Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPrzybysław Krupa Został zmieniony 8 lat temu
2
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
3
lekarz, pielęgniarka, rehabilitant, opiekunka, psycholog, pedagog, nauczyciel, wychowawca
4
Kompleksowość tych oddziaływań, opiera się na pełnej współpracy z tymi służbami, tak aby dostosować system leczenia, opieki, kształcenia i wychowania do:
5
indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych każdego ucznia, stanu emocjonalnego związanego z ograniczeniami i procesem adaptacji do nowych warunków
6
Do ważnych zadań pedagoga w ZSU nr 1 należy: wspieranie nauczycieli i wychowawców w rozpoznawaniu i diagnozowaniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych ucznia, zapobieganie niepowodzeniom szkolnym monitorowanie osiągnięć ucznia (w trakcie turnusu) z uwzględnieniem jego deficytów poznawczych w celu udzielania bieżących informacji rodzicom
7
udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych, wspieranie w procesie adaptacji, wzmacnianie poczucia własnej wartości. aktywizowanie stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i życzliwego klimatu oferowanie czasu i zainteresowania dla każdego ucznia, który potrzebuje kontaktu z pedagogiem
8
Wypracowaliśmy procedury szybkiego poznania ucznia, które wdrażamy w dniu zjazdów kolejnych turnusów:
9
dyżur pedagoga, udzielanie informacji szkolnej gromadzenie wiedzy o uczniu (rozmowy indywidualne z rodzicami/opiekunami prawnymi) bezpośrednia rozmowa z uczniem przyjmowanie dokumentacji szkolnej i pedagogicznej (orzeczenia, opinie PPP, opinie wychowawców klas szkół macierzystych, (IPET,KIPU,PDW)
10
Po wnikliwej analizie dokumentacji i informacji uzyskanej od rodziców, wiedza o uczniu przekazywana jest na spotkaniu: Zespołu Dydaktycznego- nauczycielom przedmiotów Zespołu Wychowawczego- wychowawcom ZPZW
11
Skupiamy się przede wszystkim na: mocnych stronach ucznia, tak aby osiągnął sukces szkolny i miał komfort psychiczny w procesie leczenia
12
Monitorowanie zachowań uczniów na terenie sanatorium dyżury (piątek) spotkania w grupach wychowawczych rozmowy z personelem medycznym
13
STANOWI TO PODSTAWĘ DO WYSTAWIENIA OCENY ZACHOWANIA W TRZECH SFERACH AKTYWNOŚCI: ucznia wychowanka pacjenta
14
Oprócz standardowych działań, zarówno w zakresie dydaktyki, wychowania i koordynacji współpracy z personelem medycznym, realizujemy dodatkowo, przedsięwzięcia i projekty wzmacniające efekty pobytu uczniów w placówce lecznictwa uzdrowiskowego
15
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY” FAIR PLAY
16
Kolejnym ważnym projektem realizowanym w każdym turnusie przez uczniów pierwszego etapu edukacyjnego, jest „kursik” udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej „RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ ”
17
Dziękuję za uwagę i zapraszam do obejrzenia prezentacji: - Ratujemy i uczymy ratować - Szkoła bez przemocy mgr Mariola Przeździęk Pedagog Zespołu Szkół Uzdrowiskowych nr 1 w Ciechocinku
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.