Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

 Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: " Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za."— Zapis prezentacji:

1  Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za jego pośrednictwem można przesyłać różnego rodzaju materiały (np. pliki).  Jest narzędziem finansowym (zakupy, bankowość internetowa).

2 ZaletyWady Zdobywanie i pogłębianie wiedzyNiebezpieczne treści i pliki Komunikacja ze znajomymiZastraszanie, nękanie lub prześladowanie Nawiązywanie nowych kontaktówKontakty z groźnymi nieznajomymi Źródło rozrywkiUzależnienie od Internetu Rozwijanie zainteresowańStraty finansowe

3

4

5

6

7  Cyberprzemoc to inaczej przemoc z użyciem mediów elektronicznych (technologii informacyjnych i komunikacyjnych), tj. przede wszystkim internetu i telefonów komórkowych.  Problem ten dotyczy przede wszystkim dzieci i młodzieży. W Polsce doświadcza go ponad połowa młodych internautów!!! Nastoletni internauci rzadko informują najbliższe otoczenie o swoich problemach. Jeżeli szukają pomocy, to głównie u rówieśników. Rodzice i pedagodzy rzadko dowiadują się o takich sytuacjach.

8  wyzywanie, nękanie, straszenie, szantażowanie z użyciem Sieci,  publikowanie lub rozsyłanie ośmieszających, kompromitujących informacji, zdjęć, filmów z użyciem Sieci,  robienie komuś zdjęć lub rejestrowanie filmów bez jego zgody,  podszywanie się w Sieci pod kogoś wbrew jego woli i działanie na jego niekorzyść.

9  Dowody elektroniczne mogą przybierać różnorakie formy np. mogą to być e, sms-y, billingi telefoniczne, pliki tekstowe, graficzne, dźwiękowe.  Równie szeroki jest krąg miejsc, w których można je odnaleźć. Może to być system telekomunikacji, serwery dostawców usług internetowych, komputery służbowe lub domowe, telefony komórkowe, serwery proxy w firmie i wiele innych miejsc.  IP (adres protokołu internetowego) – pomaga określić podłączone urządzenie i jego użytkownika (zarówno konkretny komputer jak i telefon komórkowy).

10 Narzędzia kontroli rodzicielskiej (opiekuńczej)

11 Filtrowanie ruchu sieciowego w ruterze Konfiguracja serwera proxy w przeglądarce Włączenie Kontroli rodzicielskiej w Windows Vista lub Windows 7 Instalacja programu nadzorującego dostęp do Internetu Sposoby:

12 Opiekun (ucznia, dziecka) Emilek Beniamin NetNanny Strażnik Ucznia CyberPatrol Cenzor Motyl Mini Monitoring inne Programy nadzorujące dostęp do Internetu:

13  programy filtrujące dość skutecznie blokują dostęp do stron zawierających pornografię lub erotykę;  dla stron pornograficznych innych niż polskojęzyczne i anglojęzyczne, filtry nie spełniają swej funkcji;  programy mają trudności ze skutecznym filtrowaniem stron zawierających wyłącznie grafikę;  aplikacje niestety pozwalają na wyświetlenie stron zawierających treści o charakterze rasistowskim, propagujących używki, leki czy ryzykowne zachowania;  niektóre filtry zbyt wolno analizują strony i pozwalają na ich wyświetlenie. Decyzję o jej zamknięciu podejmują dopiero po kilku sekundach, co stwarza ryzyko, że dziecko może zapoznać się ze szkodliwymi treściami.

14

15 Można wykorzystywać go do:  komunikacji,  przesyłania dźwięku, obrazu, plików,  organizowania czasu wolnego,  grania,  przeglądania Internetu,  oglądania telewizji,  prowadzenia notatek,

16  posiada niewielkie rozmiary, jest zawsze pod ręką, natychmiast gotowy do użycia,  daje poczucie bezpieczeństwa, zapewnia łączność w każdej sytuacja,  pozwala utrzymać kontakt ze znajomymi,  pozwala na szybkie zorganizowanie spotkania.

17  Gotowość odebrania każdej rozmowy.  Utrata poczucie prywatności i niezależności.  Zubożenie słownika przez skróty myślowe i używanie żargonu  Zastępowanie realnych kontaktów rozmowami telefonicznymi  Uzależnienie od wysyłania sms-ów, korzystania z gier itp.  Uzależnienie od kupowania nowych modeli i gadżetów telefonicznych

18  36% - nie wyobraża sobie dnia bez telefonu komórkowego  27% - na pewno wróciłoby się po telefon komórkowy, gdyby zapomniało go z domu  28% - nie wróciłoby po komórkę, ale czułoby w związku z tym niepokój  68% - traktuje telefon komórkowy, jako niezbędne narzędzie dostępu do informacji

19  60% - korzysta z telefonu komórkowego podczas lekcji  18% - w takcie sprawdzianów i klasówek  44% - podczas rodzinnych posiłków  28% - w kinie podczas filmu lub w teatrze podczas przedstawienia  8% - w kościele w trakcie mszy

20  Nierozstawanie się z telefonem.  Bardzo częste sprawdzanie rejestru połączeń, natychmiastowe sprawdzanie otrzymanej wiadomości.  Nerwowa i chorobliwa potrzeba trzymania aparatu telefonicznego w ręku.  Symulowanie rozmów w towarzystwie osób używających telefonu.  Używanie telefonu jako narzędzia do nieustannej kontroli nad najbliższymi.

21 Strony WWW z informacjami:  helpline.org.pl  dyżurnet.pl     Zgłosić wychowawcy, pedagogowi, dyrektorowi, będziemy wspólnie rozwiązywać ten problem.

22 helpline.org.pl Projekt którego celem jest pomoc dzieciom w sytuacjach zagrożenia w Internecie oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych

23


Pobierz ppt " Jest bardzo ważnym środkiem umożliwiającym zdobywanie wiedzy i informacji.  Jest narzędziem pracy.  Zapewnia możliwość kontaktu miedzy ludźmi.  Za."

Podobne prezentacje


Reklamy Google