Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gry z przemocą Projekt edukacyjny Dlaczego nie powinniśmy w nie grać?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gry z przemocą Projekt edukacyjny Dlaczego nie powinniśmy w nie grać?"— Zapis prezentacji:

1 Gry z przemocą Projekt edukacyjny Dlaczego nie powinniśmy w nie grać?

2

3 Pani Profesor Psychologii Maria Braun-Gałkowska zwraca uwagę na złe skutki grania w gry zawierające przemoc. Mówi, że dziecko do wieku dorastania, ogląda w telewizji, kilka tysięcy morderstw. Korzystając z gier, kilku tysięcy morderstw dokonuje samo. Mimo, że jest to agresja symulowana, w rzeczywistości gracz oswaja się z nią i nabiera w niej wprawy. Żeby grać i wygrywać musi identyfikować się z agresorem.

4 Przeprowadzono badania nad skutkami oddziaływania gier komputerowych na chłopców od 12 do 15 lat. Okazało się, że dzieci które poświęcają co najmniej 10 godzin w tygodniu grom z dużą ilością przemocy, są bardziej agresywne od rówieśników, które nie mają w domu komputera i nie grają. „Komputerowe Dzieci”, charakteryzowały się większym napięciem emocjonalnym i mniejszym uwrażliwieniem na dobro i zło.

5 A co na temat gier zawierających przemoc mówi nasza Pani Pedagog i Pani Psycholog? Posłuchajcie…

6 Ile maksymalnie godzin można grać na komputerze? Nie więcej niż godzinę dziennie. To itak bardzo dużo. Zależy też w jakie gry gramy, każda gra ma inny cel. Jeżeli człowiek chce się rozwijać to sam decyduje jakie pasje realizuje. Nie sądzę, aby gry z przemocą mogły pomóc odnaleźć sens życia człowieka. Wręcz przeciwnie, niszczą go. Długie siedzenie przy komputerze źle wpływa także na nasze zdrowie.

7 Dlaczego nie warto grać w gry z przemocą? Ponieważ one nie uwrażliwiają człowieka, a znieczulają. Żadna czynność wykonywana przez kilkadziesiąt godzin w miesiącu, nie pozostaje bez wpływu na psychikę. Także dokonywanie kilkuset morderstw w miesiącu poprzez udział w grze powoduje, że może u człowieka zaniknąć poczucie dobra i zła, nie będzie potrafił w rzeczywistości odróżnić dobra od zła i nie będzie wrażliwy na krzywdę innych.

8 Co Pani sądzi o grach z przemocą? Zdecydowanie odradzam dzieciom granie w takie gry, wpływają niekorzystnie na rozwój młodych ludzi, bo dzieci nie mają jeszcze w pełni rozwiniętej osobowości. Dorośli także nie powinni w nie grać. Tego typu gry niszczą naszą wrażliwość. Przez takie gry u młodych ludzi zanika granica między rzeczywistością a fikcją, czyli np. gdy robią komuś krzywdę, to wydaje im się, że to nie boli, tak samo jak w grze. Zanika także współczucie i wzmaga się agresywne zachowanie. Najgorzej, gdy to rodzice czy koledzy pokazują dzieciom, takie gry. Wtedy dziecko powinno jasno powiedzieć, że nie chce w taką grę grać.

9 Dlaczego dzieci lubią grać w takie gry? Ponieważ w takich grach jest wciągająca akcja, w której nie trzeba wytężać umysłu, daje to fałszywe poczucie sprawności i siły. Czyli tak naprawdę takie gry oszukują nas. Nie daj się oszukiwać!!!

10 Jak zabawa takimi grami wpływa na naszą psychikę i zachowanie? Zawsze odbija się na psychice: 1. zanika wrażliwość społeczna oraz umiejętność odróżnienia rzeczywistości od fikcji, co może prowadzić do stosowania przemocy w codziennym życiu, a nawet do wyrządzania innym poważnych krzywd. Grając w takie gry dziecko uczy się, że krzywdzenie innych to nic takiego, więc często potem postępuje w życiu tak samo.

