seniorów i UTW  promocja w mediach  współpraca w ramach Rady ds. Polityki Senioralnej

4 OGÓLNOPOLSKI GŁOS SENIORA- założenia, grupa docelowa ZAŁOŻENIA  Magazyn kompleksowo i wielostronnie informuje o problematyce osób starszych oraz ludzi, organizacji, instytucji aktywnie działających na rzecz osób starszych w regionie  Prezentowane są inicjatywy, pozytywne wzorce pobudzające środowisko osób starszych do podejmowania aktywności w życiu społecznym oraz do prowadzenia zdrowego stylu życia.

5 GRUPA DOCELOWA  Seniorzy 60+  Rodziny osób starszych  Osoby zainteresowane własnym zdrowiem, zdrowiem swoich rodzin i otoczenia, aktywnością społeczną, wolontariatem, edukacją na Uniwersytetach Trzeciego Wieku mieszkające w Polsce

6 PARTNERZY  Uniwersytety Trzeciego Wieku  Kluby seniora  Organizacja pozarządowe  Centra wolontariatu Nakład: egz. w wersji papierowej ŁĄCZNIE: PONAD 360 PUNKTÓW DYSTRYBUCYJNYCH MAGAZYNU

7 PORTAL INTERNETOWY ORAZ FANPAGE Ponad odsłon witryny glosseniora.pl Ponad 1000 fanów na portalu Facebook

8 MAŁOPOLSKA KARTA SENIORA (MKS) założenia, zniżki ZAŁOŻENIA  MKS jest dedykowana osobom w wieku 60+, które mieszkają w Małopolsce  Przystąpienie do programu MKS i wyrobienie karty jest BEZPŁATNE  NOWOŚĆ. Ogólnopolska Karta Seniora, będzie kartą partnerską w stosunku do kart seniora funkcjonujących w różnych regionach Polski  Wysokość zniżek indywidualnie wyznacza firma, organizacja, która przystąpiła do Karty Seniora

9 ZNIŻKI z tytułu MKS  opery, teatry, kina, kluby  uzdrowiska, ośrodki zdrowotno-medyczne  akademie językowe  restauracje, kawiarnie  centra sportu, zdrowia i urody  dostawcy Internetu  operatorzy komórkowi

10 NASZE DOŚWIADCZENIE

11 14 listopada 2013 r.Pałac Spiski, Rynek Główny 34 Kraków MAŁOPOLSKI DZIEŃ SENIORA

12

13

14 PODSUMOWANIE W wydarzeniu wzięło udział ponad 500 seniorów. Odbyło się 14 wykładów Wykonano ponad 1500 bezpłatnych badań lekarskich oraz konsultacji medycznych. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele: Wykonano badania: ciśnienia krwi, cukru we krwi, wzroku, pomiaru tkanki tłuszczowej, pomiaru BMI ciężaru ciała, porad dietetycznych czy EKG. Wręczono MAŁOPOLSKĄ KARTĘ SENIORA. Zaprezentowano pierwsze wydanie regionalnego magazynu MAŁOPOLSKI GŁOS SENIORA, objętego patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego.

15 Szkolenia w zakresie edukacji medialnej dla Seniorów

16 czerwca 2014 r.

17

18 MAŁOPOLSKI KONGRES UNIWERSYTETÓW TRZECIEGO WIEKU 14 czerwca, godz.10:00-16:30 Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie Zwierzyniecka 1 Wykład wprowadzający ujmujący aspekty demograficzne i konsekwencję zmian demograficznych dla Polski oraz działania i wyzwania zawarte w Założeniach Długofalowej Polityki Senioralnej. 4 PANELE DYSKUSYJNE

19 DZIEŃ ZDROWIA SENIORA 15 czerwca, godz. 10: :00 Małopolska Wyższa Szkoła im. Józefa Dietla w Krakowie Rynek Główny 34 GŁÓWNE PUNKTY PROGRAMU targi zdrowia prelekcje upowszechniające wiedzę w zakresie promocji zdrowia bezpłatne badania i konsultacje medyczne (pomiar poziomu cukru we krwi, ciśnienia tętniczego, badanie słuchu wzroku, zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie, stężenia tlenku węgla w wydychanym powietrzu oraz ryzyka złamania osteoporotycznego) PRELEGENCI: przedstawiciele uzdrowisk, firm, instytucji oraz organizacji prozdrowotnych z zakresu m.in. pielęgnacji i urody, zdrowego odżywania, aktywności fizycznej, sposobów spędzania wolnego czasu.

