Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt wykonali: Filip Gałkowski, Paweł Wyrwicki, Tomasz Bodziony.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt wykonali: Filip Gałkowski, Paweł Wyrwicki, Tomasz Bodziony."— Zapis prezentacji:

1

2 Projekt wykonali: Filip Gałkowski, Paweł Wyrwicki, Tomasz Bodziony

3 Spis treści KLIK Internet – Co to jest? Plagiat Oddziaływanie Internetu na młodzież Siecioholizm Czym jest Cyberprzemoc? Zagrożenia niesione przez Internet

4 Internet – Co to jest ? Internet - ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.

5 Siecioholizm Siecioholizm - uzależnienie od komputera lub sieci internetowej polegające na niekontrolowanym korzystaniu z komputera bądź z Internetu w sposób, który powoduje szkody w sferze fizycznej, psychicznej, społecznej czy ekonomicznej u osoby korzystającej z tych urządzeń. Wyróżniono 5 podtypów uzależnienia związanego z komputerem: erotomania internetowa socjomania internetowa uzależnienie od sieci internetowej uzależnienie od komputera przeciążenie informacyjne KLIK Dowiedz się więcej

6 Wykaz badań rozwoju uzależnienia Objawy uzależnienia Podstawowe objawy to: potrzeba bycia w sieci i nawiązywanie lub kontynuowanie wirtualnych kontaktów towarzyskich, problemy ze skupieniem uwagi, utrata kontaktu z rzeczywistością, niekontrolowane wybuchy irytacji, agresji, brak kontroli w korzystaniu z Internetu, złe samopoczucie w okresach pozbawionych kontaktu z Internetem, kłopoty z utrzymaniem równowagi, omamy i halucynacje, kłopoty z łaknieniem, nadmierna potliwość, drżenie rąk. Skutki uzależnienia od Internetu Nieumiejętne korzystanie z Internetu prowadzić może do zachowania nałogowego u każdego użytkownika. Ważny staje się zatem program edukacji informatycznej, który uwzględni zalety i wady Internetu, jego wpływ na niebezpieczeństwo wystąpienia zachowania nałogowego. Program taki może ustrzec nowych użytkowników przed zgubnymi konsekwencjami. W przypadku osób, które już odczuwają silny wpływ Internetu na ich życie, które zaczynają cierpieć z tego powodu zaproponować można techniki kontrolowanego korzystania z sieci.

7 Plagiat Plagiat – pojęcie z zakresu prawa autorskiego oznaczające skopiowanie cudzego utworu (lub jego części) wraz z przypisaniem sobie prawa do autorstwa poprzez ukrycie pochodzenia splagiatowanego utworu. Może być nim obraz, grafika, fotografia, piosenka, wiersz, praca magisterska, praca doktorska, publikacja naukowa jak również gra komputerowa. Są 2 rodzaje plagiatów: Plagiat jawny - polega na przejęciu całości lub fragmentu cudzego utworu i opatrzeniu go własnym nazwiskiem, Plagiat jawny - polega na przejęciu całości lub fragmentu cudzego utworu i opatrzeniu go własnym nazwiskiem, Plagiat ukryty - występuje wtedy, gdy autor przejmuje fragmenty z cudzego utworu bez podania źródła i pierwotnego autora, a następnie wplata je do własnych wywodów. Plagiat ukryty - występuje wtedy, gdy autor przejmuje fragmenty z cudzego utworu bez podania źródła i pierwotnego autora, a następnie wplata je do własnych wywodów. Plagiat w szkole Kopiuj-wklej w wypracowaniach Ściąganie staje się nieodłącznym towarzyszem uczniów już od przekroczenia progu szkoły po raz pierwszy. Krok za ściągą podąża plagiat, z którym nieustanną walkę prowadzą uczelnie wyższe, szkoły średnie, gimnazja, a nawet podstawówki. Szkolne ściąganie z Internetu Gotowe wypracowania, prezentacje maturalne, rozwiązania zadań i objaśnienia trudnych zagadnień ze wszystkich przedmiotów - to wszystko można znaleźć w sieci. Internet jest dynamicznie rosnącą ściągawką o nieograniczonej pojemności.

8 Czym jest Cyberprzemoc? Cyberprzemoc - inaczej przemoc z użyciem mediów elektronicznych przede wszystkim Internetu i telefonów komórkowych. Problem ten dotyczy przede wszystkim dzieci i młodzieży. Do działań określanych jako Cyberprzemoc zalicza się m.in: wyzywanie, straszenie poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu, wyzywanie, straszenie poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu, robienie komuś zdjęć lub rejestrowanie filmów bez jego zgody, robienie komuś zdjęć lub rejestrowanie filmów bez jego zgody, publikowanie w Internecie lub rozsyłanie telefonem zdjęć, filmów lub tekstów, które kogoś obrażają lub ośmieszają, publikowanie w Internecie lub rozsyłanie telefonem zdjęć, filmów lub tekstów, które kogoś obrażają lub ośmieszają, podszywane się pod kogoś w Sieci. podszywane się pod kogoś w Sieci. Pomimo, że akty Cyberprzemoc mogą wyglądać niewinnie, to potrafią wyrządzać bardzo dużą krzywdę.

