Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH."— Zapis prezentacji:

1 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

2 OSOBISTE PORTFOLIO UCZNIA SZKOŁY ZAWODOWEJ „Jeśli nie przygotujesz własnego planu na życie, istnieje duża szansa, że będziesz wykonywać plan kogoś innego. I zgadnij co ten ktoś mógł Ci zaplanować? Nic wielkiego”. Jim Rohn

3 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Spis treści: Strona tytułowa Rozdział I. Informacje o właścicielu portfolio; Rozdział II. Oficjalne dokumenty-portfolio dokumentów; Rozdział III. Przygotowanie zawodowe; Rozdział IV. Olimpiady, kursy, zawody; Rozdział V. Działalność projektowa, twórcza, badawcza-portfolio prac. Rozdział VI. …………………….

4 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział I. Informacje o właścicielu portfolio 1.Mój portret (zawierają dane prywatne uczącego się, prowadzącego portfolio). Portfolio Imię___________________ Nazwisko_____________________________________ Adres zamieszkania ________________________________________________________ Nazwa szkoły_____________________________________________________________ Klasa_________________________________ Okres, za który prezentowane są dokumenty i materiały: od ________________ 20____r. do _______________ 20____ r. Informacja kontaktowa: Telefon ________________e-mail ___________web-strona _________________ Podpis ucznia _________________________

5 Propozycja EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Lp.Psychologiczne uwarunkowania Mocne stronySłabe strony SzanseZagrożenia 1.Samoocena - test 2.Moje aspiracje ( roszczenia) - test 3.Temperament - test n…………………………… ….. 2. Moje psychologiczne uwarunkowania - ( w tym rozdziale lokowane są wyniki psychologicznej diagnostyki. Informacja diagnostyczna, pomaga przeanalizować cechy charakteru, osobowość, temperament, zdolności, predyspozycje do wykonywania konkretnego zawodu. Dokonując analizy SWOT na podstawie wyników badań jesteśmy świadomi naszych własnych zalet oraz wad, które są przydatne w procesie rozwoju osobistego. Posiadając istotne informacje na temat naszej osobowości i potencjału znacznie łatwiej będzie nam zaplanować rozwój kariery zawodowej, obrać właściwą i świadomą drogę do sukcesu).

6 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH 3. Curriculum vitae 11 Imię i Nazwisko:................................ Data urodzenia:.................................. Miejsce urodzenia:............................. Adres:.................................................. E-mail:............................................... Telefon komórkowy:.......................... Wykształcenie 2013 - 2016ZSZ.................kierunek................, specjalizacja..........., ukończone z tytułem............................................................................... Doświadczenie zawodowe 2016 – obecniePraca w firmie..................... na stanowisku........................ zakres obowiązków..................................................................................................................... 2016 – 2016Praca w firmie..................... na stanowisku........................ zakres obowiązków.....................................................................................................................

7 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Curriculum vitae cd. Dodatkowa działalność 2013 - 2016Działalność w organizacji młodzieżowej............................................. Umiejętności  bardzo dobra/dobra znajomość obsługi komputera w środowisku Windows  bardzo dobra/dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz..................................  prawo jazdy kat. B Znajomość języków obcych  język...............poziom.................... certyfikaty........................... (Poziomy: A1/2: podstawowy - B1/2: średni - C1/2 zaawansowany Europejski system opisu kształcenia językowego) Zainteresowania literatura, muzyka,............................................................................................................................ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanym CV dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie danych Osobowych (Dz.U.Nr. 133 poz.883) 1. Wzorcowe CV można pobrać ze strony Europassu http://europass.org.pl/dokumenty/curriculum-vitae/http://europass.org.pl/dokumenty/curriculum-vitae/

