Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział."— Zapis prezentacji:

1 P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014

2 POMYSŁY : Modular Phone Branża → elektronika Produkt → telefon komórkowy Profil klienta → nastolatek Samochód napędzany ciekłym wodorem Branża → motoryzacja Profil klienta → bogaty miłośnik motoryzacji WYBÓR : Modular Phone

3

4 CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU: Opis projektu – projekt zakłada produkcję wymiennych elementów telefonu modułowego, takich jak: procesor, pamięć RAM, moduły łączności, procesor graficzny, kamera, akumulator. Docelowa grupa klientów: nastolatek – osoba często zmieniająca telefon komórkowy, podążająca za obecnymi trendami. Branża – elektronika. Konkrecja – inne telefony komórkowe. Innowacyjny produkt - wchodzimy na rynek jako pierwsi, oferujemy wysoką jakość w niższej cenie od kompletnego telefonu. Warunki realizacyjne: - Otwarcie nowej fabryki pod Warszawą. - Pełna automatyzacja produkcji, nowoczesny sprzęt (wstępnie 10 000 000 zł) Kadra: wyspecjalizowani inżynierowie i informatycy. Kontakty – znajome osoby w innych pokrewnych firmach zajmujących się produkcją telefonów komórkowych. Wykonalność finansowa (wstępna produkcja 100 000 szt. telefonów): - Finansowanie – Unia europejska – 50%, własny wkład finansowy– 50%. - Kategorie i rząd wielkości kosztów - 10 000 000 zł. Wielkość i dynamika zakładanej sprzedaży – 1 000 telefonów przez pierwszy miesiąc, z każdym miesiącem sprzedaż wzrasta.

5 MODEL BIZNESOWY Klienci: - „gadżeciaże”, - Młodzi ludzie często zmieniający telefony Relacje z klientami: - Możliwość testowania produktu, - Dedykowany opiekun klienta - Społeczności, -Targi elektroniczne Kanały dystrybucji i komunikacji: - Operatorzy komórkowi, - On-line Kluczowe zasoby: - maszyny, urządzenia, - hala, pomieszczenia biurowe, - wyspecjalizowana kadra Wartość: - innowacyjność, - personalizacja, - cena, wydajność Utrzymanie (rachunki): - badania, - eventy, - reklama Główne działania: - badania opinii publicznej, - produkcja, - sprzedaż, -reklama Struktura kosztów: - wynagrodzenia dla pracowników, - budynki Kluczowe partnerstwa: - operatorzy komórkowi, - producenci elektroniki Źródła przychodów: - Cena zależna od właściwości produktu, - Dotacje z Unii Europejskiej - Prywatne konta, - Sponsorzy

6 KANAŁY DYSTRYBUCJI: - Sklep WWW; - Operatorzy GSM; - Serwisy aukcyjne. KLUCZOWI PARTNERZY: - Producenci elektroniki (Intel, AMD, Sony, Qualcomm, Mediatek); - Operatorzy GSM. RELACJE Z KLIENTAMI: - Możliwość testowania produktu przez wybranych klientów; - Dedykowany opiekun; - Targi elektroniczne; - Społeczności.

7 WYWIADY Z POTENCJALNYMI KLIENTAMI: PYTANIE 1. Czy interesuje się Pan/Pani nowoczesną technologią/ smartfonami? Osoba 1: Tak Osoba 2: Tak, często czytam o nowych produktach Osoba 3: Tak, smartfony i technologia należą do moich zainteresowań PYTANIE 2. Czy często Pan/i zmienia telefon komórkowy? Osoba 1: Raczej nie Osoba 2: Raz na kilka lat, jeśli jakaś część w telefonie mi sie nie podoba to musze z tym żyć Osoba 3: Tak, ostatnio w moim iPhonie wysiadła bateria PYTANIE 3. Co spowodowało, że zdecydował/a się Pan/i na wymianę telefonu? Osoba 1: Przestał działać Osoba 2: Zmieniłem ostatni telefon, ponieważ nie był całkowicie idealny i dopasowany do moich potrzeb Osoba 3: Z powodu nieopłacalności naprawy musiałem wymienić swój telefon na nowy, gdyby nie gwarancja wiązałoby się to z poniesieniem przeze mnie dużych kosztów

8 PYTANIE 4. Co skłoniłoby Pana/i do zakupu naszego produktu? Osoba 1: Łatwy proces naprawy telefonu oraz jego wielozadaniowość Osoba 2: Główna idea, czyli możliwość personalizacji telefonu. Nie musiałbym kupować nowego telefonu, żeby udoskonalić ten który już posiadam. Osoba 3: Myślę, że dużą zaletą tego produktu jest duża oszczędność nie tylko pieniędzy, ale również czasu. PYTANIE 5. Co zmieniłby Pan/Pani w naszym produkcie? Osoba 1: Nic Osoba 2: Dobrym uzupełnieniem byłaby możliwość wymiany pamięci ROM Osoba 3: Nie znam państwa produktu na tyle dobrze, aby wyciągać na jego temat daleko idące wnioski oraz myśleć o jakichkolwiek poprawkach.

9 WNIOSKI Z PRZEPROWADZONYCH WYWIADÓW Wszyscy respondenci spotkali się z problemem wymiany telefonu z powodu uszkodzenia jakiejś jego części lub z powodu niespełniania oczekiwań użytkownika. Modular Phone budzi ogólne zainteresowanie wśród posiadaczy smartfonów, ponieważ możliwość wymiany pojedynczych części, wiąże się z dużo mniejszymi kosztami, niż w przypadku zakupu nowego telefonu. Ponadto użytkownik nie musi tracić czasu na personalizację nowego produktu (ściąganie aplikacji, ustawienia telefonu i wiele innych). Pod względem proponowanej jakości w stosunku do ceny produkt jakim jest Modular Phone ma bardzo duże szanse, aby utrzymać się na rynku.

10 M ODEL B IZNESOWY #2 Brak zmian

11 WNIOSKI KOŃCOWE Ciekawy pomysł na biznes, przy założeniu, że mamy duży kapitał. Przy mniejszym kapitale należy skoncentrować się na imporcie i sprzedaży.

12 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział."

Podobne prezentacje


Reklamy Google