Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 1.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 1."— Zapis prezentacji:

1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 1

2 Do najciekawszych inwestycji zrealizowanych przy zaangażowaniu środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 z pewnością można zakwalifikować projekty mające na celu Zagospodarowanie obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy. Do najciekawszych inwestycji zrealizowanych przy zaangażowaniu środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 z pewnością można zakwalifikować projekty mające na celu Zagospodarowanie obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy. Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 2

3 W skład projektów mających na celu zagospodarowanie terenów obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy wchodzą przede wszystkim: „Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia” „Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka” „Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap„ „ Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy” „Bydgoski Park Przemysłowy” W skład projektów mających na celu zagospodarowanie terenów obszaru Śródmieścia w Bydgoszczy wchodzą przede wszystkim: „Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia” „Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka” „Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap„ „ Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy” „Bydgoski Park Przemysłowy” Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 3

4 Bydgoszcz jest największym Beneficjentem wojewódzkich środków przeznaczonych na rewitalizację zdegradowanych obszarów. Łączna pula środków przeznaczonych dla miasta nad Brdą wynosi 76 milionów złotych. Bydgoszcz jest największym Beneficjentem wojewódzkich środków przeznaczonych na rewitalizację zdegradowanych obszarów. Łączna pula środków przeznaczonych dla miasta nad Brdą wynosi 76 milionów złotych. Wyspa Młyńska III etap – Budowa infrastruktury rekreacyjnej Wyspy Młyńskiej i jej najbliższego otoczenia 4

5 5 Największym i najsłynniejszym projektem bydgoskim finansowanym z EFRR jest zdecydowanie odnowa Wyspy Młyńskiej, która stała się chętnie odwiedzaną enklawą rekreacyjną w samym centrum miasta i jednym z najbardziej rozpoznawalnych bydgoskich miejsc. Teraz, gdy wieloletni proces inwestowania zwieńczyło oddanie do dyspozycji bydgoszczan wizjonersko zaprojektowanej mariny, dopięty projekt budzi entuzjazm w kraju i za granicą. Największym i najsłynniejszym projektem bydgoskim finansowanym z EFRR jest zdecydowanie odnowa Wyspy Młyńskiej, która stała się chętnie odwiedzaną enklawą rekreacyjną w samym centrum miasta i jednym z najbardziej rozpoznawalnych bydgoskich miejsc. Teraz, gdy wieloletni proces inwestowania zwieńczyło oddanie do dyspozycji bydgoszczan wizjonersko zaprojektowanej mariny, dopięty projekt budzi entuzjazm w kraju i za granicą.

6 Bydgoska Marina powstała w ramach czwartego etapu rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Etapami projektu były m.in.: rozbiórka starej przystani klubu sportowego „Zawisza”, a następnie postanie na jej miejscu nowoczesnego obiektu nawiązującego do motywu wodno-portowego, harmonizującego ten zakątek Wyspy Młyńskiej. Z jednej strony budynek odzwierciedla falę wdzierającą się na ląd. Z drugiej symbolizuje łupinę jachtu unoszącego się na wodzie. Projekt składa się z: budowy przystani jachtowej oraz bazy noclegowej z zapleczem gastronomicznym, sali edukacyjnej oraz studia odnowy biologicznej, a także umocnienia nabrzeży od zachodniej strony ulicy Mennica do rzeki Brdy i nabrzeża od ul. Focha do młynów Rothera. Bydgoska Marina powstała w ramach czwartego etapu rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Etapami projektu były m.in.: rozbiórka starej przystani klubu sportowego „Zawisza”, a następnie postanie na jej miejscu nowoczesnego obiektu nawiązującego do motywu wodno-portowego, harmonizującego ten zakątek Wyspy Młyńskiej. Z jednej strony budynek odzwierciedla falę wdzierającą się na ląd. Z drugiej symbolizuje łupinę jachtu unoszącego się na wodzie. Projekt składa się z: budowy przystani jachtowej oraz bazy noclegowej z zapleczem gastronomicznym, sali edukacyjnej oraz studia odnowy biologicznej, a także umocnienia nabrzeży od zachodniej strony ulicy Mennica do rzeki Brdy i nabrzeża od ul. Focha do młynów Rothera. Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka 6

