Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Oprac.: mgr Jolanta Leśnik. 22 zadania = 20 zamkniętych + 2 otwarte. Zadania do tekstów literackich, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Otwarte:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Oprac.: mgr Jolanta Leśnik. 22 zadania = 20 zamkniętych + 2 otwarte. Zadania do tekstów literackich, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Otwarte:"— Zapis prezentacji:

1 Oprac.: mgr Jolanta Leśnik

2 22 zadania = 20 zamkniętych + 2 otwarte. Zadania do tekstów literackich, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Otwarte: sformułowanie zapytania dotyczącego problemu językowego skierowanego do językoznawcy, charakterystyka wybranego bohatera literackiego. Maksymalnie 32 punkty.

3 LokalizacjaLiczba zdającychŚredni wynik Województwo % Powiat % Gmina/szkoła 9468% Klasa A 2286% Klasa B 1975% Klasa C 1956% Klasa D 1562% Klasa E 1956% Średni wynik w kraju – 62 %

4 LokalizacjaLiczba zdającychŚredni wynik Wisła 9468% Ustroń/ Gim. nr % Ustroń/ Gim. nr % Istebna 14950% Goleszów 10161% Cieszyn/GTE 4384%

5 Tegoroczny test sprawdzający umiejętności gimnazjalistów z zakresu języka polskiego, który dla dla całej populacji piszących był umiarkowanie trudny, dla wiślańskich gimnazjalistów okazał się nieco łatwiejszy. krajwojewództwoWisła 62%63%68%

6 klasaABCDE średni wynik 86%75%62%56% najniższy wynik 21/66%13/40%7/22%9/32% najwyższy wynik 31/97%30/94% 28/87%29/90%

7

8

9

10

11

12 Liczba uczniów Liczba punktów

13 Liczba uczniów

14 Czynność/zadanie Wskaźnik łatwości

15 Stopień trudności Poziom wykonania Numery zadańLiczba zadań Bardzo trudne0,00-0, Trudne0,20-0,494; 22.4; 22.5; Umiarkowanie trudne 0,50-0,692; 9; 13; 14; 15; 16; 18; 19; 22.1; 8 Łatwe0,70-0,893; 5; 7; 8; 10; 11; 12; 17; 20; 21; 22.2; 10 Bardzo łatwe0,90-1,001; 6; Zestawienie trudności zadań

16 W zadaniach otwartych umiarkowaną trudność budziło zadanie 22. Było to zadanie rozszerzonej odpowiedzi, w którym polecono uczniom napisanie charakterystyki odwołującej się do ich wiedzy literackiej. Największą trudność gimnazjalistom sprawiła nie sama realizacja tematu (treść – 0,6, segmentacja – 0,84, styl – 0,94), ile poprawność zapisu: język (0,47), ortografia (0,46) i interpunkcja (0,29). Wyniki te są porównywalne do średnich w powiecie. Najniższą łatwość (0,38) uzyskało zadanie 4. o złożonej konstrukcji łączącej zadanie typu prawda-fałsz z zadaniem wielokrotnego wyboru. Poprawne rozwiązane wymagało skonfrontowania informacji zamieszczonych w tabeli z analizowanym tekstem, a następnie wybrania właściwej odpowiedzi. Ponadto należało się wykazać umiejętnościami rozpoznania różnych funkcji zastosowanego w tekście zabiegu stylistycznego, jak i dużą koncentracją podczas czytania zaproponowanych odpowiedzi. Spostrzeżenia

17 1. Nadal należy doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem sprawdzaną poprzez zadania wielokrotnego wyboru bądź typu prawda/fałsz. 2. Niezbędne jest ćwiczenie interpunkcji. Wyniki egzaminu wskazują na nieznajomość wśród gimnazjalistów zasad stosowania znaków przestankowych – tak istotnych w przekazywaniu właściwego sensu wypowiedzi. 2. Konieczna jest praca nad poprawnością językową uczniów i wzbogaceniem zasobu ich słownictwa. 3. Konieczna jest też nieustanna praca nad ortografią. Podobnie jak w zeszłym roku, podkreślamy, że powyższe działania mają mieć miejsce przede wszystkim na lekcjach języka polskiego, ale nauczyciele innych przedmiotów nie mogą czuć się zwolnieni z troski o poprawny język swoich uczniów.


Pobierz ppt "Oprac.: mgr Jolanta Leśnik. 22 zadania = 20 zamkniętych + 2 otwarte. Zadania do tekstów literackich, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Otwarte:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google