Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku."— Zapis prezentacji:

1 Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku szkolnym 2012/2013.

2 Projekt realizował zespół nauczycielski w składzie: Halina Sumińska – nauczyciel historii Agnieszka Lechman – nauczyciel plastyki i muzyki Marzena Majewska - katecheta Anna Ludwiczak – nauczyciel informatyki Katarzyna Bauman – nauczyciel języka niemieckiego Paweł Gościniak – nauczyciel języka angielskiego Zdzisław Król – nauczyciel wychowania fizycznego

3

4 Cel ogólny: Kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem w Polsce, Niemczech, Rosji i Anglii. Cele szczegółowe: Uczeń: Kultywuje polskie tradycje: wystawiania jasełek, przygotowania stołu wigilijnego, śpiewania kolęd, strojenia choinki Zna tradycje i słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia w Niemczech, Rosji i Anglii Zna i przygotuje tradycyjne potrawy wigilijne Potrafi wykonać ozdoby choinkowe, dekoracje i kart świątecznych Korzysta z różnych źródeł informacji Porównuje i wypowiada się na temat dawnych i współczesnych tradycji świąt bożonarodzeniowych Posługuje się językiem ojczystym w mowie i piśmie Rozwija swoje umiejętności manualne i własne zainteresowania Kultywuje tradycje zabaw na śniegu Planuje i organizuje pracę własną oraz w grupie Potrafi dokonać publicznej prezentacji efektów swojej pracy

5

6 Uczniowie z wielkim zaangażowaniem poszukiwali ciekawego scenariusza jasełek. Sami wybierali role, utożsamiając się z postaciami scenicznymi. Wpłynęło to pozytywnie na motywację, by swoją postać zagrać jak najlepiej. Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Marzeny Majewskiej. Grupa zrealizowała projekt Jasełka - Świąteczne opowiadanie o szewcu Mateuszu.

7 Każdy z uczniów przygotował dla siebie kostium, a niektórzy wykazali się umiejętnościami krawieckimi szyjąc je własnoręcznie.. Uczniowie sami zaprojektowali scenografię. Przygotowali szkice na papierze, a następnie malowali, kleili, mierzyli aż powstała ulica kamieniczek oraz mieszkanie głównego bohatera - szewca Mateusza.

8 Jasełka zostały przedstawione w Dniu Szkolnych Projektów 20 grudnia 2012 roku uczniom gimnazjum, ich rodzicom, nauczycielom i zaproszonym gościom. Następnego dnia, przygotowane w projekcie gimnazjalnym przedstawienie, obejrzały z wielkim zaciekawienie dzieci ze szkoły podstawowej. Spektakl był wspaniałym wprowadzeniem do przeżycia spotkań opłatkowych w klasach i świętowania Bożego Narodzenia w rodzinnych domach.

9 Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Haliny Sumińskiej. Grupa zrealizowała projekt Przygotowanie tradycyjnej wieczerzy wigilijnej. Uczniowie zebrali informacje na temat tradycji i zwyczajów związanych z polską wigilią i przygotowali prezentację multimedialną. Korzystając z zasobów Internetu, dawnych ksiąg kucharskich i receptur zebranych od lokalnej ludności, wybrali 12 przepisów potraw wigilijnych, które następnie sami przygotowali. Na stole znalazły się dania z różnych regionów Polski. Była między innymi: śląska moczka, podlaska kutia, śledzie po kaszubsku, mazowiecki barszcz czerwony z uszkami itp.

10 Potrawy prezentowano na uroczyście nakrytym stole. Przygotowując dekoracje stołu, uczniowie wzorowali się na wystawach, jakie widzieli w czasie zwiedzania skansenu w Sierpcu i na obrazach zamieszczonych w Internecie. Stare naczynia i ozdoby zebrali wśród społeczności szkolnej.

