Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Główne zagadnienia projektowe : Gry strategiczne Gry symulatorowe Gry edukacyjneGry platformowe Przykłady gier.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Główne zagadnienia projektowe : Gry strategiczne Gry symulatorowe Gry edukacyjneGry platformowe Przykłady gier."— Zapis prezentacji:

1

2 Główne zagadnienia projektowe :

3

4 Gry strategiczne Gry symulatorowe Gry edukacyjneGry platformowe Przykłady gier

5 Gry logiczne Gry zręcznościowe Gry przygodowe Gry akcji Przykłady gier

6 Dużym problemem u polskiej młodzieży jest uzależnienie od komputera. Proces uzależniania zaczyna się od nieumiejętności kontrolowania czasu spędzonego przy komputerze. Taka osoba nie może się skupić podczas np. lekcji. Myśli swoje kieruje w stronę komputera,komputer z czasem zamienia się w elektronicznego przyjaciela. Młodzież pamięta o swoich obowiązkach, najbliższych itp. Lecz niema czasu na spotkania i swoje sprawy. Dużym problemem u polskiej młodzieży jest uzależnienie od komputera. Proces uzależniania zaczyna się od nieumiejętności kontrolowania czasu spędzonego przy komputerze. Taka osoba nie może się skupić podczas np. lekcji. Myśli swoje kieruje w stronę komputera,komputer z czasem zamienia się w elektronicznego przyjaciela. Młodzież pamięta o swoich obowiązkach, najbliższych itp. Lecz niema czasu na spotkania i swoje sprawy.

7 Nie każdy zdaje sobie sprawę z zagrożeń które czekają na niego w wirtualnym świecie. Dwa podstawowe podziały zagrożenia to : 1 zagrożenia dla komputera (wirusy). 2 zagrożenia dla gracza (nieodpowiednie sceny). Wiele gier to brutalne bijatyki, w których krew leje się strumieniami. Takie gry mają zły wpływ na psychikę młodego gracza. Młodzież grająca w brutalne gry uczy się negatywnych zachowań, które sprzyjają powstaniu agresji. Taka osoba często stosuje agresje wobec społeczeństwa w którym żyje. Nie każdy zdaje sobie sprawę z zagrożeń które czekają na niego w wirtualnym świecie. Dwa podstawowe podziały zagrożenia to : 1 zagrożenia dla komputera (wirusy). 2 zagrożenia dla gracza (nieodpowiednie sceny). Wiele gier to brutalne bijatyki, w których krew leje się strumieniami. Takie gry mają zły wpływ na psychikę młodego gracza. Młodzież grająca w brutalne gry uczy się negatywnych zachowań, które sprzyjają powstaniu agresji. Taka osoba często stosuje agresje wobec społeczeństwa w którym żyje.

8 Przykłady uzależnień

9 W gry komputerowe grają dziś wszyscy.To jedna z bardziej popularnych form rozrywki. Przede wszystkim służą zabawie, mogą jednak być także skutecznym narzędziem edukacyjnym. Dzięki także grom komputerowym, ludzie się uczą jak żyć. Dla najmłodszych są stworzone gry łatwe które uczą prostych rzeczy dla ludzi dorosłych. Gry komputerowe ćwiczą refleks, pamięć, analityczne myślenie. Właściwie dobrane rozwijają intelektualnie umysł. W gry komputerowe grają dziś wszyscy.To jedna z bardziej popularnych form rozrywki. Przede wszystkim służą zabawie, mogą jednak być także skutecznym narzędziem edukacyjnym. Dzięki także grom komputerowym, ludzie się uczą jak żyć. Dla najmłodszych są stworzone gry łatwe które uczą prostych rzeczy dla ludzi dorosłych. Gry komputerowe ćwiczą refleks, pamięć, analityczne myślenie. Właściwie dobrane rozwijają intelektualnie umysł.

10 Gry komputerowe mogą rozwijać nas samych jak i cały świat. W grach jest pokazane co się może stać gdy popełnisz jakiś błąd, takie błędy pozwalają w dorosłym życiu uniknąć wielu niepotrzebnych problemów. Właściwie dobrane gry są potrzebne w codziennym życiu człowieka, ponieważ każdy człowiek powinien mieć czas na relax komputerowy. Gry komputerowe mogą rozwijać nas samych jak i cały świat. W grach jest pokazane co się może stać gdy popełnisz jakiś błąd, takie błędy pozwalają w dorosłym życiu uniknąć wielu niepotrzebnych problemów. Właściwie dobrane gry są potrzebne w codziennym życiu człowieka, ponieważ każdy człowiek powinien mieć czas na relax komputerowy.

