Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim."— Zapis prezentacji:

1 Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim

2 Badania w śląskim Prowadzone od 2005 roku Kompleksowe – zarówno ilościowe, jak i jakościowe Systematyczne – zlecane co roku Badają zarówno populację śląskiego, jak i próbę ogólnopolską

3 Techniki badawcze: Desk research Wywiady telefoniczne (CATI) Sondaż uliczny Grupy fokusowe (FGI) Omnibus

4 Techniki badawcze są tak dobrane, by uzyskiwane informacje wzajemnie się uzupełniały, weryfikowały np. ogólne informacje uzyskane w wywiadach CATI są dogłębnie analizowane w trakcie focusów

5 Ruch turystyczny w śląskim - krajowy i zagraniczny, wydatki turystów, przychody turystyki Desk research – analiza danych zastanych, m. in. robionych przez Instytut Turystyki (turyści) GUS oraz przekazywanych przez administratorów (ok. 50) atrakcji turystycznych (odwiedzający) Sondaż uliczny (PAPI) – próba 2 x respondentów (sierpień i listopad, czwartek-niedziela) Omnibus – technika CAPI (wywiad osobisty wspomagany komputerowo), reprezentatywna próba osób

6 Desk Research PLUSY Jedyna możliwość uzyskania danych o ilości turystów zagranicznych MINUSY Dane docierają z rocznym opóźnieniem Dane na podstawie GUS – dane przeczą aktualnej sytuacji w śląskim (np. spadająca liczba miejsc noclegowych – 4-9% rocznie) Nie zawsze wiarygodne dane z placówek turystycznych lub wręcz ich brak – nie prowadzą/odmawiają udostępnienia (dot. odwiedzających atrakcje)

7 Technikę Desk Research zestawiamy z Omnibusem – potwierdzenie/zanegowanie danych zastanych (ilość turystów krajowych w śląskim w 2007 r. – desk research – 1,9 miliona, omnibus – 2,98 miliona) Co jest wiarygodniejsze???

8 Wizerunek śląskiego jako regionu turystycznego – wśród mieszkańców województwa i ogółu Polaków oraz turystów odwiedzających śląskie Wywiad telefoniczny (CATI) – reprezentatywne próby ogólnopolskie Grypy fokusowe (FGI) – opinie określonych grup obywateli, zgodnie z celami poszczególnych badań Wywiady osobiste z użyciem papierowego kwestionariusza (PAPI) – opinie turystów (opinia o regionie, zadowolenie z pobytu, skłonność do rekomendacji)

9 Ocena działań promocyjnych Kampanie promocyjne i możliwości promocyjne województwa (znajomość marki „Śląskie. Pozytywna energia”, zauważalność kampanii) Portal turystyczny (funkcjonalności, szata graficzna, zawartość informacyjna) Promocyjne materiały drukowane (ulotki, foldery, przewodniki)

10 Czy wszystkie badania należy powtarzać co roku? -Badanie PAPI? -Focus Group? -Analiza ruchu w atrakcjach turystycznych?

11 Dziękuję za uwagę tel ul. Mickiewicza Katowice Agnieszka Sikorska Dyrektor Biura tel Śląska Organizacja Turystyczna ul. Mickiewicza Katowice


Pobierz ppt "Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google