Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

  Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "  Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO."— Zapis prezentacji:

1 Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO RUCHU TURYSTYCZNEGO W WYBRANYCH MIEJSCACH RECEPCJI TURYSTYCZNEJ WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO W OKRESIE V – IX 2009 ROKU

2 Celem niniejszych badań było uzyskanie informacji o strukturze ruchu turystycznego przyjazdowego do województwa podkarpackiego w sezonie letnim 2009 roku oraz opinii odwiedzających krajowych i zagranicznych na temat atrakcyjności turystycznej regionu oraz wykorzystania infrastruktury turystycznej.

3 Rozmieszczenie miejsc badania ruchu turystycznego w woj. podkarpackim

4 Miejsce zamieszkania Polaków odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Miejsce zamieszkania Polaków odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego w układzie województw

5 Odwiedzane miejsca w regionie przez mieszkańców poszczególnych województw kraju

6 Miejsce zamieszkania Polaków odwiedzających badane punkty koncentracji ruchu turystycznego w woj. podkarpackim

7 Miejsce zamieszkania obcokrajowców odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego wg państw i kontynentów

8 Struktura wieku odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

9 Struktura wykształcenia odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Struktura wykształcenia odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego (według Polaków i obcokrajowców)

10 Struktura najliczniejszych grup zawodowych wśród aktywnych zawodowo, odwiedzających atrakcje turystyczne w woj. podkarpackim

11 Czas pobytu w regionie odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Czas pobytu w regionie odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

12 Struktura długości pobytu w regionie odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

13 Częstość pobytu na terenie woj
Częstość pobytu na terenie woj. podkarpackiego odwiedzających atrakcje turystyczne regionu

14 Towarzystwo w podróży odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Towarzystwo w podróży odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

15 Cele pobytu w regionie odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Cele pobytu w regionie odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

16 Czynniki, które wpłynęły na decyzję o podróży do woj. podkarpackiego

17 Odwiedzający atrakcje turystyczne woj
Odwiedzający atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego i konsumpcja usług noclegowych

18 Preferencje w zakresie korzystania z niektórych usług przez odwiedzających atrakcje turystyczne regionu

19 Struktura wydatków odwiedzających atrakcje turystyczne woj
Struktura wydatków odwiedzających atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

20 Środek lokomocji wykorzystywany przez odwiedzających wybrane atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego

21 Miejsca w woj. podkarpackim, cieszące się największym zainteresowaniem odwiedzających

22 Najczęściej odwiedzane miejsca w woj. podkarpackim

23 Co nie podobało się w regionie Polakom odwiedzającym atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego?

24 Co nie podoba się w regionie obcokrajowcom odwiedzającym atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego?

25 Co podobało się w regionie Polakom odwiedzającym atrakcje turystyczne woj. podkarpackiego?

26 Co podobało się w regionie obcokrajowcom odwiedzającym atrakacje turystyczne woj. podkarpackiego?

27 Miejsce wylotu podróżnych

28 Miejsce zamieszkania odwiedzających z zagranicy lądujących w PL Jasionka

29 Czas spędzony w woj. podkarpackim osób przylatujących do PL Jasionka

30 Deklarowane cele przyjazdu do regionu przez pasażerów w porcie lotniczym w Jasionce

31 Struktura korzystania z form noclegu w woj
Struktura korzystania z form noclegu w woj. podkarpackim, przez przybywających samolotem do Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka

32 Struktura planowanych wydatków na pobyt w regionie deklarowana przez pasażerów korzystających z portu lotniczego w Jasionce

33 Wnioski Uzyskane wyniki pozwalają na charakterystykę wycinków przyjazdowego ruchu turystycznego do woj. podkarpackiego obejmujących: odwiedzających atrakcje turystyczne regionu oraz przylotowy ruch turystyczny w Porcie Lotniczym Rzeszów- Jasionka. Wyniki badania przyjazdowego ruchu lotniczego do regionu nie powinny być łączone z wynikami uzyskanymi w atrakcjach turystycznych. W perspektywie dalszych badań ruchu turystycznego w regionie, niezbędne jest objęcie nimi osób korzystających z obiektów usług noclegowych. Wobec faktu, iż wśród odwiedzających województwo z zagranicy, jest liczna Polonia, niezbędne są badania, które posłużą ocenie, jak liczne są przyjazdy do regionu „prawdziwych” obcokrajowców tj. osób nie pochodzących z Polski. Wśród podróżujących samolotem do regionu, dominowały osoby zamieszkałe za granicą, przybywające do regionu w ramach turystyki polonijnej.

