Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZEGO UNIKAĆ BY ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ?. NAJBARDZIEJ NIEZDROWE I KALORYCZNE PRODUKTY. Słodkie bułki, pączki i białe pieczywo - pączki smażone są w głębokim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZEGO UNIKAĆ BY ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ?. NAJBARDZIEJ NIEZDROWE I KALORYCZNE PRODUKTY. Słodkie bułki, pączki i białe pieczywo - pączki smażone są w głębokim."— Zapis prezentacji:

1 CZEGO UNIKAĆ BY ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ?

2 NAJBARDZIEJ NIEZDROWE I KALORYCZNE PRODUKTY. Słodkie bułki, pączki i białe pieczywo - pączki smażone są w głębokim tłuszczu, do tego dochodzi jeszcze lukier - całość ma ponad 300 kalorii, a więc tyle ile mógłby mieć cały obiad. Jedna biała bułeczka to ok 36 kalorii, a więc tyle samo ile ma czekoladowy batonik. Lepiej zamienić te przekąski na pełnoziarniste ciemne pieczywo, dzięki któremu dostarczymy swojemu organizmowi cenny i pomagający w trawieniu błonnik. Frytki, czipsy, sosy - Frytki to przekąska uwielbiana przez dzieci i dorosłych, ale przeciętna duża porcja podawana w fast- foodach zawiera aż 570 kalorii. Taka ilość kalorii powinna wystarczać średnio na pół dnia, a przecieżfrytki to tylko niewielka przekąska. Chipsy i nachosy również są bardzo kaloryczne, ok 152 kalorii zawiera średnia paczka czipsów, do tego 10 g tłuszczu. Dla osób, które nie chcą przybrać na wadze to potrawy zakazane.

3 NAJBARDZIEJ NIEZDROWE I KALORYCZNE PRODUKTY CD. Smażone kiełbaski, parówki, kurczak smażony w panierce - jedna parówka może zawierać nawet 19 g tłuszczu i 217 kalorii. Często zdarza się, że parówki powstają z niewielkiej ilości mięsa lub mięsa o niskiej jakości - czytamy w portalu Wp.pl, a rodzice chętnie podają je na śniadanie swoim dzieciom. Panierowane kawałki kurczaka smażone na głębokim tłuszczu dostarczają organizmowi aż 400 kalorii i 22 g tłuszczu. Co ciekawe, kurczak bez panierki może obniżyć poziom kalorii do 190 kcal. Dlatego lepiej postawić na grillowana pierś z kurczaka w ziołach i przyprawach. Serki topione, polewy czekoladowe i owocowe - serek topiony to smaczny dodatek do kanapki, często jedzą go dzieci, a przecież średnie opakowanie (150 g) może zawierać nawet 270 kalorii i 20 g tłuszczu. Można go zastąpić serami typu Brie, które mają ponad połowę mniej kalorii. Polewy i sosy owocowe i czekoladowe, dodawane do potraw lub deserów składają się z wielu tłuszczów, już jedna łyżeczka sosu owocowego zawiera 32 kalorie.

4 - NIE JEDZ NICZEGO, CZEGO TWOJA PRABABCIA NIE UZNAŁABY ZA JADALNE. - UNIKAJ PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH ZAWIERAJĄCYCH SKŁADNIKI, KTÓRYCH NIKT NORMALNY NIE TRZYMAŁBY W SPIŻARNI. - UNIKAJ PRODUKTÓW ZAWIERAJĄCYCH WIĘCEJ NIŻ PIĘĆ SKŁADNIKÓW. - UNIKAJ ŻYWNOŚCI ZAWIERAJĄCEJ SKŁADNIKI, KTÓRYCH NIE POTRAFI WYMÓWIĆ PRZECIĘTNY TRZECIOKLASISTA. - UNIKAJ PRODUKTÓW ZE SŁÓWKIEM LIGHT ALBO PRZYMIOTNIKAMI DIETETYCZNY LUB NISKOTŁUSZCZOWY W NAZWIE. - UNIKAJ PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH, KTÓRE SĄ REKLAMOWANE W TELEWIZJI. - JEDZ TYLKO TO, CO PRĘDZEJ CZY PÓŹNIEJ ZGNIJE.. 13 prostych zasad zdrowego odżywiania

