Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

METAFORA obiekt / assamblage / collage materiałowy / rzeźba multimedialna / przedmiot surrealistyczny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "METAFORA obiekt / assamblage / collage materiałowy / rzeźba multimedialna / przedmiot surrealistyczny."— Zapis prezentacji:

1 METAFORA obiekt / assamblage / collage materiałowy / rzeźba multimedialna / przedmiot surrealistyczny

2 METAFORA (przenośnia) – jest ona zespołem słów, w którym znaczenie jednych zostaje niejako przeniesione na znaczenie pozostałych; znaczenie przenośne jest różne od dosłownego, np.: „noszę w sercu Twój obraz”, „las rąk”, „kamienny sen”

3

4 Wiktor Górka, Kabaret ( Liza Minelli, Michael York )

5 Wiktor Górka, offset, 1961

6 Picasso – głowa byka

7

8 Sytuacja przedmiotu w sztuce XX w: -przedmiot surrealistyczny -przedmiot dadaistyczny -przedmiot gotowy ( Redy-made ) -Przedmiot znaleziony -Collage z przedmiotów ( asamblaż) -Przedmiot biedny ( T.Kantor )

9 Salwador Dali - telefon

10 Meret Oppenheim

11 Victor Brauner – loup table

12 Salwador Dali - Wenus

13 Salwador Dali – kanapa usta

14 Jan Simon, chleb krakowski, obiekt ruchomy

15 Jan Simon, kalkulator

16 Marcel Duchamp ready-made

17 Fontanna – Robert Mutt

18

19 The Independents' Show of 1917 and Beyond Internal dissension led to the breakup of the Association of American Painters and Sculptors in 1916. Later that year the Society of Independent Artists was founded with the same goal as the AAPS, discovering and advancing new styles and artists. Its first exhibition, in 1917, was bigger than the Armory Show. More than twenty-five hundred works by some thirteen hundred artists were exhibited at the Grand Central Palace in New York City. It was not as successful critically or financially. Again critics were up in arms over Marcel Duchamp, who, under the pseudonym of Richard Mutt, had submitted a urinal as a piece of sculpture called Fountain. The society rejected it, but the considerable publicity surrounding the work, which was subsequently exhibited at Stieglitz's 291 gallery, helped to spread Duchamp's message: there was no difference between "art" and the most common aspects of human life. Though the involvement of the United States in World War I temporarily suspended discussions of aesthetics, the controversies and ideas that were born during the 1910s influenced American artists for the rest of the century.

20

21

22 Man Ray - żelazko

23

24

25 Wyobraźnia, Żart, absurd

26 Madonna karcąca dzieciątko przy świadkach, Max Ernst

27 Katalog przedmiotów nieistniejących Carelman

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38 Assamblage Akumulacja Collage z przedmiotów Ambalage

39 Asamblaż (fr. assemblage - gromadzenie, zbieranie, zbiór) - w sztuce - kompozycja z przedmiotów gotowych, trójwymiarowa odmiana kolażu.fr. kompozycjakolażu Praca złożona z różnego rodzaju przedmiotów: codziennego użytku, bezużytecznych fragmentów, form naturalnych, wszelkich możliwych obiektów. Dzieło powstaje z przedmiotów, które nie są stworzone przez autora asamblażu, ale jedynie przez niego użyte, a czasem także specjalnie spreparowane, czy przystosowane (np. pomalowane, odłączone od całości, połączone z czymś innym, zniszczone). Asamblaż może mieć postać jednego obiektu powstałego z połączenia innych lub może stanowić rodzaj zbioru, kolekcji przedmiotów. Można to określić jako pewnego rodzaju przestrzenny collage otwarty na wszelkie materiały i pomysły ich zestawień i połączeń. Poszczególne fragmenty w asamblażu mogą być ze sobą sklejone, związane, umieszczone w rodzaju wspólnego pojemnika, luźno położone, powieszone obok siebie itd. Dzięki asamblażom z fragmentów tworzone są nowe znaczenia, powstają nowe związki między znaczeniami, które niosą ze sobą składowe części. collage

40 Suzanna Scott

41 Joseph Cornell

42

43

44

45

46 Robert Rauchenberg

47

48

49 Robert Rauschenberg, Untitled, Combine painting, 1955.

50 Arman

51 3 of Arman’s “accumulations of refuse in plexiglass”—left: Petits Dechets Bourgeois, 1959; middle: Robert Rauchenberg's Refuse, 1970; right: Hommage a France Raysse, 1960.Petits Dechets BourgeoisRobert Rauchenberg's RefuseHommage a France Raysse Arman – nowy realizm francuski. akumulacje

52

53

54 Christo, Package, 1963

55 Christo- opakowany Reichstag

56 Fig. 8. Man Ray, The Enigma of Isidore Ducasse, 1920

57 WIELKI AMBALAŻ – tadeusz Kantor, Norymberga 68

58 "[...] czynność ubierania sprowadziłem do ambalowania postaci papierem toaletowym. Robiąc taki żywy ambalaż dla filmu "Kantor is da" w Norymberdze rozciągnąłem właśnie samą czynność ambalowania w czasie; trawało to około godziny i wydaje mi się, że właśnie przez to rozciągnięcie, nadużycie czasu, czynność ta została wydobyta, ukazana w całej swej bezinteresowności i absurdalności." [Tadeusz Kantor, "Rozmowa z Tadeuszem Kantorem", w: Wiesław Borowski, "Tadeusz Kantor", Warszawa 1982, s. 86]

59 Cesar- compression, nowy realizm, Francja lata 60-te

60

61

62

63

64 Lalki, manekiny

65

66

67

68

69

70 Maurizio Catellan

71

72

73

74

75

76 Erwin Wurm

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87 Claes Oldenburg

88

89

90

91

92

93 Jeff Koons

94

95

96

97

98

99

100 Louise Bourgeois

101

102

103

104

105 Piotr Kurka

106

107


Pobierz ppt "METAFORA obiekt / assamblage / collage materiałowy / rzeźba multimedialna / przedmiot surrealistyczny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google