20 OTWARCIE SENIORALIÓW 15 czerwca, godz. 10: :00 Plac Szczepański PROGRAM: 10:00 – 10:30 Uroczyste otwarcie SENIORALIÓW i uroczyste przekazanie seniorom „kluczy do miasta” przez Prezydenta Miasta Krakowa: 10:30 – 11:30 Pochód wokół Rynku Przemówienia zaproszonych gości:  przedstawiciel Federacji Uniwersytetów Trzeciego Wieku Wiesława Borczyk  przedstawiciel Centrum Seniora w Krakowie  przedstawiciel Rady Polityki Senioralnej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz magazynu „Głos Seniora” - Andrzej Skrzyński Występy seniorów i grup senioralnych  wspólne śpiewanie - m.in. zespół "Prasłowianki„  występy artystyczne na scenie, zespołów działających przy UTW z całej Małopolski, m.in. zespół "Mirella„  prezentacje osiągnięć plastycznych

21 KONTAKT: Redakcja Magazynu „Głos Seniora” Al. Słowackiego 46/ Kraków głos. Tel. (12)

22 Magazyn „Obywatelski Kraków ” to pierwsza gazeta obywatelska w Krakowie, jej organizatorami są Stowarzyszenie MANKO oraz Komitet Obywatelski Miasta Krakowa. Projekt "Obywatelski Kraków" jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej.

23 Robimy dodatkowy krok w stronę obywateli! Misją magazynu jest pragnienie aktywizacji mieszkańców Krakowa. Oprócz edukacyjnego profilu pisma, który ma przybliżyć zawiłości funkcjonowania samorządu lokalnego i budzić zainteresowanie sprawami miasta. Robimy dodatkowy krok w stronę obywateli!

24 Do tej pory ukazało się 5 numerów magazynu Dwumiesięcznik Nakład 20 tys. egzemplarzy

25 Portal internetowy Funpage na facebook.pl

26 W ramach projektu organizowane są również regularne spotkania pod nazwą Kawiarenka Obywatelska, na których obywatele Krakowa mają okazję poruszyć ważne dla nich kwestie w dyskusjach z prelegentami (przedstawicielami władz miasta, organizacji pozarządowych, czy instytucji publicznych). Pomagamy również rozwijać się początkującym dziennikarzom zapraszając do udziału w Akademii Dziennikarstwa Obywatelskiego. W ramach zajęć ze specjalistami w dziedzinie dziennikarstwa, prawa prasowego i fotografii, adepci sztuki dziennikarskiej zdobywają cenny warsztat i uczą się od najlepszych.

27 Kontakt: Redakcja magazynu „Obywatelski Kraków” Al. Słowackiego 46/ Kraków telefon: (12)

28 NASZA PROPOZYCJA 1.Stworzenie Świętokrzyskiego „Głosu Seniora”  Początkowo jako jeden z działów ogólnopolskiego magazynu „Głos Seniora”  Potem jako niezależna gazeta

29 2. Wydanie z województwem świętokrzyskim Ogólnopolskiej Karty Seniora  Uprawniać ona będzie do zniżek w partnerskich firmach

30 3. Rozdanie magazynu „Głos Seniora” w województwie Świętokrzyskim

31 PODSUMOWANIE  Świętokrzyski „Głos Seniora”  Ogólnopolska Karta Seniora  Dystrybucja magazynu „Głos Seniora”

32 Dziękuję za uwagę! Łukasz Salwarowski Prezes Stowarzyszenia MANKO Tel:


Pobierz ppt "Poprzez tradycyjne i elektroniczne media aktywizujemy seniorów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google