Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polichno 16-18 lutego 2011. Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polichno 16-18 lutego 2011. Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości."— Zapis prezentacji:

1 Polichno lutego 2011

2 Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 2

3 Polichno lutego 2011 Korzystne warunki zakupu- umowy z dostawcami Właściwy dobór asortymentu – umowy z producentami Zarządzanie centralne Analityka - sprawna kontrola działalności sklepu Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań IT Cykliczna kontrola sklepów Właściwy poziom obsługi -szkolenia personelu w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i organizacji pracy Zaplanowany i przestrzegany podział przestrzeni sklepowej - korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań Promocje - uczestnictwo w gazetkach, promocjach weekendowych promocjach od producentów i dostawców CDPA – ciągła dostępność poszczególnych asortymentów – trzeba skutecznie tego wymagać Reklama i marketing- wszelkie plakaty, wywieszki, ulotki pełnią w sklepie funkcję cichego sprzedawcy 3

4 Polichno lutego Założone bonusy w 2010 – przy retro 1,5% z Tradis - bezpośrednie - > 1,0 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,0 % Założone bonusy w 2010 – przy retro 1,5% z Tradis - bezpośrednie - > 1,0 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,0 % 3 Spółdzielnie posiadają współczynniki zbliżone do założonych

5 Polichno lutego Założone bonusy w 2010 – przy retro 3,0 % z Tradis - bezpośrednie - > 1,5 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,5 % Założone bonusy w 2010 – przy retro 3,0 % z Tradis - bezpośrednie - > 1,5 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,5 % 5 Spółdzielni posiada współczynniki zbliżone do założonych

6 Polichno lutego Spółdzielni wypracowuje bonusy bezpośrednie i pośrednie powyżej średniej 8 8 Spółdzielni wypracowuje bonusy bezpośrednie lub pośrednie powyżej średniej 8

7 Polichno lutego Średnie zakupy na poziomie 22%

8 Polichno lutego Spółdzielnie zakupiły towar poniżej 22 % 22

9 Polichno lutego Spółdzielni zakupiło mleko w promocji Spółdzielni kupiło 96% mleka 12 Szczegóły akcji w czerwcu cena zakupu 1,58 zł netto, cena sprzedaży 1,75 brutto zatowarowanie od 3 czerwca 2010 r. gazetka nr.10 obowiązywała w dniach czerwca 2010 r. po gazetce cena zakupu 1,61 ustalona do 22 lipca 2010 r. Przy tej cenie można było to mleko sprzedawać po 1,99 brutto. Szczegóły akcji w listopadzie: cena zakupu 1,70 zł netto zakupu od do Przy tej cenie można było sprzedawać w cenie 1,99 brutto

10 Polichno lutego Spółdzielnie aktywnie ( powyżej 1 % ) uczestniczyły w ostatnich 11 promocjach gazetkowych. 24

11 Polichno lutego Spółdzielni zakupiło towar do gazetki na poziomie poniżej 0,5 % sumy zakupów 7 21 Spółdzielni zakupiło towar do gazetki na poziomie pomiędzy 0,5% a 1 % sumy zakupów 21

12 Polichno lutego Spółdzielnie posiadające dobre współczynniki: bonusy, zakupy w Tradis, gazetki, promocje. PSS KOŚCIERZYNA PSS PSZCZYNA PSS KRYNICA ZDRÓJ PSS PUŁAWY PSS ZAMBRÓW PSS ZŁOTÓW PSS BIELSK PODLASKI PSS GRAJEWO ASS AUGUSTÓW PSS SOKÓŁKA PSS ŁAPY PSS HAJNÓWKA PSS PRUSZCZ GDAŃSKI

13 Polichno lutego Spółdzielnie o słabych współczynnikach: bonusy, zakupy w Tradis, gazetki, promocje. PSS ŁOWICZ PSS USTROŃ PSS TARNOBRZEG PSS CZARNKÓW PSS MIASTKO PSS CZŁUCHÓW PSS WRONKI PSS STAROGARD GDAŃSKI

14 Polichno lutego 2011 W wielu Spółdzielniach osiągamy wspólnie nową jakość w sprzedaży, kontrolujemy sklepy, dbamy o jakość usługi sprzedaży 40% Spółdzielni współpracujących z nami reprezentuje bardzo dobry rynkowy poziom Osiągnęliśmy pewną dyscyplinę zakupowa co stwarza nam szansę utrzymać i zwiększyć naszą siłę negocjacyjną Współpraca ma na celu obopólne korzyści 14