11 Podczas publicznej prezentacji uczniowie odczytali fragment Chłopów W. Reymonta opisujący tradycyjną wieczerzę wigilijną na polskiej wsi oraz urywek Pamiętników czasów moich J.U. Niemcewicza, który opisywał wigilię na polskim dworze. Po zakończeniu prezentacji wszystkich projektów, odbyło się spotkanie wigilijne, gdzie można było degustować tradycyjne potrawy przygotowane przez zespół projektowy.

12 Zadanie wykonała grupa w skład, której wchodziło pięć uczennic z klasy II. Opiekunem była – mgr Agnieszka Lechman. Grupa realizowała projekt: Jak przygotować szkolny przegląd kolęd i pastorałek?. Dziewczyny zorganizowały i przeprowadziły w Zespole Szkół w Jońcu w dniu 18 grudnia 2012r. XII Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek.

13 Wykonanie uczestników przeglądu oceniało zaproszone przez członków zespołu jury w składzie: Wójt Gminy Joniec – Bogdan Maranowski, Dyrektor Zespołu Szkół w Jońcu – Bożena Jaworska, wicedyrektor – Teresa Sumińska, nauczyciel muzyki – Grzegorz Bauman Kapelmistrz Młodzieżowej Orkiestry Dętej w Jońcu -Benedykt Celian. Przegląd poprzedzony został koncertem kolęd w wykonaniu, zaproszonej specjalnie na tę imprezę, Młodzieżowej Orkiestry Dętej składającej się z uczniów naszej szkoły.

14 W przeglądzie wzięli chętni uczniowie z Zespołu Szkół w Jońcu. I miejsce zajęła uczennica klasy I SP - Aniela Maj. Ogłoszenie wyników przeglądu i wręczenie ręcznie wykonanych nagród, odbyło się przy wtórze fanfar 20 grudnia 2012 roku w Dniu Szkolnych Projektów. Zebrani mogli obejrzeć zdjęcia z przeglądu i zapoznać się z historią kolęd zamieszczoną na kolorowej gazetce.

15 Zadanie wykonało sześcioro uczniów pod kierunkiem mgr Agnieszki Lechman. Grupa zrealizowała projekt Dekoracje choinkowe tradycyjne i nowoczesne. Uczniowie zebrali informacje związane z tradycją ozdabiania drzewka bożonarodzeniowego oraz symboliką ozdób choinkowych. Przedstawili je w formie gazetki ściennej. Jednocześnie przygotowali wystawę składającą się z 22 choinek.

16 Na choinkach znalazły się różnego rodzaju ozdoby własnoręcznie wykonane przez uczniów - malowane ręcznie bombki, piernikowe ludziki, papierowe zabawki i łańcuchy, zabawki z wydmuszek, malowane orzechy. Choinki były udekorowane ozdobami tradycyjnymi takimi jak: czerwone i złote bombki, lameta, łańcuchy, lampki, jabłka i plasterki suszonych pomarańczy.

17 Galeria choinek cieszyła się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród członków grupy projektowej, ale również uczniów w różnym wieku, nauczycieli, rodziców i zaproszonych gości. Była piękną dekoracją świąteczną naszej szkoły w dniu szkolnej wigilii. Choinki były wykonane z różnych materiałów, takich jak: plastikowe butelki, krążki tektury, pudełka od zapałek, pióra, makaron, kłosy zbóż, szyszki, gazety, cekiny, wstążki, suszone owoce itp.

18 Zadanie wykonały uczennice pod kierunkiem mgr Pawła Gościniaka. Grupa zrealizowała projekt Jak obchodzi się Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii? Zadaniem nauczyciela była pomoc w zdobywaniu przydatnych i ciekawych informacji związanych z w/w tematem. Uczniowie mieli udostępnione linki internetowe, podręczniki i książki, w których można było znaleźć istotne i interesujące informacje związane z obchodzeniem świąt przez Brytyjczyków. Nauczyciel pomógł przygotować świąteczne babeczki Rudolf, których konsumpcja odbyła się w dniu prezentacji projektu. Przykładowy model tradycyjnego świątecznego cukierka Christmas Cracker został przywieziony z Londynu, dzięki czemu uczniowie wykonujący sami Christmas Crackers, mogli wzorować się na oryginale.

