Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."— Zapis prezentacji:

1 PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 WEBQUEST DLA KLASY I: OWOCE I WARZYWA – JESIENNE DARY

3 SPIS TREŚCI: POLECENIA WPROWADZENIE ZADANIA INFORMATYCY PLASTYCY LINGWIŚCI DIETETYCY KUCHARZE SKORZYSTAJ OCENA PRACY GRUPY ZAKOŃCZENIE

4 POLECENIA podzielcie się na grupy: informatyków, plastyków, lingwistów, kucharzy, dietetyków; każda grupa otrzyma do wykonania konkretne zadanie lub zadania; każdy uczeń w grupie będzie odpowiedzialny za określone zadanie lub jego część; czas wykonania pracy określi nauczyciel; w czasie swoich poszukiwań potrzebnych materiałów korzystać możecie z zaproponowanych źródeł; na koniec przedstawcie i zaprezentujcie wyniki swojej pracy; dokonajcie oceny wyników pracy pozostałych grup według określonych kryteriów.

5 kalendarzowa jesień rozpoczyna się 23 września; jesienią dni stają się coraz krótsze; temperatury powietrza są dodatnie, choć im bliżej zimy tym jest coraz chłodniej; często padają deszcze; niedźwiedzie, borsuki i jeże kładą się spać, odlatują jaskółki, bociany, skowronki, Twój pies i kot ma coraz grubsza sierść; rośliny mają dojrzałe owoce, drzewa zrzucają liście; na polach i w ogrodach trwają zbiory; jemy bardzo dużo owoców i warzyw – pamiętajmy o ich umyciu przed spożyciem. JESIEŃ

6 „Jesienią" – Maria Konopnicka „Jesienią, jesienią Sady się rumienią; Czerwone jabłuszka Pomiędzy zielenią.” Owoce i warzywa są zdrowe, ale czy każdy o tym wie, czy wszyscy je znamy, co potrafimy z nich zrobić. Sprawdźcie się i rozwiążcie kilka zadań.

7 ZADANIA INFORMATYCY Przygotujcie w programie graficznym rysunki owoców i warzyw. Wydrukujcie je. Możecie skorzystać z: Warzywa i owoce Galeria roślin hodowlanych Galeria zdjęć warzyw

8 ZADANIA PLASTYCY Wykonajcie rysunki owoców i warzyw różnymi technikami plastycznymi (namalujcie je farbami, narysujcie kredkami, ulepcie z plasteliny, itp.). Możecie skorzystać z: Warzywa i owoce Galeria roślin hodowlanych Galeria zdjęć warzyw Obrazy z owoców i warzyw

9 ZADANIA PLASTYCY I INFORMATYCY Przynieście owoce i warzywa. Przygotujcie galerię prac plastycznych. Możecie skorzystać z: Warzywa i owoce Galeria roślin hodowlanych Galeria zdjęć warzyw

10 ZADANIA LINGWIŚCI Podpiszcie owoce i warzywa na przygotowanej przez INFORMATYKÓW i PLASTYKÓW wystawie w języku polskim i obcym. Możecie skorzystać ze: słownika polsko-angielskiego Tłumacz

11 ZADANIA DIETETYCY Przygotujcie plakat zachęcający do jedzenia owoców i warzyw. Ułóżcie hasła zachęcające do jedzenia warzyw i owoców. Napiszcie na dużych kartkach i rozwieście je w różnych miejscach w szkole. Możecie skorzystać z: Piramida zdrowego żywienia

12 ZADANIA KUCHARZE Znajdźcie przepis na sałatkę owocową lub warzywną. Przygotujcie ją i poczęstujcie koleżanki i kolegów. Możecie skorzystać z: Przepis na sałatkę warzywną książek kucharskich, poradników kulinarnych M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa1, cześć 1, str. 53

13 SKORZYSTAJ Strony internetowe, na które warto zajrzeć: Tłumacz Warzywa i owoce Przepis na sałatkę warzywną Przepis na sałatkę warzywną Piramida zdrowego żywienia Piramida zdrowego żywienia Galeria roślin hodowlanych Galeria roślin hodowlanych Galeria zdjęć warzyw Galeria zdjęć warzyw Obrazy z owoców i warzyw Obrazy z owoców i warzyw

14 Książki, do których warto zajrzeć: książki kucharskie, poradniki kulinarne Słownik polsko-angielski M. Lorek, L. Wollman. Nasz elementarz. Klasa1, cześć 1, str. 53 SKORZYSTAJ

15 OCENA PRACY GRUPY 1pkt2 pkt3 pkt4 pkt Opracowanie zadaniaNie zebraliście podstawowych informacji, pobieżnie opracowaliście temat zadania W Waszej pracy pojawiły się drobne błędy, ale zadanie wykonaliście dobrze Zadanie wykonaliście bezbłędnie, zebraliście potrzebne do wykonania zadania informacje Zebraliście znacznie więcej informacji na temat zadania, niż było to wymagane, rozszerzyliście zadanie Prezentacja i estetyka wykonania Nieciekawie i niestarannie wykonaliście swoje prace Ciekawie, ale mało starannie wykonaliście swoje prace Starannie, estetycznie i ciekawie wykonaliście swoje prace Zastosowaliście różne i oryginalne techniki wykonania swoich prac Zaangażowanie i współpraca w grupie Każdy w grupie pracował osobno, nie pracowaliście razem, kłóciliście się Nie wszyscy w grupie przykładali się do wykonania zadania, były między Wami drobne nieporozumienia Dobrze zorganizowaliście pracę w grupie Wszyscy członkowie grupy chętnie i ochoczo pracowali nad wykonaniem zadania Przedstawienie wyników pracy Nie zaciekawiliście słuchających, nie przygotowaliście się do przedstawienia swojej pracy Zaciekawiliście słuchających, ale nie wszyscy przedstawiający byli przygotowani do przedstawienia wyników Przygotowaliście się do prezentacji i zainteresowaliście nią słuchaczy Byliście bardzo dobrze przygotowani i Wasza prezentacja zainteresowała innych Ocena końcowa: 12 pkt – wspaniale, 11-9 pkt – bardzo dobrze, 8-6 pkt – dobrze, 5-0 pkt – możecie lepiej

16 ZAKOŃCZENIE Poznaliście owoce i warzywa spotykane w Polsce. Umiecie je nazwać nawet w obcym języku. Wiecie, że są niezbędne dla zdrowia człowieka i potraficie je wykorzystać, by przygotować smaczne i zdrowe potrawy. Potraficie korzystać z komputera i Internetu w celu zdobycia określonych informacji. Gratulacje!


Pobierz ppt "PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google