Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela."— Zapis prezentacji:

1 Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela Klonowska mgr Olga Twarda

2 Podziękowania i gratulacje ! Chciałybyśmy w szczególności podziękować wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację założeń trzeciego roku innowacji. Zdajemy sobie sprawę z ogromu wykonanej pracy, dziękujemy za wyrozumiałość wobec naszego ambitnego planu oraz gratulujemy dotrwania do końca i satysfakcjonujących wyników końcowych. Zaangażowani nauczyciele to: p. Izabela Zmuda – nauczyciel geografii p. Izabela Klonowska – nauczyciel geografii p. Beata Konstańczak – nauczyciel chemii p. Irena Pilarczyk – nauczyciel fizyki p. Elżbieta Witczak – nauczyciel muzyki p. Danuta Żerdzicka – nauczyciel plastyki p. Renata Gendaszyk – nauczyciel historii p. Diana Biegańska – nadzór nad częścią teatralną p. Joanna Kołaczyńska – pomoc w napisaniu scenariusza do przedstawienia p. Anna Kowalewska – nauczyciel j. polskiego p. Olga Twarda– nauczyciel j. angielskiego

3 Cel ogólny na rok 2012/2013. Cel główny: Doskonalenie znajomości języka angielskiego, w oparciu o treści ekologiczne dotyczące potrzeby ochrony, badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie środowiska oraz treści kulturowe umożliwiające propagowanie kultury Wielkiej Brytanii.

4 Zajęcia w ramach innowacji odbywały się w dwóch modułach Moduł pierwszy: kulturowy LIPS został poświęcony szeroko pojętej kulturze (kino, literatura, teatr, muzyka, historia itd.) Wielkiej Brytanii. Moduł drugi: naukowo- badawczy obejmował zintegrowane nauczanie przedmiotów przyrodniczych (biologia, fizyka, chemia i geografia), prowadzone w oparciu o treści ekologiczne, dotyczące badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie powietrza w okolicach szkoły

5 MODUŁ KULTUROWY LIPS ROK ANGIELSKI (WIELKA BRYTANIA)

6 Zrealizowane ogólne cele operacyjne:  zdobycie wiedzy na temat literatury, historii, sztuki oraz geografii i turystyki Wielkiej Brytanii,  doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim,  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w oparciu o język angielski – wykorzystanie metody CLIL,  doskonalenie umiejętności korzystania z TIK,  kształtowanie wrażliwości i rozwijanie wyobraźni twórczej,  rozwijanie umiejętności wyrażania siebie poprzez sztukę,  uwrażliwianie się na odmienność kulturową i rozwijanie umiejętności promowania kultury polskiej oraz poznanie kultury Wielkiej Brytanii.

7 JĘZYK POLSKI Zrealizowane cele:  wykonanie prezentacji multimedialnej na temat brytyjskiej powieści detektywistyczno- kryminalnej (zał. 1),  wyszukanie informacji z różnych źródeł dot. postaci/bohaterów /autorów związanych z powieścią detektywistyczną,  wykonanie projektów okładek do powieści A. C. Doyle’a Pies Baskerville’ów,  wykonanie zakładek do książek z postacią Kubusia Puchatka,  zapoznanie się z angielskimi terminami pojęć związanych z powieścią detektywistyczną (metodą CLIL). OKŁADKI DO POWIEŚCI A. C. Doyle’a: „Pies Baskerville’ów ”

8 Kolorowe zakładki do książek inspirowane Kubusiem Puchatkiem A. A. Milne ’ a. Zawierają obrazek tytułowego bohatera oraz złote myśli zaczerpnięte z treści lektury.

9 PROJEKT TEATRALNO- MUZYCZNY Zrealizowane cele:  zapoznanie się z historią grupy the Beatless,  napisanie scenariusza przedstawienia o fankach wybierających się na koncert grupy,  przygotowanie kostiumów i scenografii,  praca w zespole nad ostatecznym kształtem przedstawienia,  wystawienie inscenizacji  przygotowanie oprawy muzycznej do przedstawienia.

10 „Amory z Beatlesami ” „Amory z Beatlesami ” „Yesterday” zaśpiewane przez Julię Czarnyszewicz „Let it be” zaśpiewane przez Urszulę Laudańską

11 Dziewczęta wcieliły się w legendarny zespół i zaśpiewały i zatańczyły do piosenki: „All my loving” Zespół muzyczny ze szkoły podstawowej zagrał na flażoletach: „Yellow submarine”

12 Wystąpili uczniowie III B: A.Tylińska, B. Bróździńska, J. Matuszewski, D. Gryczewski, M. Beska, K. Kaniecka, A. Nowak.

13 PLASTYKA  wykonanie ozdobnych ram z motywami nawiązującymi do sztuki celtyckiej, rozwijającej się między innymi na terenach obecnej Wielkiej Brytanii. Tekturowe ramy zostały ozdobione malarską kompozycją z elementami techniki decoupage, zbudowaną z dekoracyjnego ornamentu, splątanego w misterny wzór inspirowany światem roślinnym.

14 Prace wykonane przez: Kaję Kaniecką, Barbarę Bróździńską oraz Klaudię Wojciechowską.

15 HISTORIA Zrealizowane cele:  poszerzenie wiedzy historycznej, zapoznanie się z historią i kulturą Celtów,  udoskonalenie umiejętności współdziałania w grupie oraz poszukiwania informacji z różnych źródeł,  udoskonalenie umiejętności selekcji zebranego materiału oraz obróbki merytorycznej i graficznej,  utworzenie dwóch zespołów roboczych, które wykonały: portfolio (zdjęcia obok) i prezentację multimedialną (zał.2),  zapoznanie się z angielskim odpowiednikami niektórych pojęć związanych z kulturą Celtów (metoda CLIL).

16 JĘZYK ANGIELSKI Zrealizowane cele:  zastosowanie elementów metody CLIL na przedmiotach artystyczno- humanistycznych i przyrodniczych – ćwiczenia, rebusy, zadania słownikowe,  przygotowanie prezentacji pt: „UK and its culture” (zał. 3),  przygotowanie warsztatów językowych w Londynie – wykonanie zadań językowo-turystycznych, zajęcia w terenie w naturalnych warunkach,  poznanie zasobu kulturowego, geografii i przemysłu turystycznego Wielkiej Brytanii oraz poznanie stereotypu Brytyjczyka - lekcje kulturowe (zał.4),  realizacja projektu edukacyjnego pt: „Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich” (zał.5).

17 Warsztaty językowe w Londynie

18 „Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich”

19 SERDECZNE GRATULACJE I PODZIĘKOWANIA ZA TRZY LATA OWOCNEJ WSPÓŁPRACY.


Pobierz ppt "Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela."

Podobne prezentacje


Reklamy Google