8 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH 4. Planuję karierę edukacyjno-zawodową Rekomendacje. Tworząc strategię planowania, zacznij od szczerej refleksji nad swoją osobą. Analiza samego siebie umożliwi Ci wybór właściwego celu życiowego i zawodowego, zgodnego z Twoimi pragnieniami i przekonaniami:  Określ cel: co chciałbyś osiągnąć w życiu, kim chciałbyś być, co jest dla Ciebie najważniejszą rzeczą, którą chciałbyś robić w przyszłości, jaki jest Twój wymarzony zawód, jak wyobrażasz siebie za 5/10/20 lat ?  Określ wartości: określ to, co jest dla Ciebie najważniejsze, jakie wartości wyznajesz, jakimi zasadami kierujesz się w życiu, z czego nie mógłbyś zrezygnować, co cenisz w szczególności ?  Określ zainteresowania: jakie są Twoje zainteresowania, co lubisz robić, dlaczego te rzeczy Cię pasjonują, jakiego typu sytuacje i zadania motywują Cię do działania, w jakim środowisku czujesz się najlepiej ?  Określ umiejętności: jakie umiejętności posiadasz, w czym jesteś dobry, jak pracujesz w zespole, czy masz zdolności przywódcze, czy umiesz efektywnie rozwiązywać problemy, czy łatwo dostosowujesz się do zmian, czy jesteś elastyczny, czy łatwo nawiązujesz kontakty, czy potrafisz pracować w stresie ?,itp.  Określ kompetencje: jakie wykształcenie posiadasz i w jakiej dziedzinie, jakie programy komputerowe obsługujesz, jakie języki obce znasz i w jakim stopniu, czy posiadasz jakieś certyfikaty potwierdzające Twoje umiejętności ?  Określ środowisko pracy: czy wolisz pracować w domu czy poza nim, czy chciałbyś mieć kontakt z klientami czy raczej nie, czy łatwiej osiągasz cele pracując samodzielnie czy w zespole, czy wolisz podejmować decyzje samodzielnie i być za nie odpowiedzialny, czy wolisz, gdy inni podejmują je za Ciebie, co Cię motywuje do pracy, czy jesteś gotowy podróżować, czy lubisz ryzyko ?,itp.

9 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział II. Oficjalne dokumenty - portfolio dokumentów W tym rozdziale są umieszczone wszystkich oficjalne dokumenty (kopie) potwierdzające indywidualne osiągnięcia np. dyplomy szkolne, świadectwa, certyfikaty umiejętności, itp. Lp.Nazwa dokumentu Czas i miejsce odbioru Uwagi 1. 2.

10 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział III. Przygotowanie zawodowe W tym rozdziale powinny znaleźć się informacje o tematyce przygotowania zawodowego w ramach praktycznej nauki zawodu u pracodawcy, rzemieślnika, w warsztatach szkolnych oraz inne, przygotowanie zawodowe w ramach odbytych dodatkowo kursów zawodowych, działań w wolontariacie. Dla wygody informację celowo należy przedstawić w tabelarycznym wyglądzie, wskazując obok tematyki przygotowania zawodowego, ilość godzin, miejsce i czas trwania. Nazwa przygotowania zawodowego Ilość godzinMiejsce i czas trwaniaUwagi

11 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział IV. Olimpiady, konkursy, zawody. W tym rozdziale uwzględniamy poziom osiągnięć w olimpiadach przedmiotowych, konkursach, zawodach, oraz terminy, w których odbyły się one jak również rezultaty. W tym rozdziale dołączamy również imienne dokumenty osiągnięć ( dyplomy, wyróżnienia, itp.) Nazwa olimpiady, konkursu, zawodów Stopień (np. szkolny, regionalny, wojewódzki, ogólnopolski) Data Rezultat (np. uczestnik, wyróżnienie, zdobywca ) Uwagi

12 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział V. Działalność projektowa, twórcza, badawcza – portfolio prac W tym rozdziale powinny być przedstawione oryginały prac twórczych, badawczych oraz pisemne certyfikaty. W przypadku prezentacji prac artystycznych albo prac twórczych mogą być przedstawione zdjęcia prac, reprodukcje, rysunki i itp. Nazwa projektu, pracy twórczej, badawczej Czas i miejsce prezentacjiUwagi

13 EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH Rozdział VI. ………………………………………………………..

14 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH


Pobierz ppt "EFEKTYWNE DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google