Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny."— Zapis prezentacji:

1 Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 Zespół szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Kielnie
Dane Informacyjne Zespół szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Kielnie Id grupy 96/96_PG1 Kompetencja Przedsiębiorczość Temat projektowy Uroki regionu, w którym mieszka uczeń Semestr/rok szkolny Semestr V rok szkolny 2011/2012

3 W skład zespołu projektowego wchodzą:
Dane Informacyjne W skład zespołu projektowego wchodzą: Opiekun: Aleksandra Golik Uczniowie: Stobba Hubert Hewelt Agnieszka Hallmann Sebastian Zacharczuk Patryk Mielewczyk Tomasz Waleczkowski Kacper Ellwart Klaudia Panek Kacper Wenzel Joanna Pacyno Dagmara Kudła Katarzyna Bach Grzegorz

4 CELE Rozwijanie ciekawości świata – zainteresowanie własnym regionem;
Poznanie środowiska geograficznego regionu; Umiejętność pracy w grupie; Aktywne spędzanie czasu wolnego; Doskonalenie umiejętności skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, współpracy w grupach Organizowanie cennych inicjatyw – prezentacja własnego punktu widzenia i branie pod uwagę poglądów innych.

5 NASZE DZIAŁANIA Organizacja wycieczki;
Praca z mapą – obliczenia dotyczące skali; Pomiar prędkości oraz ciśnienia przed i po wysiłku; Ogłoszenie konkursu – „Mój region i jego walory”; Przygotowanie wystawy prac; Plakat i folder z wycieczki po Gdańsku.

6 • mamy szybszy puls po wysiłku oraz ciśnienie wzrasta
Przemierzając dystans 270 m na korytarzu wykonujemy pomiary czasu, a następnie obliczamy prędkość marszu w m/s i w km/h. czas [s] prędkość m/s prędkość marszu (km/h) puls przed wysiłkiem puls po wysiłku wzrost pulsu ciśnienie przed wysiłkiem ciśnienie po wysiłku Klaudia 177 1,5 5,4 97 92 -5 147/97 149/98 Agnieszka 162 1,7 6,1 76 79 3 125/88 116/76 Dagmara 180 102 119 17 123/67 113/76 Joanna 146 1,8 6,5 85 83 -2 127/84 138/85 Kasia 166 1,6 5,8 73 6 117/57 136/62 Kacper P. 158 51 55 4 122/61 116/54 Kacper W. 144 1,9 6,8 91 135 44 127/77 161/114 Sebastian 145 104 12 146/99 153/96 Grzesiu 192 1,4 5 69 77 8 131/81 141/89 Hubert 151 86 1 142/76 166/78 Tomek 152 95 81 -14 104/81 148/99 Patryk 66 78 139/85 140/78 razem 162,75 5,9 81,8 89 7,2 km/h • mamy szybszy puls po wysiłku oraz ciśnienie wzrasta

7 W = m • g • h Obliczamy pracę i moc w czasie aktywności fizycznej
– wchodzenie po schodach. Wchodząc po schodach działamy przeciwnie do kierunku grawitacji i wykonujemy pracę (równą energii potencjalnej). W = m • g • h m s2 [J] = [ kg • • m ] [J] =[ N • m ] czas [s] masa (kg) Praca przy wchodzeniu po schodach W=Ek=mgh [J] Moc przy wchodzeniu po schodach P=W/t [W] Klaudia 11 56 1923,8 174,9 Kasia 70 2403,5 218,5 Kacper W. 10 65 2231,8 223,2 Sebastian 12 53 1819,8 151,7 Grzesiu 13 62 2128,8 163,8 Hubert Tomek 165,4 Patryk 77 2643,8 203,4 razem 11,4 62,6 2150,4 190,5

8 Mapa jest to obraz fizycznej powierzchni ziemi na płaszczyźnie w przyjętym odwzorowaniu kartograficznym i założonej skali z symbolicznym przedstawieniem obiektów i ukształtowania. Treść map - znaki umowne, punkty wysokościowe (pikiety), warstwice, siatka współrzędnych, opisy. Skala mapy – zależność pomiędzy długością odcinka łączącego 2 punkty. Dokładność mapy zależy od skali, odwzorowania i dokładności wykonanych pomiarów.

9 Ćwiczymy korzystanie z mapy i obliczenia dotyczące skali.
Na mapie w skali 1: długość rzeki wynosi 137 cm. Oblicz długość rzeki w rzeczywistości. Dana jest odległość na mapie oraz skala mapy. Za zadanie mamy więc obliczyć odległość w terenie. Wystarczy więc ułożyć proporcję z wykorzystaniem naszych danych. Skala mapy wynosi 1: , więc 1 cm na mapie odpowiada 183 000 w terenie, a więc:1 cm – 183 000 cm = 183 m Proporcję układamy w taki sposób, aby odległości na mapie znajdowały się pod odległościami na mapie, a odległości w terenie pod odległościami w terenie. Przejmy teraz do ułożenia proporcji: 1 cm – 183 m 137 cm – X Stosujemy teraz tzw. mnożenie na krzyż: X = 137 cm * 183 m = m Odp: Długość rzeki w rzeczywistości wynosi 25 071 m

10 KONKURS I miejsce II miejsce III miejsce

11 GDAŃSK Miasto portowe w Polsce nad Morzem Bałtyckim, położone u ujścia Motławy do Wisły nad Zatoką Gdańską, na Pobrzeżu Gdańskim. Centrum kulturalne, naukowe i gospodarcze oraz węzeł komunikacyjny północnej Polski, stolica województwa pomorskiego oraz archidiecezji gdańskiej i prawosławnej diecezji białostocko-gdańskiej. Gdańsk z mieszkańcami zajmuje szóste miejsce w Polsce pod względem liczby ludności, a także szóste miejsce pod względem powierzchni – 261,96 km. Ośrodek aglomeracji gdańskiej. Wraz z Gdynią i Sopotem tworzy Trójmiasto.