34 Wnioski Do istotnych składowych lotniczego ruchu pasażerskiego do Jasionki należą: przyjazdy w celach służbowych oraz w ramach tranzytu do ościennych województw i krajów. W celu rozwoju promocji turystycznej regionu w krajach, z którymi prowadzona jest komunikacja lotnicza z portu w Jasionce, należy dla dystrybucji materiałów promocyjnych, korzystać z pomocy mieszkańców regionu tam pracujących. Niska frekwencja w atrakcjach turystycznych regionu odwiedzających z Ukrainy, Słowacji, a także Węgier wymaga analizy dotychczasowych form promocji turystycznej regionu wobec obywateli tych krajów. Wymaga to rozpowszechnienia dystrybucji materiałów informacyjnych o regionie (np. na przejściach granicznych). Jak wykazały wyniki badania, najliczniej odwiedzają region mieszkańcy dużych miast z centralnej i południowej Polski. To ważna wskazówka dla kierunków promocji turystycznej regionu. Wśród odwiedzających region dominują osoby w przedziale wieku Tego rodzaju stwierdzenie, może być przydatne dla organizatorów pobytów turystycznych w regionie.

35 Wnioski Na decyzje o podróży do regionu, w sposób zauważalny wpływa Internet. Stąd strony internetowe obejmujące informacje krajoznawcze o regionie powinny być atrakcyjne technicznie oraz poprawne merytorycznie. Szczególną uwagę należy przywiązywać do systematycznej ich aktualizacji. Stwierdzony w wyniku badania, śladowy wpływ mediów (poza Internetem) oraz targów turystycznych na przyjazdy do regionu, wymaga weryfikacji w toku kolejnych badań ruchu turystycznego w regionie. Badanie potwierdziło wysoką identyfikację Bieszczadów, jako najatrakcyjniejszego i najbardziej znanego odwiedzającym obszaru województwa. Negatywne oceny dotyczące regionu, a wyrażone przez odwiedzających wymagają pewnej refleksji. Krytyka stanu dróg w województwie, jest zdaniem Autorów Raportu niezasłużona. Ich stan jest coraz lepszy i nie odbiegają one jakością od dróg w innych regionach kraju. Za ważne należy jednakże uznać krytyczne uwagi odnoszące się do oznakowania dróg, przejazdów przez miasta oraz oznakowania dojazdów do atrakcji turystycznych w regionie. Wydaje się, że przy wsparciu funduszami Unii Europejskiej, możliwy byłby do realizacji projekt obejmujący poprawę istniejącego stanu w tym zakresie.

36 Wnioski Krytyczne uwagi objęły także stan parkingów (bądź ich małą liczbę) w pobliżu atrakcji turystycznych regionu. To także ważny sygnał dla samorządów lokalnych, które uznają turystykę za element rozwoju lokalnego oraz dla administratorów atrakcji. Wśród negatywnych ocen odnotowano także te, które odnoszą się do stanu informacji turystycznej w regionie. To kolejne zadanie dla jednostek samorządu terytorialnego w województwie, a także dla Regionalnej oraz Lokalnych Organizacji Turystycznych. Jedną z barier rozwoju ruchu turystycznego w niektórych obszarach województwa, może być brak bankomatów, stanowiących dla odwiedzających podstawowe źródło gotówki. Cudzoziemcy, jak i odwiedzający z kraju zgłosili niski stan sanitarny toalet publicznych lub ich brak w miejscach koncentracji ruchu turystycznego w regionie.

37 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "  Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO."

Podobne prezentacje


Reklamy Google