Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlina Białek Został zmieniony 9 lat temu
1
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką ------------------------------------------------------------------ -----
2
Teoria ewolucji
3
Turystyka XXI wieku
4
Europa jest obecnie największym rynkiem turystycznym świata i notuje 52 % udziału w światowej liczbie międzynarodowych przyjazdów generując tym samym ponad 9,7 mln miejsc pracy. Jak na tym tle wypada Polska ? Okazuje się, że jest lepiej niż myślimy. Pozycja Polski stale się umacnia, jesteśmy postrzegani już nie tylko przez pryzmat trudnych wydarzeń historycznych ale staliśmy się utożsamiani z otwartością, gościnnością i godną pozazdroszczenia dynamiczną gospodarką, a Polaków określa się mianem pozytywnie patrzących w przyszłość ale też z szacunkiem w przeszłość. Potwierdzeniem tej tezy są liczby. W 2013 roku Polskę odwiedziło prawie 16 mln turystów zagranicznych, którzy zostawili u nas 4,8 mld euro. Gospodarkę turystyczną w znaczący sposób zasilają również rodzimi odbiorcy. Pomimo rosnącego udziału w rynku wyjazdowym Polacy wciąż stanowią dominującą grupę odbiorców krajowych usług turystycznych i zasilają gospodarkę turystyczną w kwocie aż 8,8 mld euro!
5
Już w 2013 roku Polska znalazła się w gronie 20 najbardziej wartościowych marek na świecie, a jej wartość w niespełna dwa lata wzrosła o 75% i wyceniona została na ok. 472 mld dolarów amerykańskich
6
PROBLEMY GLOBALNE ------------------------------------------------------- WYZWANIA LOKLANE
7
sytuacja geopolityczna w Europie destabilizacja gospodarki rosyjskiej kryzys gospodarczy konflikt na Bliskim Wschodzie fala migracyjna ---------------------------------------------------------------------- nowe rynki sprzedaży oferty nowe produkty
8
starzenie się społeczeństw stres jako choroba cywilizacyjna ---------------------------------------------------------------------- zamożna i mobilna grupa odbiorców popyt na niszową ofertę nowy sektor MSP
9
Przepraszam za spóźnienie
10
Slow life
11
ZMIANY BEHAWIORALNE ------------------------------------------------------- Turysta XXI
12
ZMIANY BEHAWIORALNE ------------------------------------------------------- rosnący popyt na usługi luksusowe moda na zdrowy i aktywny tryb życia świadomość potrzeb zorientowanie na jakość nowy odbiorca: Dokąd jadę ? Po co jadę !!!
13
Sposób na Niemca
17
Luksus ?
19
Luksus vs. Luksus
20
440 mld euro !!!
21
Na koniec roku 2015 liczba zamożnych i bogatych Polaków sięgnie 878 tys. a na dobra i usługi luksusowe Polacy wydarzą łącznie 12,6 mld zł, tj. o 15% więcej niż w ub. roku. W 2016 roku liczba takich osób przekroczy 1 mln, a wartość rynku dóbr luksusowych wzrośnie do 13,3 mld zł, Zaś w 2017 roku zwiększy się do ok. 14 mld zł, wynika z prognoz firmy doradczej KPMG.
22
ZMIANY BEHAWIORALNE ------------------------------------------------------- Społeczeństwo online (Y,Z)
23
ZMIANY BEHAWIORALNE ------------------------------------------------------- Społeczeństwo offline (X,Y)
24
TRENDY W MARKETINGU ------------------------------------------------------- TO TERAZ DZIAŁA
25
Aby klient był kontent
26
TRENDY W MARKETINGU ------------------------------------------------------- social media storytelling content marketing
27
Efektywna komunikacja
28
PRDUCT PLACEMENT ------------------------------------------------------- Nie dla każdego
29
SIŁA REKOMENDACJI ------------------------------------------------------- obiektywnej i realnej
30
SYSTEM ZARZĄDZANIA ------------------------------------------------------- ZMIANA MENTALNA
31
Każdy projekt to człowiek
32
SYSTEM ZARZĄDZANIA ------------------------------------------------------- Outsourcing Social media manager Realokacja budżetu Montaż finansowy Współodpowiedzialność
33
Co dalej …
34
Krystyna Hartenberger-Pater
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.