7 Obiekt Przystań Bydgoszcz uznawany jest za jedną z ikon współczesnej architektury w Bydgoszczy. Co potwierdza fakt, iż został uhonorowany licznymi nagrodami: nagrodą The World Leisure International Innovation Prize 2012 – Światowej Organizacji ds. Wypoczynku drugim miejscem w VII edycji konkursu "Życie w architekturze" mianem Bryła Roku 2012 w konkursie organizowanym przez Gazetę Wyborczą wyróżnieniem w V edycji plebiscytu Polska Architektura XXL, organizowanego przez internetową Grupę Sztuka Architektury skupiającą wortale tematyczne skierowane do architektów nagrodą architektoniczną tygodnika Polityka Obiekt Przystań Bydgoszcz uznawany jest za jedną z ikon współczesnej architektury w Bydgoszczy. Co potwierdza fakt, iż został uhonorowany licznymi nagrodami: nagrodą The World Leisure International Innovation Prize 2012 – Światowej Organizacji ds. Wypoczynku drugim miejscem w VII edycji konkursu "Życie w architekturze" mianem Bryła Roku 2012 w konkursie organizowanym przez Gazetę Wyborczą wyróżnieniem w V edycji plebiscytu Polska Architektura XXL, organizowanego przez internetową Grupę Sztuka Architektury skupiającą wortale tematyczne skierowane do architektów nagrodą architektoniczną tygodnika Polityka Rewitalizacja zdegradowanych terenów sportowych na terenie Wyspy Młyńskiej, polegająca na budowie: przystani jachtowej z bazą noclegową, niezbędnej infrastruktury oraz zjazdów z ul. Tamka 7

8 Bydgoski Węzeł Wodny jest uznawany za jeden z najcenniejszych elementów środowiska naturalnego Bydgoszczy, stanowiący element międzynarodowych dróg wodnych: E70 łączącej wschód i zachód Europy oraz drogi E40 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Bydgoski Węzeł Wodny jest uznawany za jeden z najcenniejszych elementów środowiska naturalnego Bydgoszczy, stanowiący element międzynarodowych dróg wodnych: E70 łączącej wschód i zachód Europy oraz drogi E40 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym. Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap 8

9 W skład węzła wchodzą łączące się ze sobą, skanalizowane, bądź spławne cieki wodne o łącznej długości nabrzeży ok. 100 km. Bydgoski Węzeł Wodny jest łącznikiem dorzeczy Wisły i Odry, a poprzez Kanał Górnonotecki, jezioro Gopło i Kanał Warta-Gopło łączy się również z dorzeczem Warty. W skład węzła wchodzą łączące się ze sobą, skanalizowane, bądź spławne cieki wodne o łącznej długości nabrzeży ok. 100 km. Bydgoski Węzeł Wodny jest łącznikiem dorzeczy Wisły i Odry, a poprzez Kanał Górnonotecki, jezioro Gopło i Kanał Warta-Gopło łączy się również z dorzeczem Warty. Bydgoski Węzeł Wodny – rewitalizacja bulwarów i nabrzeży, polegająca na przebudowie i budowie umocnień nabrzeży, przebudowie oświetlenia, przebudowie ścieżek rowerowych i pieszych, budowie obiektów małej architektury, przebudowie układu komunikacyjnego i budowie przystanków tramwaju wodnego – I etap 9