9 Oddziaływanie Internetu na młodzież gimnazjalną Osobami, które szczególnie intensywnie korzystają z Internetu są zazwyczaj dzieci i młodzież. To właśnie ta grupa osób jest bardzo narażona na różne zagrożenia płynące właśnie z „ sieci ". Do takich zagrożeń możemy w pierwszej kolejności zaliczyć różnego rodzaju komunikatory i czaty. W obecnych czasach wielu rodziców pozostawia swoje dzieci przed komputerem nie kontrolując tego co robią ich pociechy. Powodem braku kontroli może być np. brak czasu, gdyż oboje z rodziców pracują i obowiązki nie pozwalają im na to, aby w pełni kontrolować swoje. Dziecko pozostawione bez opieki, mające do dyspozycji komputer z podłączeniem do Internetu najczęściej korzysta z różnego rodzaju komunikatorów (Gadu gadu, Tlen i inne), oraz różnego rodzaju czatów, które są powszechnie oferowane przez większe portale internetowe (Onet.pl, WP.pl). Niebezpieczeństwo korzystania z takich czatów polega na tym, że dziecko może zostać zaczepione przez nieznajomego podającego się za np. rówieśnika a osoba ta może okazać się dewiantem seksualnym.

10 Zagrożenia niesione przez Internet Rozpowszechnianie nielegalnych treści Włamania sieciowe Kontakt z pedofilami, sekciarzami, itp. Internet to niestety nie tylko same korzyści. Niezbędne jest uzmysłowienie sobie drugiej, ciemnej strony tej sieci, pokus i zagrożeń czyhających na jej użytkowników. Dotyczy to głównie osób o nie wyrobionym jeszcze światopoglądzie a więc młodzieży kształtującej swój obraz świata w oparciu o zdobywaną ciągle wiedzę, również za pośrednictwem Internetu. Nie znaczy to, że zagrożenia niesione przez tą globalną sieć dotyczą tylko tej grupy, narażeni na nie są wszyscy jej użytkownicy, młodzież natomiast stanowi grupę o podwyższonym ryzyku. Przykłady zagrożeń:

11 Ankieta – Pytanie 1 Czy masz dostęp do Internetu? a) tak b) nie

12 Ankieta – Pytanie 2 Z jakiej platformy komputerowej korzystasz? (możesz zaznaczyć kilka) a) komputer stacjonarny b) laptop c) tablet d) smartfon e) inne

13 Ankieta – Pytanie 3 Ile czasu spędzasz dziennie w Internecie? a) więcej niż 3 godz. b) od 2 do 3 godz. c) od 1 do 2 godz. d) mniej niż godzina e) w ogóle nie używam Internetu

14 Ankieta – Pytanie 4 Jaki portal społecznościowy używasz najczęściej? a) facebook.com b) ask.fm c) twitter.com d) inny

15 Ankieta – Pytanie 5 Do czego Ci jest potrzebny Internet? (możesz zaznaczyć kilka) a) do odrabiania lekcji b) do grania w gry komputerowe c) do oglądania filmów, zdjęć d) do przeglądania różnych informacji e) do innych rzeczy

16 Ankieta – Pytanie 6 Z kim kontaktujesz się przez Internet? (możesz zaznaczyć kilka) a) z kolegami, przyjaciółmi b) z członkami rodziny c) z nauczycielami d) z osobami poznanymi przez Internet e) z nikim się nie kontaktuję

17 Ankieta – Pytanie 7 Czy wierzysz informacjom z Internetu? a) tak, zawszę im wierzę b) tak, ale nie wszystkim c) nie, chyba że niektórym d) nie, nie wierzę tym bzdurom

18 Ankieta – Pytanie 8 Czy masz swoje zdjęcie w Internecie? a) tak b) nie

19 Ankieta – Pytanie 9 Czy korzystasz z Internetu z telefonu podczas lekcji? a) tak b) nie

20 Ankieta – Pytanie 10 Czy jest Ci potrzebny do życia Internet?

21 Ankieta - Wnioski Zdecydowana większość ankietowanych ma dostęp do Internetu. Gimnazjaliści korzystają przeważnie z laptopów lub smatfonów, spędzając w Internecie ponad 3 godz. Najczęściej korzystają z portalu facebook.com. Dla znacznej większości ankietowanych Internet jest pomocny w odrabianiu lekcji, a także do grania w gry komputerowe. Poprzez Internet kontaktują się z przyjaciółmi i znajomymi. Prawie wszyscy użytkownicy Internetu umieszczają na portalach społecznościowych swoje zdjęcia. Gimnazjaliści korzystają również z Internetu podczas lekcji. Dla większości z ankietowanych Internet jest im potrzebny do życia.

22 Źródła: http://www.profesor.pl/publikacja,17153,Referaty,Wplyw- internetu-na-psychike-dzieci-i-mlodziezy-referat-na- spotkanie-z-rodzicami http://www.profesor.pl/publikacja,17153,Referaty,Wplyw- internetu-na-psychike-dzieci-i-mlodziezy-referat-na- spotkanie-z-rodzicami https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strona_g%C5%82% C3%B3wna https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strona_g%C5%82% C3%B3wna http://www.onet.pl/ http://www.onet.pl/ http://www.mzs2.bedzin.pl/szkola15/index.php?option=co m_content&view=article&id=93&Itemid=50 http://www.mzs2.bedzin.pl/szkola15/index.php?option=co m_content&view=article&id=93&Itemid=50


Pobierz ppt "Projekt wykonali: Filip Gałkowski, Paweł Wyrwicki, Tomasz Bodziony."

Podobne prezentacje


Reklamy Google