Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem Opole, 2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem Opole, 2013."— Zapis prezentacji:

1 Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem Opole, 2013

2 Cele: I.Postrzeganie ucznia sześcioletniego z punktu widzenia dwóch podmiotów /grupa badawcza: rodzice, nauczyciele/ II.Wizerunek ucznia sześcioletniego i siedmioletniego, podobieństwa i różnice /grupa badawcza: nauczyciele/

3 W badaniu brało udział 15 nauczycieli i 139 rodziców 1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Kędzierzynie - Koźlu 2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Opolu 3. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu 4. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 w Opolu 5. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 w Oplu 6. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie 7. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Gogolinie 8. Zespół Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi w Brzegu

4 Pytania kierowane do rodziców Łączna ilość pytań: 12 Pytania otwarte: 2 Pytania półotwarte: 9 Pytania zamknięte: 1

5 Pytania kierowane do nauczycieli Łączna ilość pytań: 10 Pytania otwarte: 4 Pytania półotwarte: 2 Pytania zamknięte: 4

6 Czy jestem gotowy, aby pójść do szkoły...

7 Czy łatwo było Pani/Panu podjąć decyzję o posłaniu swojego 6-letniego dziecka do szkoły?

8 Z jakimi działaniami informacyjnymi dotyczącymi edukacji 6-latków w szkole zetknęli się Państwo przed podjęciem decyzji o wysłaniu dziecka do szkoły?

9 Na decyzję Pani/Pana o wysłaniu dziecka 6-letniego do szkoły wpływ miały następujące czynniki:

10 Czego obawiał/a się Pan/Pani najbardziej przed podjęciem decyzji o wysłaniu dziecka do szkoły?

11 Która z obaw towarzyszących Panu/Pani przy podejmowaniu decyzji potwierdziła się w rzeczywistości szkolnej?

12 Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole

13 Jak ocenia Pani przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole?

14 Czy Pani/Pana zdaniem dzieci powinny przechodzić badania potwierdzające gotowość do podjęcia nauki w szkole?

15 Jakie kroki podjęliście Państwo, aby przygotować swoje dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole?

16 W jakich obszarach Pana/Pani dziecko miało największe problemy: W jakich obszarach dzieci przejawiały największe problemy?

17 Jaka struktura klasy Pana/Pani zdaniem jest optymalna dla rozwoju dziecka? Zespół klasowy, w którym Pani pracuje to:

18 Jaka liczba uczniów w klasie jest Pana/Pani zdaniem najbardziej korzystna dla edukacji dziecka?

19 Jak dzisiaj ocenia Pan/Pani swoją decyzję o posłaniu dziecka sześcioletniego do szkoły? Czy świadomość rodziców, dotycząca obowiązków ucznia rozpoczynającego naukę w szkole była:

20 Co umiem?

21 Uczeń po klasie pierwszej:

22 Nauczyciel:

23 WNIOSKI I. Postrzeganie ucznia sześcioletniego z punktu widzenia dwóch podmiotów

24 1. EMOCJE funkcjonowanie w szkole empatia poczucie obowiązku motywacja poznawcza umiejętność pokonywania trudności panowanie nad emocjami

25 2. GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE gotowość intelektualna i emocjonalna harmonijny rozwój psychofizyczny samodzielność, obowiązkowość gotowość do koncentracji, skupienia uwagi przestrzeganie reguł emocje odpowiedni rozwój procesów poznawczych zdolność do koncentracji i uwagi rozwój społeczny

26 3. FUNKCJONOWANIE W SZKOLE relacje rówieśnicze relacje z dorosłymi komunikacja nabywanie wiedzy uwagamyśleniemowa

27 II. Wizerunek ucznia sześcioletniego i siedmioletniego, podobieństwa i różnice Obs zar 6-latek7-latek eduk acja wolne tempo pracy niska sprawność manualna oraz słaba koordynacja wzrokowo- ruchowa niska sprawność narządów artykulacyjny ch słaba koncentracja dobre tempo pracy wyższa sprawność manualna, lepsza koordynacja wzrokowo- ruchowa dłuższy czas skupienia, większa koncentracja

28 Obs zar 6-latek7-latek emo cja otwarty, szczery nie rozumie znaczenia obowiązku nie panuje nad emocjami trudno radzi sobie z sytuacją oceną dociekliwy zniechęca się duży egocentryzm otwarty, szczery łatwiej oswaja się z obowiązkami szkolnymi, w pewnym stopniu rozumie znaczenie obowiązku trudno radzi sobie z sytuacją oceny dociekliwy stara się pokonać napotykane trudności potrafi uświadomić sobie uczucia innych

29 Obsz ar 6-latek7-latek relacj e społe czne brak zrozumienia przynależności do grupy łamanie reguł duże poczucie indywidualności brak dystansu do osoby dorosłej początki rozumienia przynależności do grupy początki rozumienia zasad i norm społecznych dostrzeganie drugie innych jako członków grupy większy dystans do osoby dorosłej

30 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem Opole, 2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google