10 Kolejną niezwykle ważną dla Bydgoszczan inwestycją jest ukończona w listopadzie budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca głównego. W projekcie wspartym sumą 34 milionów złotych uwzględniono modernizację ulicy Marszałka Focha oraz ulic Dworcowej, Naruszewicza i Zygmunta Augusta. Nowa linia tramwajowa ma długość 1750 metrów, ponadto przebudowane zostały chodniki, powstały ścieżki rowerowe oraz niezbędna Infrastruktura techniczna. Kolejną niezwykle ważną dla Bydgoszczan inwestycją jest ukończona w listopadzie budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca głównego. W projekcie wspartym sumą 34 milionów złotych uwzględniono modernizację ulicy Marszałka Focha oraz ulic Dworcowej, Naruszewicza i Zygmunta Augusta. Nowa linia tramwajowa ma długość 1750 metrów, ponadto przebudowane zostały chodniki, powstały ścieżki rowerowe oraz niezbędna Infrastruktura techniczna. Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy 10

11 Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic: Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowa i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy 11

12 12 Bydgoski Park Przemysłowy Bydgoski Park Przemysłowo- Technologiczny jest jednym z największych parków tego typu w Polsce. Najważniejszą jego cechą jest jego lokalizacja, która mieści się w centralnej części kraju - województwie kujawsko- pomorskim i obejmuje tereny inwestycyjne o powierzchni 280 hektarów. Obszar ten jest uzbrojony w nowoczesną infrastrukturę techniczną i drogową oraz jest dogodnie skomunikowany. Został objęty w całości miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i częściowo Strefą Ekonomiczną. Czyni go to jeszcze dogodniejszym miejscem pod inwestycje przemysłowe. Bydgoski Park Przemysłowo- Technologiczny jest jednym z największych parków tego typu w Polsce. Najważniejszą jego cechą jest jego lokalizacja, która mieści się w centralnej części kraju - województwie kujawsko- pomorskim i obejmuje tereny inwestycyjne o powierzchni 280 hektarów. Obszar ten jest uzbrojony w nowoczesną infrastrukturę techniczną i drogową oraz jest dogodnie skomunikowany. Został objęty w całości miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego i częściowo Strefą Ekonomiczną. Czyni go to jeszcze dogodniejszym miejscem pod inwestycje przemysłowe.

13 13 Bydgoski Park Przemysłowy Zaletą Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego jest to, że oddalony jest od centrum miasta o niespełna 5 km i leży w sąsiedztwie głównych tras komunikacyjnych: 3 km od drogi krajowej nr 5 łączącej Gdańsk z Poznaniem 3 km od drogi krajowej nr 25 łączącej Konin z Koszalinem 0,8 km od drogi krajowej nr 10 łączącej Warszawę ze Szczecinem, która stanowi jednocześnie obwodnicę miasta Odległość od międzynarodowego portu lotniczego wynosi 6 km, a od portu żeglugi śródlądowej 6,5 km. Na terenie Parku funkcjonują bocznice kolejowe połączone z międzynarodową linią tranzytu nr 131 (C-E 65/1) łączącą Śląsk z portami w Gdańsku i Gdyni. Zaletą Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego jest to, że oddalony jest od centrum miasta o niespełna 5 km i leży w sąsiedztwie głównych tras komunikacyjnych: 3 km od drogi krajowej nr 5 łączącej Gdańsk z Poznaniem 3 km od drogi krajowej nr 25 łączącej Konin z Koszalinem 0,8 km od drogi krajowej nr 10 łączącej Warszawę ze Szczecinem, która stanowi jednocześnie obwodnicę miasta Odległość od międzynarodowego portu lotniczego wynosi 6 km, a od portu żeglugi śródlądowej 6,5 km. Na terenie Parku funkcjonują bocznice kolejowe połączone z międzynarodową linią tranzytu nr 131 (C-E 65/1) łączącą Śląsk z portami w Gdańsku i Gdyni.

