Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDagmara Stasiak Został zmieniony 9 lat temu
1
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015
2
PRZEDMIOT EWALUACJI: NAUCZYCIELE WSPÓŁPRACUJĄ W PLANOWANIU I REALIZOWANIU PROCESÓW EDUKACYJNYCH
3
Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Zespole Szkół Plastycznych w Jarosławiu przez powołany w tym celu zespół. Ewaluacja dotyczyła Obszaru: Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. W trakcie ewaluacji zbierano informacje pochodzące z wielu źródeł: z ankiety skierowanej do nauczycieli, wywiadów oraz z analizy dokumentacji. Ewaluację przeprowadził powołany w tym celu zespół w składzie: Bernadeta Kopeć, Agnieszka Gołębiowska, Magdalena Bar, Mirosław Kowalczuk i Klaudiusz Nowak. Na podstawie zebranych danych sporządzono poniższy raport, w którym przedstawiono wyniki badań oraz wnioski do dalszej bardziej efektywnej pracy, zmierzającej do podniesienia jakości pracy naszej szkoły.
4
CELE EWALUACJI : Zbadanie, czy nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych. Zebranie informacji, w jaki sposób nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. Ustalenie, czy wprowadzenie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami.
5
NARZĘDZIA BADAWCZE: Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli Wywiady z przewodniczącymi zespołów Analiza dokumentacji szkolnej: Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej Plan pracy szkoły Program wychowawczy szkoły Plan pracy zespołów Plany edukacyjne Księga zarządzeń Dzienniki zajęć lekcyjnych Strona internetowa szkoły
6
WYNIKI ANKIETY DLA NAUCZYCIELI
7
Czy nauczyciele dzielą się wiedzą i doświadczeniami?
8
Jakie dokumenty organizujące pracę szkoły opracował Pan/Pani we współpracy z innymi nauczycielami?
9
W pracę którego zespołu jest Pan/Pani zaangażowany (a)?
10
Jak ocenia Pan/Pani zaangażowanie nauczycieli w pracę zespołów
11
Jak często Pan/Pani planuje wspólnie z innymi nauczycielami działania w szkole?
12
Czy wspólnie z innymi nauczycielami dokonuje Pan/Pani wyboru podręczników?
13
Czy wspólnie z innymi nauczycielami dokonuje Pan/Pani wyboru programu nauczania?
14
Czy dokonuje Pan/Pani wymiany z innymi nauczycielami opracowanych przez siebie pomocy dydaktycznych?
15
Jeśli tak to których?
16
Jakie inne działania podejmuje Pan/Pani we współpracy z innymi nauczycielami?
17
Jak ocenia Pan/Pani relacje między nauczycielami w szkole?
18
Czy współpraca między nauczycielami jest efektywna?
19
Czy podejmowane przez Pana/Panią działania wychowawcze uwzględniają inicjatywy lub opinie innych nauczycieli?
20
W jaki sposób współpraca nauczycieli wpływa na podniesienie jakości pracy szkoły?
21
Jak często korzysta Pan/Pani z pomocy innych nauczycieli w rozwiązywaniu problemów, które spotyka Pan/Pani w szkole?
22
Jakie propozycje rozszerzenia współpracy można zaproponować nauczycielom? Ściślejsza korelacja międzyprzedmiotowa Zintegrowanie tematów zajęć humanistycznych Lekcje koleżeńskie Szczegółowe omawianie wyników egzaminów zewnętrznych Warsztaty szkoleniowe Wymiana opinii, doświadczeń, obserwacji
23
Jakie korzyści dla uczniów wynikają ze współpracy nauczycieli? Spójność działań Eliminacja powtórzeń Korelacja międzyprzedmiotowa Kreatywność uczniów i ich twórcze myślenie Poprawa wyników egzaminów zewnętrznych Lepsza współpraca między uczniami Lepsza atmosfera w szkole Podniesienie poziomu artystycznego szkoły
24
Co utrudnia współpracę nauczycieli? Różnice charakteru Brak czasu Obstawanie przy swoich racjach Brak porozumienia w niektórych kwestiach Dążenie do osiągnięcia głównie własnych celów bez priorytetu dobra ucznia Brak współpracy Osobiste urazy- brak integracji
25
WYNIKI ANALIZY DOKUMENTACJI
26
WNIOSKI: Większość dokumentów jest efektem współpracy nauczycieli (WSO, plan pracy zespołów, plan promocji szkoły ) PSO dla większości przedmiotów jest również efektem współpracy nauczycieli Plany pracy kółek zainteresowań, niektóre programy naprawcze, PSO są efektem pracy poszczególnych nauczycieli.
27
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI Ewaluacja wykazała, że nauczyciele współpracują ze sobą podczas tworzenia procesów edukacyjnych W szkole funkcjonują zespoły przedmiotowe i zadaniowe. Do zadań zespołów przedmiotowych należy doskonalenie i unowocześnianie procesu dydaktyczno-wychowawczego, podnoszenie jakości pracy nauczycieli i szkoły, zaspakajanie potrzeb edukacyjnych uczniów, oraz rozwijanie talentów i zainteresowań uczniów Nauczyciele wymieniają się doświadczeniem, współpracują ze sobą rozwiązują problemy edukacyjne, planują prace, tworzą narzędzia pomiaru osiągnięć uczniów, pełnią rolę opiekuna stażu. Nauczyciele dokonują szczegółowej analizy wyników nauczania i wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych oraz formułują wnioski do dalszej pracy.
28
REKOMENDACJE DO DALSZEJ PRACY Należy: Kontynuować współpracę w zespołach Włączać w pracę tych nauczycieli, którzy dotychczas nie włączali się aktywnie w pracę zespołów
29
Wspierać się wzajemnie w realizacji działań wychowawczych, pracy z dzieckiem zdolnym oraz z uczniem z trudnościami edukacyjnymi Wymieniać się doświadczeniami: lekcje otwarte, testy, zadania, pomoce dydaktyczne itp.
30
Dbać o relacje ze współpracownikami, aby były jak najlepsze. Wspólnie analizować wyniki egzaminów zewnętrznych, wspólnie sporządzać programy naprawcze.
31
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.