Prezentacja na temat: "ATRAKCJE DNIA PIERWSZEGO 9.05.2016 (poniedziałek), godzina 11 – zwiedzamy Zamek Książ, znajdujący się w Wałbrzychu."— Zapis prezentacji:

2 ATRAKCJE DNIA PIERWSZEGO 9.05.2016 (poniedziałek), godzina 11 – zwiedzamy Zamek Książ, znajdujący się w Wałbrzychu.

3 Mieliśmy okazję wysłuchać legendy dotyczącej owego zamku, jak i zwiedzić przepiękne komnaty, w których niegdyś przebywała księżna Daisy.

4 Po zwiedzeniu całego zamku i odpoczynku wśród pięknej przyrody, poszliśmy na punkt widokowy, aby ujrzeć Zamek Książ z wysokości.

5 Następną atrakcją jaka nas czekała tego dnia było poznanie przeróżnych gatunków roślin w palmiarni w Wałbrzychu.

6 Wyruszyliśmy również do podziemnego miasta Osówka, gdzie przeżyliśmy niezapomnianą przygodę wędrując trasą historyczną, po której oprowadzał nas przewodnik.

7 ATRAKCJE DNIA DRUGIEGO 10.05.2016 (wtorek) – wspinamy się na wysokość 627m n.p.m, aby ujrzeć historyczny Zamek Chojnik, znajdujący się w Sobieszowie, niedaleko Karpacza. Kiedy przybyliśmy na miejsce, mieliśmy okazję wysłuchać legendy o księżniczce Kunegundzie, która była córką zamożnego właściciela owego zamku.

8 Weszliśmy na sam szczyt Zamku Chojnik, aby stamtąd podziwiać wspaniałe widoki.

9 Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy, była Świątynia Wang będąca symbolem Karpacza.

10 Będąc w Karpaczu nie mogliśmy pominąć niezwykłego, wręcz zaczarowanego miejsca jakim była anomalia grawitacyjna. Zjawisko to polega na samodzielnym przemieszczaniu się obiektów kolistych i cieczy pozornie w górę po szosie. Uważa się, że zjawisko jest przykładem złudzenia optycznego, tak zwanej magicznej górki – w rzeczywistości szosa obniża się po zboczu doliny, mimo że prowadzi w górę rzeki.

11 Byliśmy też na skoczni Orlinek.

12 Naszą drogę powrotną uprzyjemnił nam spacer przez zaporę na Łomnicy.

13 Wieczorem poszliśmy spacerować po samym centrum Karpacza.

14 ATRAKCJE DNIA TRZECIEGO 11.05.2016 (środa) – przyjeżdżamy do Wrocławia; zwiedzamy PANORAMĘ RACŁAWICKĄ

15 Panorama Racławicka to muzeum sztuki; eksponuje cykloramiczny obraz Bitwa pod Racławicami namalowany w latach 1893–1894 przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Obraz olejny przedstawia bitwę pod Racławicami (1794), jeden z epizodów insurekcji kościuszkowskiej.

16 Następnie zwiedzaliśmy rynek we Wrocławiu z panią przewodnik.

17 We Wrocławiu można było spotkać wiele ciekawych osób jak np. tego pana, który siedział… w powietrzu

18 Ostrów Tumski

19 Największą atrakcją pobytu we Wrocławiu był wjazd na 49 piętro najwyższego budynku w Polsce – SKY TOWER!

20 Ostatnim naszym punktem zwiedzania była Hala Stulecia i Ogród Japoński we Wrocławiu.

21 A oto panorama Ogrodu Japońskiego

22 Udało nam się również zobaczyć grające fontanny!

23 Prezentację wykonała: Natalia Korczewska

Pobierz ppt "ATRAKCJE DNIA PIERWSZEGO 9.05.2016 (poniedziałek), godzina 11 – zwiedzamy Zamek Książ, znajdujący się w Wałbrzychu."