Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze."— Zapis prezentacji:

1 Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze

2 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego M ą dre Dziecko

3 Na kwietniowym spotkaniu poinformowaliśmy rodziców i władze lokalne o programach.

4 ,, Przygoda na planecie Tina'' -nauka podnoszenia sprawności czytania, oraz odkrywanie wewnętrznych zasobów dla uczniów klas 1 i 2. Dzieci wykonują różne ciekawe eksperymenty naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale się przy tym bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw, rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka. Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu Map Myśli, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności, dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie- dam radę w każdej sytuacji.

5 Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które po raz pierwszy pójdą do szkoły i które stawiają dopiero pierwsze kroki na ścieżce czytania. Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedzę o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie samodzielnego poeksperymentowania na kilka niekiedy sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym, np. parowanie wody i osadzanie się kryształków soli. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą.

6 Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły- pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny. Dziecko poradzi sobie w szkole i życiu, jeśli będzie posiadało wewnętrzne przekonanie: dam sobie radę, mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić. Dzieci słuchają krótkich bajek terapeutycznych, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet.

7 ,,Galaktyczna przygoda Jedi'' - nauka podnoszenia sprawności czytania, oraz odkrywanie wewnętrznych zasobów dla uczniów klas 2 i 3

8 Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu, oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki, wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych... Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.

9 Ten program kładzie większy nacisk na rozwijanie umiejętności szkolnych. Dzieci zaczynają czynić wprawki do posługiwania się umysłowymi narzędziami, które pomagają w opanowaniu szkolnego materiału. W zakres kursu wchodzą mapy myśli, techniki pamięciowe i szybkie czytanie. Również i ten program stwarza warunki, aby dziecko doświadczało złożoności świata: każde spotkanie to eksperyment, doświadczenie, obserwacja. Dziecko poznaje zasadę działania m.in. silnika odrzutowego, termometru, aparatu fotograficznego (budujemy proste modele tych urządzeń).

10 Dowiaduje się, jak powstają chmury, co to jest dźwięk i światło, jak to się dzieje, że samolot nie spada i skąd się bierze tęcza. Zajęcia są tak skonstruowane, żeby uruchomić możliwie wszystkie zmysły. Wplatamy gimnastykę równoważącą ciało-umysł poprzez kinezjologię, która również ma działanie harmonizujące półkule mózgu. Rysowanie, obrazy, kolor i ruch mogą pomóc w uczeniu się, stąd dziecko uczy się ortografii np. skacząc po słowach, robiąc wygibasy z ciała, pantomimy czy kodując słowo problemowe w rebus. Rozwój społeczny dziecka wspomaga blok zabaw integracyjnych, podnoszących umiejętności komunikacyjne. Również tutaj pracujemy nad dotarciem do zasobów dziecka, czyli nad budowaniem jego wewnętrznego przekonania, czy dam sobie radę? Realizujemy to poprzez warsztaty, ćwiczenia i zabawy.

11 W ramach tego projektu otrzymaliśmy ,48 zł - zakupiono licencję na korzystanie z autorskich programów Akademii Nauki oraz materiały dla 57 uczniów na II semestr

12 - Wycieczki: 2 wyjazdy do Gorzowa Wlkp. (maj, listopad) – basen, kino, teatr, wynagrodzenie opiekunów zł

13 - Warsztaty dla nauczycieli o nowoczesnych i skutecznych strategiach uczenia i wychowania. Prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów Akademii Nauki z Gorzowa Wlkp.: - Wzorce myślowe – maj Skuteczne techniki uczenia się – wrzesień 2011

14 - Warsztaty dla rodziców uczniów kl. I-IV na temat skutecznych form wychowania i budowania dialogu za szkołą: - Wzorce myślowe – maj Bez korzeni nie ma skrzydeł – wrzesień 2011

15 -Zakup artykułów papierniczo – biurowych i plastycznych – 1700 zł

16 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ucze ń z Charakterem

17 ,, Młodzi naukowcy na tropie'' - kurs nauki szybkiego czytania i odkrywania zasobów wewnętrznych – program dla dzieci klas 5 i 6

18 Grupa młodych naukowców wpada na trop intrygi historycznej, której rozwiązywanie zakodowane jest w dziełach mistrzów renesansu i oświecenia. Dzieci okrywają wskazówki i zapoznają się z twórczością Rafaela, Beniniego, Leonardo, oraz z dziełami sztuki architektonicznej Rzymu, Paryża czy Londynu. Dzieci oprócz treningów podnoszących sprawność czytania, myślenia i zapamiętywania, poznają również ciekawe techniki radzenia sobie ze stresem, przeprowadzają szereg ciekawych eksperymentów naukowych m.in. wyodrębnianie DNA z cebuli, srebrzenie szkła, produkują płyny zmieniające kolor, czy wywołują burzę w probówce. Dzięki zabawie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, chętniej się uczą i przede wszystkim, poznają od innej strony samych siebie.

19 Dzieci te uważają, że są już w przeddzień wejścia w dorosłość, dlatego wymagają specjalnego, poważnego traktowania siebie, swoich emocji i przeżyć. Program dla nich jest zaawansowanym treningiem szybkiego czytania i technik pamięciowych. Podczas zajęć dzieci uczą się zapamiętywać technikami pamięciowymi materiały, które później będą przerabiać w szkole. Podczas tego programu przypowieści z mądrością i metafory przeplatają się z fizyką, kosmologią i genetyką. Dzieci przeprowadzają eksperymenty filozoficzne i psychologiczne. Samodzielnie przygotowują swoje próbki, które na zajęciach obserwują pod mikroskopem. Poprzez warsztaty, gry i zabawy poznają prawa rządzące naszymi emocjami i uczuciami. Poznają procedury pracy z emocjami, uczą się asertywnych zachowań. Odkrywają pozytywny obraz siebie, posługując się technikami mającymi swoje korzenie w coachingu.

20 W ramach tego projektu otrzymaliśmy ,68 zł

21 Wycieczki: - Gorzów Wlkp. (czerwiec) (basen, kino, posiłek, wynagrodzenie opiekunów) zł - Biskupin – Żnin – Gniezno (wrzesień) – 3828 zł


Pobierz ppt "Projekty Mądre Dziecko i Uczeń z Charakterem to kontynuacja działań rozpoczętych w projekcie Zmieniamy na lepsze."

Podobne prezentacje


Reklamy Google