5 13 PROSTYCH ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA CD. Jedz te produkty, których składniki potrafisz sobie wyobrazić w stanie surowym lub rosnące w naturze. - Kiedy się tylko da, unikaj supermarketów. - Jedz tylko to, co przygotowali ludzie. - Jeśli coś kojarzy ci się z halą górską - jedz to; jeśli z halą fabryczną - to nie jedz. - Coś, co podano przez okno samochodu, nie jest jedzeniem. - Coś, co nazywa się identycznie w każdym języku (np. Big Mac, Cheetos czy Pringels), nie jest jedzeniem. -Michael Pollan

6 JAK ZERWAĆ Z FAST FOODAMI? Aby wyleczyć uzależnienie od fast foodów i słodyczy: policz, ile razy w tygodniu sięgasz po słodkości oraz jak często jesz niezdrowe posiłki; zmniejsz tę liczbę o jedną słodką przekąskę oraz o jeden fastfoodowy posiłek tygodniowo; zastąp ten niezdrowy posiłek czymś zdrowszym i pożywniejszym, np.: świeżym owocem, warzywem, garścią orzechów albo suszonych owoców, jogurtem czy sałatką - to doskonałe zamienniki dla posiłku z baru szybkiej obsługi, słodkiego batonika czy czekolady.

7 JAK ZERWAĆ Z FASTFOODAMI ?CD. Inny sposób na zerwanie z fastfoodowym i słodkim jedzeniem to zastąpienie tylko części posiłku zdrowym zamiennikiem. Jeśli np. zawsze jadasz hamburger z frytkami, spróbuj zastąpić je sałatką ze świeżych warzyw lub owoców. Nadal będziesz cieszyła się smakiem hamburgera, jednak cały posiłek będzie zdrowszy, mniej słony i nie tak kaloryczny. Stosując takie triki, stopniowo będziesz tracić ochotę na niezdrowe, tłuste dania. Nie możesz obyć się bez słodyczy? Rób je sama, dodając zawsze o 2/3 mniej cukru niż podaje przepis. Cukier możesz też zastąpić miodem. Zauważysz, że twoja ochota na słodycze znacznie zmaleje.

8 JEDZ NA ZDROWIE Ryby, drób i chude mięso, np. cielęcina. Gotuj je albo piecz bez tłuszczu, ew. z dodatkiem oliwy z oliwek, doprawiaj dużą ilością ziół zamiast soli. Takie mięso jest dużo mniej kaloryczne i bardziej pożywne niż hamburgery czy mięso w panierce. Kasze, brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron i pieczywo - zawierają węglowodany złożone, które są doskonałym źródłem energii. Jedz je zamiast frytek, zasmażanych ziemniaków itp. Jogurt naturalny i kefir - są niskotłuszczowe i zawierają żywe kultury bakterii, które regulują pracę jelit. Używaj ich w zastępstwie majonezu i tłustych sosów. Zmieszane z owocami (zamiast śmietany) stworzą pyszny i zdrowy deser. Świeże i gotowane warzywa oraz owoce - są niskokaloryczne, zawierają wiele witamin i minerałów oraz mnóstwo błonnika, który reguluje perystaltykę jelit i usuwa toksyny nagromadzone w organizmie. Warzywa i owoce jedz nawet pięć razy dziennie, jako dodatek do innych potraw lub jako samodzielne danie.

9 KONIEC Wykonał : Rafał Młynarczyk KL IIA lo


Pobierz ppt "CZEGO UNIKAĆ BY ZDROWO SIĘ ODŻYWIAĆ?. NAJBARDZIEJ NIEZDROWE I KALORYCZNE PRODUKTY. Słodkie bułki, pączki i białe pieczywo - pączki smażone są w głębokim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google