19 Prezentacja projektu odbyła się w formie przekazu ustnego na temat typowych zwyczajów bożonarodzeniowych w Wielkiej Brytanii. Ustawiono też tablicę informacyjną na Sali gimnastycznej, gdzie zaproszeni goście mogli obejrzeć wykonane przez uczniów przedmioty charakterystyczne dla obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia na Wyspach Brytyjskich. Dzięki przygotowaniu projektu uczniowie poszerzyli w praktyczny sposób swoją wiedzę na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych w Wielkiej Brytanii. Nauczyli się również pracować w grupie i wymieniać informacjami oraz doświadczeniami.

20 Zadanie wykonały cztery uczennice pod kierunkiem mgr Katarzyny Bauman. Grupa zrealizowała projekt Jak wyglądają Święta Bożego Narodzenia w Niemczech i Rosji. Zadaniem było zbudowanie makiety, której wyposażenie oddawało niemiecki bożonarodzeniowy wystrój wnętrza oraz zgromadzone wokół tego słownictwo związane z Bożym Narodzeniem. Uczniowie wykonali ją ze styropianu w kształcie państwa niemieckiego i umieścili na niej niezbędne rekwizyty własnoręcznie robione lub gotowe. Dodatkowo zrobili gazetkę Tradycje i symbole związane z Bożym Narodzeniem w Niemczech.

21 Zorganizowano wystawę kart świątecznych oraz życzeń w języku rosyjskim. Umieszczone zostały informacje dotyczące obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Rosji, które w czasie projektu zostały odczytane po rosyjsku.

22 Zadanie wykonało pięć uczennic pod kierunkiem mgr Anny Ludwiczak. Grupa zrealizowała projekt Od pocztówki do sms-a. Dziewczęta wykonywały karty świąteczne wykorzystując różne techniki i materiały. Wyszukiwały gotowe życzenia i układały własne. Zaprojektowały i wydrukowały dyplomy na przegląd kolęd oraz zaproszenia na Szkolny Dzień Projektów klasy II gimnazjum.

23 Uczennice zebrały informacje na temat technik plastycznych: kolaż, wycinanka ludowa, quilling. Korzystając z zasobów Internetu i opracowań naukowych, wykonały samodzielnie kartki, które podarowały emerytowanym nauczycielom, pracownikom naszej placówki i Przyjaciołom Szkoły.

24 W dniu projektu członkowie zespołu zaprezentowali wykonane własnoręcznie kartki i omówili wykorzystane techniki. Karty można było oglądać na wystawie Od pocztówki do sms-a. Później wraz z życzeniami zostały dostarczone do adresatów.. Podczas ogłoszenia wyników XII Szkolnego Przeglądu Kolęd i Pastorałek uczennice wręczyły dyplomy wcześniej przez siebie wykonane.

25 Zadanie wykonało pięcioro uczniów pod kierunkiem mgr Zdzisława Króla. Grupa zrealizowała projekt Sporty zimowe i zabawy na śniegu. Zadaniem było zapoznanie uczniów z różnorodnością sportów zimowych, możliwością ich podziałów na grupy tematyczne (sporty olimpijskie, ekstremalne, dla niepełnosprawnych ) oraz możliwości ich uprawiania w najbliższej okolicy (wskazanie źródeł poszukiwania tych sportów np. internet czasopisma, książki ).

26 Zabawy na śniegu - zorganizowano wyjście na sanki, zabawę w śnieżki i lepienie ze śniegu oraz wyjazd na lodowisko. Dodatkowo nauczyciel przystąpił do grupy morsów i własnym przykładem udowodnił możliwość ekstremalnych zabaw zimowych, powiązanych z hartowaniem organizmu.