11 Przykłady nauki elektronicznej.

12 Ankietę przeprowadzono w klasach 1-3 gimnazjum. W piątek 25 marca 2011 roku. W ankiecie uczestniczyło 288 uczniów naszego gimnazjum.Przeciętny uczeń naszej szkoły spędza około 4 i pół godzin dziennie przy komputerze. 78% młodzieży uważa że nie jest uzależniona od komputera, a 46% młodzieży uważa że może się czegoś nauczyć z gier komputerowych. 65% uczniów wydaje pieniądze na gry komputerowe. Średnia kwota (na jednego ucznia) wydana na gry komputerowe wynosi 72 złote miesięcznie.

13 Telefon komórkowy. 52% Komputer. 27% Konsole. 8% Laptopy. 13% Najczęściej gramy na takich urządzeniach jak :

14 Częściej gramy w gry ? Gramy głównie dla : Przyjemności. 27% Dla relaxu. 26% Dla zabicia nudy. 22% Rywalizacji z znajomymi. 14% Dla zarobienia pieniędzy. 10% Z płyty CD. 38% Z internetu. 62%

15 Gatunki gier w które gimnazjaliści grają najchętniej: Przygodowe 21%. Symulatory 19%. Zręcznościowe 15%. Strategiczne 15%. Platformowe 10%. Akcji 8%. Edukacyjne 6%. Logiczne 5%.

16 Argumenty za : Relaks i odpoczynek. Przyjemność grania. W niektórych przypadkach pomagają w nauce. Są dobre na nudę. W grach są ukazane konsekwencje złych wyborów życiowych. Argumenty za : Relaks i odpoczynek. Przyjemność grania. W niektórych przypadkach pomagają w nauce. Są dobre na nudę. W grach są ukazane konsekwencje złych wyborów życiowych. Argumenty przeciw : Gorszy stan zdrowia. Straty czasu. Po pewnym czasie rodzi się w nas agresja. Erotyczne i tragiczne sceny psują psychikę młodych ludzi. Uzależnienia. Zagrożenia dla komputera (wirusy). Argumenty przeciw : Gorszy stan zdrowia. Straty czasu. Po pewnym czasie rodzi się w nas agresja. Erotyczne i tragiczne sceny psują psychikę młodych ludzi. Uzależnienia. Zagrożenia dla komputera (wirusy).

17

18 Skutkami uzależnień od gier komputera Są: Choroby bulimii lub anoreksji. Gry komputerowe niszczą w dzieciach zdolność samodzielnego myślenia w trudnych sprawach. Skutkiem jest że dzieci mają ograniczony czas na rozmowy ze znajomymi, a kontakty z rówieśnikami bezpośrednie są rzadkością. Agresywne zachowanie wobec osób które robią coś nie po twojej myśli. Długo trwałe granie spowoduje że przestaniesz odróżniać świat fikcji od świata rzeczywistego.

19 Jeżeli jesteś uzależniony od grania na komputerze i pragniesz z tym uzależnieniem skończyć to zrób kilka kroków w tym kierunku : Zalecana jest szczera i głęboka rozmowa z osobą dorosłą w której masz oparcie np. rodzice Spróbuj wprowadzić w swoje życie kilka zasad takich jak : Spróbuj wybrać odpowiednie dla ciebie gry, dobre do twojego wieku. Spróbuj rozmawiać ze znajomymi o twoich grach. Graj przez serwery ze znajomymi. Ograniczaj swój czas spędzony przez komputerem. Żeby nie myśleć obsesyjnie o komputerze, spróbuj rozmaicić swój czas różnymi innymi czynnościami. Np. Sport,czytanie książek, korzystaj aktywnie z życia. Jeżeli jesteś uzależniony od grania na komputerze i pragniesz z tym uzależnieniem skończyć to zrób kilka kroków w tym kierunku : Zalecana jest szczera i głęboka rozmowa z osobą dorosłą w której masz oparcie np. rodzice Spróbuj wprowadzić w swoje życie kilka zasad takich jak : Spróbuj wybrać odpowiednie dla ciebie gry, dobre do twojego wieku. Spróbuj rozmawiać ze znajomymi o twoich grach. Graj przez serwery ze znajomymi. Ograniczaj swój czas spędzony przez komputerem. Żeby nie myśleć obsesyjnie o komputerze, spróbuj rozmaicić swój czas różnymi innymi czynnościami. Np. Sport,czytanie książek, korzystaj aktywnie z życia.

20 Rozważania na temat Gry komputerowe – rozwijają czy u u u uzależniają DOBIEGŁY KOŃCA.

21 Uczniowie przygotowali projekt pod kierunkiem: Mgr Marka Chemperka Projekt przygotowali uczniowie : Krystian Rosiński Michał Taramas Kamil Misztal Mateusz Masiak Grzegorz Górniak Dawid Pyda Dziękujemy za uwagę!!!


Pobierz ppt "Główne zagadnienia projektowe : Gry strategiczne Gry symulatorowe Gry edukacyjneGry platformowe Przykłady gier."

Podobne prezentacje


Reklamy Google