Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jeśli zdrowe odżywianie jest dla ciebie ważne, jedz dużo owoców i warzyw. Zdrowa dieta bogata w owoce i warzywa zmniejsza ryzyko chorób serca, nowotworowych,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jeśli zdrowe odżywianie jest dla ciebie ważne, jedz dużo owoców i warzyw. Zdrowa dieta bogata w owoce i warzywa zmniejsza ryzyko chorób serca, nowotworowych,"— Zapis prezentacji:

1

2 Jeśli zdrowe odżywianie jest dla ciebie ważne, jedz dużo owoców i warzyw. Zdrowa dieta bogata w owoce i warzywa zmniejsza ryzyko chorób serca, nowotworowych, oczu czy stawów.

3 WARZYWA

4 PAPRYKA Papryka jest warzywem bogatym w witaminy (szczególnie w witaminę C oraz beta-karoten) i sole mineralne (potas, wapń). Spożywanie papryki pomaga obniżyć ciśnienie krwi oraz chroni przed chorobami układu krążenia. Zawarte w niej polifenole usuwają wolne rodniki, które przyspieszają proces starzenia się organizmu. Papryka czerwona stanowi cenne źródło witaminy C oraz witamin o właściwościach antyoksydacyjnych A i E. [2]

5 POMIDORY W pomidorze znajduje się przede wszystkim witamina C, która wzmacnia odporność i przyspiesza gojenie się ran. W pomidorze znajdują się również witaminy E, K, PP, witaminy z grupy B oraz beta karoten. Jeżeli chodzi o bogactwo składników mineralnych, pomidory zawierają potas, wapń, magnez, żelazo, mangan, miedź, kobalt. W pomidorach znajduje się także likopen, który jest przeciwutleniaczem. [3]

6 MARCHEW 90% marchewki to woda, 7% to składniki odżywcze, w tym węglowodany, białka, tłuszcze, celuloza. Pozostałe 3% stanowią składniki mineralne (potas, sód, wapń, fosfor, siarka, magnez, żelazo, mangan, miedź, cynk, kobalt), witaminy (A, B1, B2, B6, C, E, H, K, PP), kwas foliowy, inozytol, a także związki siarkowe, kumaryny, alkaloidy i pektyny. [4]

7 BURAKI Buraki zawierają dużo witaminy C i B1 oraz wiele makro- i mikroelementów. Znajdziemy w nich wapno, magnez, potas oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez (o których przypuszcza się, że działają hamująco na rozwój raka). [5]

8 PIETRUSZKA Zawarte w pietruszce witaminy i minerały (wapń, magnez i potas) pozytywnie wpływają na krążenie krwi, a żelazo pomaga zwalczać anemię. Natka pietruszki ma właściwości antyseptyczne, wpływa pozytywnie na proces trawienia i zapobiega infekcjom układu moczowego. [6]

9 RZODKIEWKA Rzodkiewka jest bogatym źródłem potasu, fosforu, wapnia, żelaza i manganu. Takie połączenie składników mineralnych korzystnie wpływa na procesy krwiotwórcze w organizmie. Dodatkowo warzywo to obfituje w witaminę C oraz witaminy z grupy B. [7]

10 SAŁATA Stanowi ona doskonałe uzupełnienie naszej codziennej diety o witaminy A, PP, a także potas, wapń, żelazo, magnez i fosfor. Zawiera również silne przeciwutleniacze – witaminy C oraz E. [8]

11 SZPINAK Szpinak jest niezwykle bogaty w żelazo. Poza tym, zawiera witaminy: C, E, K, B1, B2, B6, oraz składniki wspomagające nasz organizm – jod, mangan czy karoten. Szpinak jest bogaty w antyoksydanty, które wspierają naturalne mechanizmy obronne naszego organizmu. [9]

12 OWOCE

13 JABŁKA Jabłko dostarcza nam witamin, w tym głównie witaminy C, która wzmacnia odporność organizmu i neutralizuje wolne rodniki. Oprócz tego jabłko dostarcza minerałów, jak potas i żelazo, a także zwiększa wchłanianie wapnia. [10]

14 BANANY Banany mają dużą zawartość witamin z grupy B - B1, B2, B6, jak również A. Zawierają też m.in. potas. Są również źródłem witaminy C i błonnika. [11]

15 TRUSKAWKI Dostarczają nam witamin A, B1, B2 oraz PP, która m.in. reguluje dotlenienie krwi. Uzupełniają też niedobory makro- i mikroelementów oraz dostarczają ciału zdrowej dawki wapnia, fosforu, żelaza, magnezu i manganu. [12]

16 CZARNE PORZECZKI Czarne porzeczki to przede wszystkim jedno z najbogatszych źródeł witaminy C. Są również źródłem witamin z grupy B, prowitaminy A, biotyny i kwasu foliowego oraz wielu soli mineralnych, w tym potasu, żelaza, wapnia, magnezu oraz rzadkich mikroelementów, takich jak mangan, bor i jod. [13]

17 POMARAŃCZE Pomarańcze zawierają witaminę C, A, B, B12, P, sole mineralne i peptyny, które pobudzają czynności jelit. Są też bogatym źródłem wapnia. [14]

18 MALINY Zawierają wiele witamin (m.in. C, E, B1, B2, B6) oraz substancji mineralnych (potas, żelazo, magnez, wapń). [15]

19 ARONIA Aronia zawiera duże ilości witamin C, B1, B2, B6, E, składników mineralnych, antyutleniaczy i mikroelementów. Jest też jedynym tak doskonałym źródłem witaminy PP. Jej owoce mają także działanie odżywcze i antytoksyczne. [16]

20 ŚLIWKI Zawierają witaminy C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty. Mają sporo witamin z grupy B, dzięki czemu wpływają łagodząco na nasz układ nerwowy. Zawierają też mnóstwo błonnika. [17]

21 LITERATURA

22 [1] warzywa-jesc-aby-byc-zdrowym.html [2] papryki [3] zdrowie [4]http://www.naturalneoczyszczanie.pl/2011/0 9/marchew-moc-zdrowia/ [5] strona/t/buraki-czerwone-wartosci-odzywcze [6] pietruszki

23 [7] strona/t/wartosci-odzywcze-rzodkiewki [8] strona/t/wartosci-salaty-maslowej [9] szpinaku [10] /533818,1,Wartosci-odzywcze-jablka--zdrowie- wartosci-odzywcze-jablka-.html [11] nany-wasciwosci-skladniki-odzywcze.html [12] strona/t/truskawki-odzywcze-dieta

24 [13] spozywcze/132-owoce/1544-czarna-porzeczka- niezwykly-owoc [14] leczenie_pomarancze.html [15] malin [16] aronii [17] sliwek

25 KONIEC


Pobierz ppt "Jeśli zdrowe odżywianie jest dla ciebie ważne, jedz dużo owoców i warzyw. Zdrowa dieta bogata w owoce i warzywa zmniejsza ryzyko chorób serca, nowotworowych,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google