27 Odzwierciedleniem działań z uczniami były trzy gazetki tematyczne i makieta wykonane przez uczniów pod kontrolą nauczyciela.

28 Publiczna prezentacja projektu odbyła się 20 grudnia 2012 roku na sali gimnastycznej. Uczestniczyli w niej uczniowie Publicznego Gimnazjum, ich rodzice, nauczyciele, pracownicy szkoły, władze gminy i inni zaproszeni goście. Wszystkie zadania projektowe zostały na forum publicznym przedstawione, a cele projektu zrealizowane. Taka forma prezentacji projektu, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem u odbiorców, niezależnie od wieku, potwierdzając słuszność wyboru tematu. Praca nad projektem lokalnym wymogła współpracę między nauczycielami opiekującymi się poszczególnym zespołami projektowymi, co pozytywnie wpłynęło na finalny efekt prezentacji. Rolę koordynatora Szkolnego Dnia Projektów przyjęła wychowawczyni klasy II, która wraz z wychowankami przygotowała plan przebiegu publicznej prezentacji.

29 Podsumowaniem wiadomości przekazanych podczas prezentacji projektu był quiz przeprowadzony wśród publiczności. Zarówno Pan Wójt, Pani Dyrektor, przedstawiciele rodziców i uczniów, prawidłowo udzielali odpowiedzi na pytania związane z Bożym Narodzeniem i nagrodzeni zostali upominkami wykonanymi własnoręcznie przez uczniów. Zwieńczeniem wszystkich działań projektowych i podsumowaniem Szkolnego Dnia Projektów, było wigilijne spotkanie uczniów realizujących projekt, ich rodziców, nauczycieli i zaproszonych gości, na którym składano sobie życzenia, dzielono się opłatkiem, śpiewano kolędy i degustowano przygotowane dania wigilijne. Uczniowie zostali obdarowani na pamiątkę świątecznymi upominkami.

30 Podsumowując należy stwierdzić, że wszyscy wykonawcy projektu wywiązali się ze swoich obowiązków, przez co zwyczaje i tradycje Bożego Narodzenia będą niezapomniane i kultywowane w naszych domach. Informacja o realizowanym przez klasę II projekcie świątecznym w roku szkolnym 2012/2013, znalazła się w kronice szkolnej i na stronie internetowej. Nasz Szkolny Dzień Projektów, opisała również powiatowa gazeta Płońszczak w numerze, który ukazał się 3 stycznia 2013 roku. Pozwoliło to na promocję działań szkoły w środowisku lokalnym.

31 Praca nad projektem dała dużo radości zarówno uczniom jak i nauczycielom. Temat, który wybraliśmy okazał się bardzo trafny i cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko realizujących go uczniów i nauczycieli. W pierwszych dniach maja zadzwoniła do naszej szkoły nauczycielka ze szkoły w Siemiątkowie gratulując projektu, o którym dowiedziała się z lokalnej prasy. Jednocześnie poprosiła o udostępnienie materiałów. Fakt ten świadczy, że należy takie działania podejmować. Dzień projektów okazał się świętem ogólnoszkolnym. Wystawy choinek, kart świątecznych, makiety, gazetki, jasełka czy konkurs kolęd, obejrzeli wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz rodzice i zaproszeni goście. Według uczniów klas gimnazjalnych, projekt działania lokalnego cieszy się większym zainteresowaniem niż projekty badawcze realizowane w poprzednich latach i takie chcieliby w przyszłości realizować. Ten uroczysty dzień na pewno wszystkim na długo utkwi w pamięć, a tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe będą z pieczołowitością kultywowane w naszych polskich domach.

32


Pobierz ppt "Zapraszamy do obejrzenia prezentacji podsumowującej zespołową pracę uczestników projektu edukacyjnego realizowanego w Publicznym Gimnazjum w Jońcu w roku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google