14 14

15 Wśród najciekawszych inwestycji wykonanych na obszarze Miasta Torunia zrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 są: „Centrum Nowoczesności” „Toruński Inkubator Technologiczny” „Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży w Toruniu” „Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii” „ Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” Wśród najciekawszych inwestycji wykonanych na obszarze Miasta Torunia zrealizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 są: „Centrum Nowoczesności” „Toruński Inkubator Technologiczny” „Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży w Toruniu” „Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii” „ Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 15

16 Dawne Młyny Toruńskie to obiekt wybudowany na przełomie XIX i XX wieku. Budynek posiada walory historyczne oraz krajobrazowe, które nadają niezwykły charakter dzielnicy i uzupełniają gotycki wizerunek Torunia. Młyny nie był używane od lat 90-tych. Za blisko 50 milionów złotych wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powstało: Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży. Dawne Młyny Toruńskie to obiekt wybudowany na przełomie XIX i XX wieku. Budynek posiada walory historyczne oraz krajobrazowe, które nadają niezwykły charakter dzielnicy i uzupełniają gotycki wizerunek Torunia. Młyny nie był używane od lat 90-tych. Za blisko 50 milionów złotych wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powstało: Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży. Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży Centrum Nowoczesności, Toruński Inkubator Technologiczny oraz Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży 16

17 Centrum Nowoczesności to interaktywne muzeum, w którym poprzez zabawę, eksperymenty, udział w doświadczeniach i samodzielnych obserwacjach gdzie zwiedzający mogą poznawać różne dziedziny nauki. Centrum ma upowszechniać przede wszystkim polski dorobek naukowy i techniczny. Instytucja kultury Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, będąca organizatorem muzeum z powodzeniem przeprowadza również plenerowe warsztaty, oraz interaktywne wystawy objazdowe i zajęcia dla dzieci. Dofinansowanie na realizację projektu to prawie 13 milionów złotych. Centrum Nowoczesności to interaktywne muzeum, w którym poprzez zabawę, eksperymenty, udział w doświadczeniach i samodzielnych obserwacjach gdzie zwiedzający mogą poznawać różne dziedziny nauki. Centrum ma upowszechniać przede wszystkim polski dorobek naukowy i techniczny. Instytucja kultury Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, będąca organizatorem muzeum z powodzeniem przeprowadza również plenerowe warsztaty, oraz interaktywne wystawy objazdowe i zajęcia dla dzieci. Dofinansowanie na realizację projektu to prawie 13 milionów złotych. Centrum Nowoczesności 17

18 Celem działalności Toruńskiego Inkubatora Technologicznego jest tworzenie warunków dla rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wykorzystujących najnowsze osiągnięcia naukowe i nowoczesne systemy informatyczne. Firmy korzystają ze specjalistycznego sprzętu, dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego i fachowego doradztwa. Dofinansowanie z RPO WK-P na realizację tego projektu to prawie 11 milionów złotych. Celem działalności Toruńskiego Inkubatora Technologicznego jest tworzenie warunków dla rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, wykorzystujących najnowsze osiągnięcia naukowe i nowoczesne systemy informatyczne. Firmy korzystają ze specjalistycznego sprzętu, dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego i fachowego doradztwa. Dofinansowanie z RPO WK-P na realizację tego projektu to prawie 11 milionów złotych. Toruński Inkubator Technologiczny 18

19 Projekt pod nazwą Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży polega na stworzeniu warunków dla wzrostu znaczenia usług turystycznych jako czynnika stymulującego rozwój społeczno-gospodarczy województwa kujawsko-pomorskiego. Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez wykonanie kompleksowego remontu i adaptacji do nowych funkcji części obiektu przemysłowego tzw. „Młynów Toruńskich”, zakup wyposażenia oraz regulację Strugi Toruńskiej wraz remontem mostków na cieku. Projekt pod nazwą Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży polega na stworzeniu warunków dla wzrostu znaczenia usług turystycznych jako czynnika stymulującego rozwój społeczno-gospodarczy województwa kujawsko-pomorskiego. Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez wykonanie kompleksowego remontu i adaptacji do nowych funkcji części obiektu przemysłowego tzw. „Młynów Toruńskich”, zakup wyposażenia oraz regulację Strugi Toruńskiej wraz remontem mostków na cieku. Międzynarodowe Centrum Spotkań Młodzieży 19

