Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu"— Zapis prezentacji:

1 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu

2 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (t.j.Dz.U z późn. zm.)

3 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

4 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
SYTUACJA KRYZYSOWA - należy przez to rozumieć sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków;

5 KRYZYS A STANY NADZWYCZAJNE
STAN KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ STAN WYJĄTKOWY STAN WOJENNY STANY NADZWYCZAJNE

6 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Zadania z zakresu planowania cywilnego obejmują: przygotowanie planów zarządzania kryzysowego; przygotowanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych; przygotowanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego; utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego; przygotowanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej; zapewnienie spójności między planami zarządzania kryzysowego a innymi planami sporządzanymi w tym zakresie przez właściwe organy administracji publicznej, których obowiązek wykonania wynika z odrębnych przepisów.

7 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Zadania te powinny uwzględniać: zapewnienie funkcjonowania administracji publicznej w sytuacji kryzysowej; zapewnienie funkcjonowania i możliwości odtworzenia infrastruktury krytycznej; zapewnienie ciągłego monitorowania zagrożeń; racjonalne gospodarowanie siłami i środkami w sytuacjach kryzysowych; pomoc udzielaną ludności w zapewnieniu jej warunków przetrwania w sytuacjach kryzysowych.

8 PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
W skład planów zarządzania kryzysowego wchodzą następujące elementy:

9 PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
PLAN GŁÓWNY ZAWIERA: charakterystykę zagrożeń oraz ocenę ryzyka ich wystąpienia, w tym dotyczących infrastruktury krytycznej, oraz mapy ryzyka i mapy zagrożeń, zadania i obowiązki uczestników zarządzania kryzysowego w formie siatki bezpieczeństwa, zestawienie sił i środków planowanych do wykorzystania w sytuacjach kryzysowych, zadania określone planami działań krótkoterminowych, o których mowa w art. 92 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.);

10 PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
ZESPÓŁ PRZEDSIĘWZIĘĆ NA WYPADEK SYTUACJI KRYZYSOWYCH zadania w zakresie monitorowania zagrożeń, tryb uruchamiania niezbędnych sił i środków, uczestniczących w realizacji planowanych przedsięwzięć na wypadek sytuacji kryzysowej, procedury reagowania kryzysowego, określające sposób postępowania w sytuacjach kryzysowych, współdziałanie między siłami.

11 PLAN ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
ZAŁĄCZNIKI FUNKCJONALNE PLANU GŁÓWNEGO procedury realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym związane z ochroną infrastruktury krytycznej, organizację łączności, organizację systemu monitorowania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania, zasady informowania ludności o zagrożeniach i sposobach postępowania na wypadek zagrożeń, organizację ewakuacji z obszarów zagrożonych, organizację ratownictwa, opieki medycznej, pomocy społecznej oraz pomocy psychologicznej, organizację ochrony przed zagrożeniami charakterystycznymi dla danego obszaru, wykaz zawartych umów i porozumień związanych z realizacją zadań zawartych w planie zarządzania kryzysowego, zasady oraz tryb oceniania i dokumentowania szkód, procedury uruchamiania rezerw państwowych, wykaz infrastruktury krytycznej znajdującej się odpowiednio na terenie województwa, powiatu lub gminy, objętej planem zarządzania kryzysowego, priorytety w zakresie ochrony oraz odtwarzania infrastruktury krytycznej.

12 Model organizacji powiadamiania i reagowania kryzysowego

13 SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Obowiązek podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego spoczywa na tym organie właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego, który pierwszy otrzymał informację o wystąpieniu zagrożenia. Organ ten niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu organy odpowiednio wyższego i niższego szczebla, przedstawiając jednocześnie swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamierzonych działaniach.


Pobierz ppt "SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu"

Podobne prezentacje


Reklamy Google