15 Polichno lutego 2011 W wielu Spółdzielniach nasze propozycje trafiają w pustkę Spotykamy wiele zakupów poza ustaleniami W około 60% Spółdzielni biuro nie kieruje skutecznie sklepami !!! Konieczne są zmiany w Spółdzielniach związane z większym naciskiem na dział sprzedaży, przypisaniu mu zadań operacyjnych i marketingowych. Za dużo osób zajmuje się zakupem a za mało sprzedażą!!! 15

16 Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 16

17 Polichno lutego

18 Polichno lutego

19 Polichno lutego Bardzo dobra sprzedaż Zadowalająca sprzedaż Słaba sprzedaż Średnia grupy zł 22 Spółdzielnie poniżej średniej

20 Polichno lutego

21 Polichno lutego Bardzo dobra sprzedaż Zadowalająca sprzedaż Słaba sprzedaż Średnia grupy zł 16 Spółdzielni poniżej średniej

22 Polichno lutego

23 Polichno lutego Spółdzielni posiada słabe parametry sprzedaży na m 2 i na pracownika

24 Polichno lutego % sklepy do 100 m 2

25 Polichno lutego % obrotu sklepy do 100 m 2 57% obrotu sklepy od 0 do 200 m 2

26 Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 26

27 Polichno lutego % - 6%

28 Polichno lutego % Dyskonty: + 59% Supermarkety lokalne: + 46% Supermarkety międzynarodowe: + 60% Hipermarkety : +38% 2009 vs. 2005:

29 Polichno lutego % wszystkich sklepów 11% sprzedaży

30 Polichno lutego 2011 Położenie sklepu Otoczenie Ilość mieszkańców miasta Ilość mieszkańców w strefie oddziaływania i przyciągania Wskaźnik bezrobocia Konkurencja oddziaływująca na sklep Parametry pomagające ocenić istniejący sklep Wartość sprzedaży Ilość transakcji Marża Forma sprzedaży Powierzchnia sprzedaży 30

31 Polichno lutego 2011 Oceniamy lokalizację Dobry sklep Bieżąca działalność Słaby sklep Proponujemy zmiany Zła ocena i złe wyniki Ajencja, sprzedaż lub … 31

32 Polichno lutego 2011 Zarządzanie sklepami- nie zostawiamy sklepu samemu sobie Cykliczna kontrola sklepów -nadzór nad działalnością sklepu Przemyślane inwestycje- wprowadzamy nowoczesne i sprawdzone rozwiązania Zaplanowany i przestrzegany podział przestrzeni sklepowej - korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań Właściwy dobór asortymentu – wymaga centralnego zarządzania Promocje - uczestnictwo w gazetkach, promocjach weekendowych promocjach od producentów i dostawców CDPA – ciągła dostępność poszczególnych asortymentów – trzeba skutecznie tego wymagać Właściwy poziom obsługi -szkolenia personelu w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i organizacji pracy Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań IT Analityka - sprawna kontrola działalności sklepu Reklama i marketing- wszelkie plakaty, wywieszki, ulotki pełnią w sklepie funkcję cichego sprzedawcy 32

33 Polichno lutego 2011 Proponujemy zmiany Sklep ma mniej niż 60 m 2 powierzchni Alkoholowy OgólnospożywczyMięsno - wędliniarski Piekarniczy Typ Żabka Salonik prasowy Sklep ma więcej niż 60 m 2 powierzchni Poprawiamy wydajność. Indywidualny program zwiększenia sprzedaży 33

34 Polichno lutego 2011 Zmiana w połączeniu ze zmianą marki Remodeling sklepu Specjalna akcja otwarciowa Reklama Promocje Degustacje Festyny Konkursy 34

35 Polichno lutego 2011 Wszystkie prognozy wskazują na to, że w kolejnych latach nastąpi kolejny spadek sklepów małych o powierzchni do 99 m. i nastąpi dalsza ekspansja sklepów wielkopowierzchniowych Badania wskazują, ze wraz z rozwojem rynku i wzrostem świadomości konsumentów sektor sklepów specjalistycznych będzie się rozwijać, coraz więcej ludzi będzie skłonnych zapłacić za jakość, rośnie też świadomość konsumentów, którzy szukają produktów lepszych, zdrowszych, czy o specyficznych właściwościach Musimy wzmocnić zarządzanie i sprzedaż. Kontrolować zmiany zachodzące na rynku i skuteczne reagować wprowadzając nowe rozwiązania jakie wymusza na Nas konkurencja 35

36 36


Pobierz ppt "Polichno 16-18 lutego 2011. Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości."

Podobne prezentacje


Reklamy Google