20 Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii to pierwsza jednostka UMK powołana wyłącznie w celach naukowych. Będą w niej prowadzone badania z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, m.in. chemii, fizyki i medycyny. Ich wyniki przyczynią się do rozwoju organizacji i stowarzyszeń naukowo-technicznych, parków przemysłowych oraz firm. Budynek mieści 60 nowoczesnych laboratoriów, które są obecnie wyposażane. Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii to pierwsza jednostka UMK powołana wyłącznie w celach naukowych. Będą w niej prowadzone badania z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, m.in. chemii, fizyki i medycyny. Ich wyniki przyczynią się do rozwoju organizacji i stowarzyszeń naukowo-technicznych, parków przemysłowych oraz firm. Budynek mieści 60 nowoczesnych laboratoriów, które są obecnie wyposażane. Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii 20

21 Projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” składa się z 4 podstawowych etapów: 1. System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu; 2.System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym dla komunikacji tramwajowej w Toruniu; 3. Budowa linii tramwajowej na UMK w Toruniu (od skrzyżowania ul. Bema z ul. Sienkiewicza przez ul. Sienkiewicza, ul. Gagarina, ul. Szosę Okrężną do pętli Bielany przy ul. Szosie Okrężnej); 4.Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej oraz pozostałe wydatki związane z procesem inwestycyjnym. Projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” składa się z 4 podstawowych etapów: 1. System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu; 2.System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym dla komunikacji tramwajowej w Toruniu; 3. Budowa linii tramwajowej na UMK w Toruniu (od skrzyżowania ul. Bema z ul. Sienkiewicza przez ul. Sienkiewicza, ul. Gagarina, ul. Szosę Okrężną do pętli Bielany przy ul. Szosie Okrężnej); 4.Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej oraz pozostałe wydatki związane z procesem inwestycyjnym. Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013 21

22 22

23 23 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Dumą włocławian są przebudowane Bulwary im. Marszałka J. Piłsudskiego. Na budowę skwerków, alejek, placu zabaw oraz zagospodarowanie terenu wokół promenady trafiło w sumie 6,4 miliona złotych dofinansowania. Dumą włocławian są przebudowane Bulwary im. Marszałka J. Piłsudskiego. Na budowę skwerków, alejek, placu zabaw oraz zagospodarowanie terenu wokół promenady trafiło w sumie 6,4 miliona złotych dofinansowania.

24 24 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Dzięki kolejnym ponad 6 milionom złotych wsparcia nowy blask zyskał też Zielony Rynek. Kolejne przedsięwzięcie to zaplanowany na kilka etapów projekt rewitalizacji Starego Miasta „Ku Wiśle” obejmujący między innymi przebudowę Starego Rynku oraz sąsiednich ulic. Remontu doczekał się Użytkowany przez Włocławskie Centrum Kultury gmach Starej Remizy przy Żabiej. Dzięki kolejnym ponad 6 milionom złotych wsparcia nowy blask zyskał też Zielony Rynek. Kolejne przedsięwzięcie to zaplanowany na kilka etapów projekt rewitalizacji Starego Miasta „Ku Wiśle” obejmujący między innymi przebudowę Starego Rynku oraz sąsiednich ulic. Remontu doczekał się Użytkowany przez Włocławskie Centrum Kultury gmach Starej Remizy przy Żabiej.

25 25 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Wsparcie trafiło też na instalację iluminacji świetlnej na terenie grudziądzkiej Starówki. W trakcie realizacji są kolejne inwestycje, a wśród nich renowacja Parku Miejskiego oraz budowa prawie 4-kilometrowej Wiślanej Trasy Rowerowej, która łączy osiedle Rządz i Cytadelę. Wsparcie trafiło też na instalację iluminacji świetlnej na terenie grudziądzkiej Starówki. W trakcie realizacji są kolejne inwestycje, a wśród nich renowacja Parku Miejskiego oraz budowa prawie 4-kilometrowej Wiślanej Trasy Rowerowej, która łączy osiedle Rządz i Cytadelę.

