Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJerzy Czyż Został zmieniony 9 lat temu
1
Projekt edukacyjny
2
Beneficjenci: 1. mały LEONARDO : uczniowie klas 0-III szkoły podstawowej uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej 2. LEONARDO: uczniowie klas I-III gimnazjum 3.Czas trwania projektu: wrzesień 2015 - czerwiec 2016
3
Dlaczego "Leonardo"? Nazwa projektu nawiązuje do Leonarda da Vinci malarza, architekta, filozofa, muzyka, pisarza, odkrywcy, matematyka, mechanika, anatoma, wynalazcy, geologa - geniusza wszech czasów.
4
Cele projektu: odkrywanie talentów i mocnych stron uczestników, uczenie poprzez doświadczenie, holistyczne podejście do zdobywania wiedzy, budowanie postawy odkrywcy, badacza, młodego naukowca, wspieranie modelu krytycznego odbiorcy sztuki, kultury, aktywnego uczestnika zmian we współczesnym świecie wspieranie zainteresowań i rozbudzanie pasji kształtowanie potrzeby "uczenia się przez całe życie"
5
Formy realizacji projektu: cykliczne cotygodniowe spotkania w wymiarze 2 godzin zajęcia poza szkołą: wykłady, wernisaże, seanse kinowe itp. miejsca kultury i instytucje oświatowe, wspierające realizację projektu (Planetarium, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Narodowe, Mennica Państwowa, Muzeum Ziemi "PAN", Muzeum Powstania Warszawskiego, Kino Kultura, Kino Muranów)
6
Przykładowe bloki tematyczne projektu 1.Czy to jest sztuka? - jak odczytywać, rozumieć, przyjmować lub odrzucać sztukę współczesną. 2.Ogrody symboliczne w sztuce, literaturze, filmie i przestrzeni miejskiej. 3.Mała Ojczyzna w literaturze - Gdańsk, Warszawa, Kresy 4.Lectio latina - wyjaśnienie pojęć, wyrażeń i określeń łacińskich funkcjonujących w języku polskim. 5.Od książki rękopiśmiennej do hipertekstu 6.Dress code - czyli żabot, woalka, wachlarz, frak, kontusz - jak? gdzie? kiedy? - 7.Magnificencja, ekselencja, hrabia - kogo? jak? tytułować. 8.Imiona, nazwiska, pseudonimy - skąd się wzięły i co oznaczają? 9.Żądza pieniądza - skutki wynalazku Fenicjan - produkcja banknotów i monet, dewaluacja, denominacja, siła nabywcza itp. 10.Kalendarz- Majów, gregoriański, księżycowy... 11.Literacka Warszawa - mapy Prusa, Konwickiego, Grzesiuka. 12.Kanon piękna na przestrzeni epok - od Wenus z Willendorfu po kwadrat Malewicza. 13.Przysięga, obietnica, przyrzeczenie - jako intencjonalny akt mowy 14.Klątwa, zamawianie wróżba - jako przykład magicznej funkcji języka. 15.Ginące zawody - rymarz, kaletnik, bednarz, modystka, 16.Nobliści czyli co łączy Szymborską z Sienkiewiczem 17.Sztuka sakralna - ciekawostki, tajemnice, symbole 18.Czy Temida jest ślepa? Odpowiedzialność prawna nieletnich, źródła prawa - partner zewnętrzny 19.Muzyka łagodzi obyczaje
7
Przykładowe bloki tematyczne projektu 20.Niebezpieczne rośliny - 21.Rozpoznawanie falsyfikatów 22.Dlaczego oczy po Mamie a włosy po Tacie - genetyka 23.Odznaczenia państwowe - protokół i historia 24.Dyplomacja - czyli bon ton na salonach. - Partner zewnętrzny 25.Historia piękna i brzydoty 26.20 najważniejszych dzieł malarskich w historii ludzkości 27.20 najważniejszych dzieł malarskich w XX w. 28.Niecodzienna codzienność - kreatywne zajęcia rękodzielnicze 29.Wiem o czym mówię - rozpoznaję styl, technikę, symbole. 30“Myślotwory” -tablicowe zagadki kreatywne 31.“A” robi wielką różnicę - tajemnice słowotwórstwa 32.W zdrowym ciele, zdrowy duch 33.Recepta na „pieskie życie” - wolontariat
8
Rekrutacja: Udział w Projekcie mogą wziąć uczniowie klas I-III, IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum po zatwierdzeniu ich kandydatur przez komisję projektową.
9
Zaliczanie etapów: Po każdym etapie zostanie ogłoszony konkurs tematyczny dla uczniów innych szkół podstawowych i gimnazjalnych związany z tematyką modułu.
10
Podsumowanie Projektu: Każdy uczestnik projektu, będzie zobowiązany do przygotowania i zaprezentowania na forum szkoły produktu finałowego projektu, to znaczy: obrazu, filmu, eseju, reportażu, instalacji, gry, związanego z ulubioną dziedziną wiedzy poznaną w projekcie. Uczestnik projektu wybiera "promotora" swojej pracy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.