12 GDAŃSK W wyniku prac przeprowadzonych na przełomie XVI i XVII wieku zmieniono układ rzeki Motławy przepływającej przez Gdańsk. Przekopano nowe koryto, a stare częściowo zasypano, tworząc w ten sposób sztuczną Wyspę Spichrzów. Starą część nazwano Starą Motławą, a nowy kanał... Nową Motławą. Oba nurty łączą się w rejonie Centralnego Muzeum Morskiego i uchodzą do Martwej Wisły. Przekopanie nowego kanału było spowodowane potrzebą poprawienia żeglowności rzeki. Dziś jest to urzekający fragment miasta z pięknymi widokami, restauracjami, kawiarniami itp. Stąd można również popłynąć w inne części Zatoki Gdańskiej lub odbyć rejs wycieczkowy po porcie w Gdańsku

13 GDAŃSK PARK OLIWSKI Dla turystów znudzonych zgiełkiem wielkiego miasta, szukających chwili wytchnienia i relaksu wymarzonym miejscem jest Park Oliwski. Położony w spokojnej gdańskiej dzielnicy – Oliwie zespół parkowy powstał w pierwszej połowie XVIII wieku, ale pierwszy park istniał w tym miejscu już od w wieku XV. Inicjatorem rozbudowy tego obiektu był opat cystersów Jacek Rybiński, który zlecił urządzenie ówczesnego przyklasztornego ogrodu na kształt francuskich parków barokowych. Znajdziemy tu wiele rzadkich gatunków drzew, jak choćby miłorząb japoński, dąb czerwony i szypułkowy, kasztanowiec biały i brzoza brodawkowata, ale to tylko część niesamowitej, a często egzotycznej flory parku. Dodatkowymi atrakcjami parku są Palmiarnia oraz zadziwiające Groty Szeptów. Oprócz tego na kompleks składa się też Pałac Opatów, zbudowany w stylu rokoko w połowie XVIII wieku, a dziś mieszczący Oddział Sztuki Nowoczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku oraz Spichlerz Opacki, w którym dziś znajduje się Oddział Etnografii Muzeum Narodowego w Gdańsku.

14 WYCIECZKA DO GDAŃSKA Forty Grodzisko
Centrum Hewelianum „Energia, Ziemia i Słońce” Brama Wyżynna Katownia Wytwórnia Słodyczy Ratusz Głównego Miasta Bazylika Mariacka Kościół Św. Mikołaja Żuraw Brama Zielona

15 WYCIECZKA GRODZISKO

16 ENERGIA, NIEBO I SłOŃCE

17 ŚLADAMI GDAŃSKA Ponad 1000-letni Gdańsk (historia Gdańska) uchodzi za najbogatsze w zabytki miasto "Bałtyckiej Europy". Większość obiektów zabytkowych skupionych jest przy najbardziej reprezentacyjnym trakcie Głównego Miasta, czyli Drodze Królewskiej, ale także przy uliczkach do niej równoległych oraz przy Długim Pobrzeżu. Zwiedzanie historycznego centrum Gdańska najlepiej rozpocząć od Bramy Wyżynnej, by następnie przejść szlakiem Drogi Królewskiej. Tuż za Bramą znajduje się zespół Wieży Więziennej i Katowni, w którym obecnie zlokalizowane jest Muzeum Bursztynu. Docelowo nowoczesna siedziba Muzeum Bursztynu powstanie na północnym cyplu Wyspy Spichrzów

18 ŚLADAMI GDAŃSKA Brama Wyżynna Katownia Brama Zlota Dom Uphagena Ratusz
Dwór Artusa Złota Kamiennica Brama Zielona

19 ŚLADAMI GDAŃSKA

20 ŚLADAMI GDAŃSKA

21 PODSUMOWANIE Każdy z nas uważał, że organizacja wycieczek i różnych tego typu wypraw to tylko nudne, pracochłonne zajęcie, ale czy naprawdę tak jest? Otóż większość z nas zmieniło zdanie, po pracy z mapą. Mapa oraz skala nie są takie złe jak do tej pory nam się zdawało. Naszą wycieczkę do Gdańska zaplanowaliśmy sami i jesteśmy z siebie dumni. Nauczyliśmy planowania, obliczania kosztów i czasu trwania wycieczki. Zdobyte umiejętności przydadzą nam się w dalszym życiu, może to wpłynie na to że będziemy bardziej odpowiedzialni na przyszłość. Związku z wycieczką musieliśmy zrobić kilka przydatnych nam zadań, m.in. sprawdzić naszą kondycję za czym kryje się zmierzenia pulsu, ciśnienia, wagi i czasu przebytego dystansu. Pomimo strachu dziewczyn przed otrzymanym wynikiem na wadze, daliśmy radę. Organizacja jak i wspólna praca bywa  trudna, ale bardzo przyjemna jeśli pracuje się w gronie przyjaciół.

22 Bibliografia http://www.gdansk.pl/ http://gdansk.naszemiasto.pl/

23 Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google