Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Użytecznym przykładem mogą być aktywności podejmowane w Czechach, w których internacjonalizacja została zidentyfikowana w Planie Długoterminowym, 2006-2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Użytecznym przykładem mogą być aktywności podejmowane w Czechach, w których internacjonalizacja została zidentyfikowana w Planie Długoterminowym, 2006-2010."— Zapis prezentacji:

1

2 Użytecznym przykładem mogą być aktywności podejmowane w Czechach, w których internacjonalizacja została zidentyfikowana w Planie Długoterminowym, jako jeden z trzech priorytetów w rozwoju szkolnictwa wyższego. Aktywności międzynarodowe zgodne z założeniami określonymi przez ministerstwo edukacji mogą tam liczyć na dodatkowe, państwowe finansowanie OECD Reviews of Tertiary Education – Poland, Priorities for Future Policy Development wrzesien 2007 Raport OECD o Czechach

3 1348 6,7 miliarda / 30% 1400/ % 25% 263/248 2 razy 1600: 1400 I miejsce Uniwersytet Karola w Pradze w liczbach

4 Studenci zagraniczni w Czechach Źródło: Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, Republika Czeska

5 Procent w ogólnej liczbie studentów Źródło: Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, Republika Czeska 2007

6 Polska i Czechy na tle OECD Źródło:Education at a glance 2007

7 Studenci zagraniczni: proporcjonalnie 10 tys. 16 tys. Polska 38 mln Czechy 10 mln Źródło: Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, Republika Czeska 2007

8 Słowacja 10,119 Rosja 809 Ukraina 703 Wielka Brytania 434 Wietnam 417 Białoruś 310 Polska 188 Niemcy 281 Izrael 250 Norwegia 244 Kazachstan 224 USA 219 Grecja 217 Libia 217 Cypr 211 Bułgaria 210 Portugalia 203 Inne kraje 2,783 Studenci zagraniczni w Czechach według kraju pochodzenia Źródło: UNESCO 2006

9 Ulubione destynacje studentów z Czech Źródło: UNESCO 2006 Francja 654 Wielka Brytania 606 Austria 443 Słowacja 438 Szwecja 242 Polska 200 Szwajcaria 186 Włochy 163 Hiszpania 129 Australia 123 Holandia 102 Inne kraje 368

10 Eramus-Socrates Źródło: Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, Republika Czeska 2007

11 Proporcje erasmusowe 1:1,7 1:3 Czechy Polska Źródło: Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu, Republika Czeska 2007

12 Od roku 2001 – dodatkowe finansowanie Średnia suma stypednium: 450 Euro/miesiąc Kamień milowy Tajemnica Erasmusa czeskiego

13 Obowiązek w prawie o szkolnictwie wyższym Rozwojowe programy aktualizacja (internacjonalizacja) (internacjonalizacja jak priorytet) Plan Długoterminowy I i II (Dlouhodobý Zámer)

14 Założenia – 10% studenci zagraniczni 2008 – reakcja na Raport OECD Ocena środowiska Plan

15 Dotychczasowe próby – Ministerstwo Edukacji, Młodzieży i Sportu oraz Narodowa Agencja Socratesa Ocena Raportu OECD, 2006 Co dalej? Aktywności promocyjne

16 W imieniu Konferencji Rektorów Uczelni Czeskich mogę wyznać, że jesteśmy pod ogromnym wrażeniem strategii promocji szkolnictwa wyższego wyrażonej w projekcie Study in Poland. Na tym polu Polska jest dla nas z pewnością wzorem. prof. Vaclav Hampl, rektor Uniwersytetu Karola w Pradze Polska inspiracja

17 Dĕkuji pĕknĕ!

18

19 Łącznie18,522 Słowacja 10,119 Rosja 609 Ukraina 603 Wielka Brytania 334 Wietnam 317 Białoruś 210 Polska 188 Niemcy 181 Izrael 150 Norwegia 144 Kazachstan 124 USA 119 Grecja 117 Libia 117 Cypr 111 Bułgaria 110 Portugalia 103 Inne kraje 2,783 Studenci zagraniczni w Czechach według kraju pochodzenia Źródło: UNESCO 2006


Pobierz ppt "Użytecznym przykładem mogą być aktywności podejmowane w Czechach, w których internacjonalizacja została zidentyfikowana w Planie Długoterminowym, 2006-2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google