11 2. Dzieci zamiast spotykać się z przyjaciółmi, co daje wiele radości i rozwija – zamykają się w świecie gier i stają się coraz bardziej samotne. 3. Gry z zabijaniem utrudniają dzieciom rozpoznanie dobra i zła. Zło pokazują jako dobro, coś godnego naśladowania, coś co daje im poczucie siły. 4. Wzrasta zmęczenie fizyczne i wyczerpanie psychiczne.

12 Mózg i zachowanie Pobudzenie psychoruchowe. Agresja. Zaburzenia snu.

13 Pobudzenie psychoruchowe 

14 Agresja 

15 Zaburzenie snu 

16 Zapytaliśmy także Panią Rehabilitantkę o skutki długiego siedzenia przy komputerze na nasze ciało. Chcecie wiedzieć, czego się dowiedzieliśmy?

17 Wzrok Zapalenie spojówek. Zaburzenia w wydzielaniu i odpływie łez. Zaburzenie ruchomości powiek. Oczopląs. Wady wzroku.

18 Zapalenie spojówek 

19 Problemy z wydzielaniem łez 

20 Oczopląs i inne choroby oczu 

21 Kręgosłup Skolioza. Okrągłe plecy. Choroba Scheuermanna. Dyskopatia: szyjna, lędźwiowa, piersiowa.

22 Skolioza 

23 Choroba Scheuermanna 

24 Dyskopatia szyjna i lędźwiowa 

25 A wiecie w jaki sposób możemy zapobiec skutkom jakie powoduje siedzenie przed komputerem? Oderwać co 3-4 min wzrok od monitora w celu zapobiegnięciu zmęczeniu oczu. Wstawać co 15 min, zrobić 3-4 przeprosty i ponownie usiąść przed komputerem.

26

27 Chcesz tak skończyć?

28 My nie chcemy tak niszczyć naszych uczuć, mózgu, zachowania i zdrowia…. Chcemy mieć przyjaciół i cieszyć się życiem, więc dowiedzieliśmy się jak inaczej, mądrzej spędzać wolny czas.

29 Co może zastąpić gry komputerowe z przemocą? - Gry planszowe, spotkanie z kolegami na podwórku, czytanie ciekawych książek, rozwijanie swoich talentów i zainteresowań. - Warto też spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, bo na nich w trudnych chwilach będziemy mogli liczyć, a nie na postaci z gry. Przebywanie z innymi i słuchanie ich uczy nas także wrażliwości na nich, dostrzegania ich bólu, kłopotów i chęci pomocy. I wtedy nie będziemy samotni.

30 Jeszcze jedno pytanie do Pani Pedagog: Jakie strony z grami, bądź konkretne gry proponuje pani dla nas? Myślę, że tych gier jest dużo. Ja nigdy nie grałam i nie gram w gry, dlatego też nie znam żadnej. Szkoda mi na nie czasu, wolę spotkać się z przyjaciółmi lub poczytać ciekawą książkę. Ale wiem, że na stronie internetowej naszej szkoły można znaleźć linki do gier, które są dobrą zabawą jednocześnie ucząc was.

31 Wykonaj plakat mówiący o tym, że nie warto grać w gry komputerowe zawierające przemoc. Już jesteśmy ciekawi Waszych pomysłów i kolorowych prac

32 Dziękujemy za uwagę

33 Przygotowując prezentację korzystaliśmy z następujących źródeł: - – grafika -

34 Prezentację przygotowali uczniowie klasy 5 Szkoły Podstawowej nr 37 im. Kornela Makuszyńskiego w Tychach: Edyta, Weronika, Wiktoria, Wiktoria, Kamila, Borys, Kacper, Jakub, Filip, Mateusz, Mateusz, Rafał pod kierunkiem p. Barbary Pilorz Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie bez zgody autorów zabronione.


Pobierz ppt "Gry z przemocą Projekt edukacyjny Dlaczego nie powinniśmy w nie grać?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google