26 26 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Pierwszy etap szeroko zakrojonej inwestycji, której celem była rewitalizacja historycznej części uzdrowiskowej „miasta na soli”, zakończono jeszcze w maju 2010. Obejmował przede wszystkim rozbudowę Parku Solankowego, oraz remont głównego ciągu komunikacyjnego. W następnej kolejności były remont tężni, modernizacja alejek w starej części parku, budowa nowej pijalni wód z tarasem i palmiarnią oraz nowe ogrody i dywany kwiatowe. Uruchomiono również kompleks termalny złożony z basenu termalno-solankowego z rozsuwanym dachem, budynku mieszczącego mniejsze, przeznaczone do rehabilitacji niecki z wodą oraz pomieszczenia zaplecza, a także boisk do gier zespołowych, kręgielni i niewielkiego parkingu. Pierwszy etap szeroko zakrojonej inwestycji, której celem była rewitalizacja historycznej części uzdrowiskowej „miasta na soli”, zakończono jeszcze w maju 2010. Obejmował przede wszystkim rozbudowę Parku Solankowego, oraz remont głównego ciągu komunikacyjnego. W następnej kolejności były remont tężni, modernizacja alejek w starej części parku, budowa nowej pijalni wód z tarasem i palmiarnią oraz nowe ogrody i dywany kwiatowe. Uruchomiono również kompleks termalny złożony z basenu termalno-solankowego z rozsuwanym dachem, budynku mieszczącego mniejsze, przeznaczone do rehabilitacji niecki z wodą oraz pomieszczenia zaplecza, a także boisk do gier zespołowych, kręgielni i niewielkiego parkingu.

27 27 Inwestycje realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 Ekspozycja odsłoniętych i częściowo Zrekonstruowanych fundamentów zamku kruszwickiego, którego element stanowiła niegdyś znana wszystkim Mysia Wieża, i zbudowanie trzech przystani dla jednostek pływających na Gople, a także budowa i oznakowanie szlaków turystycznych i modernizacja amfiteatru nad jeziorem to elementy zorientowanego na rozwój przemysłu turystycznego przedsięwzięcia gminy Kruszwica. Ekspozycja odsłoniętych i częściowo Zrekonstruowanych fundamentów zamku kruszwickiego, którego element stanowiła niegdyś znana wszystkim Mysia Wieża, i zbudowanie trzech przystani dla jednostek pływających na Gople, a także budowa i oznakowanie szlaków turystycznych i modernizacja amfiteatru nad jeziorem to elementy zorientowanego na rozwój przemysłu turystycznego przedsięwzięcia gminy Kruszwica.

28 Całkowita wartość projektów 6 726 mln PLN Kwota wydatków kwalifikowalnych 6 002 mln PLN Dofinansowanie 3 567 mln PLN Liczba zawartych umów 1 771 Wykorzystanie środków 83,43% (na podstawie podpisanych umów) Całkowita wartość projektów 6 726 mln PLN Kwota wydatków kwalifikowalnych 6 002 mln PLN Dofinansowanie 3 567 mln PLN Liczba zawartych umów 1 771 Wykorzystanie środków 83,43% (na podstawie podpisanych umów) Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wg stanu na dzień 28.02.2014 r. Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wg stanu na dzień 28.02.2014 r. 28

29 W ramach RPO WK-P na rzecz Beneficjentów przekazano łączną kwotę dofinansowania w wysokości 2 511 mln PLN Na kwotę tę składa się 8 551 wniosków o płatność W ramach RPO WK-P na rzecz Beneficjentów przekazano łączną kwotę dofinansowania w wysokości 2 511 mln PLN Na kwotę tę składa się 8 551 wniosków o płatność Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wg stanu na dzień 28.02.2014 r. Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wg stanu na dzień 28.02.2014 r. 29

30 www.mojregion.eu rpowdrazanie@kujawsko-pomorskie.pl Łukasz Kościelski www.mojregion.eu rpowdrazanie@kujawsko-pomorskie.pl Łukasz Kościelski 30


Pobierz ppt "Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 1."

Podobne prezentacje


Reklamy Google