Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNatasza Waluk Został zmieniony 10 lat temu
1
Rzeszów 31.05.2012 r.
3
Liczba osób badanych 3
4
Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4
5
Odpowiedzi ankietowanych dotyczące wyzywania lub/i przeklina 5
6
Odpowiedzi badanych z uwzględnieniem podziału na płeć 6
7
Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ ma do ciebie stale pretensje 7
8
Odpowiedzi uczniów dotyczące częstości stosowania klapsów 3% 35% 62% często rzadko nigdy 8
9
Odpowiedzi dziewcząt i chłopców na pytanie dotyczące klapsów Dziewczęta 1% 36% 63% Chłopcy 5% 35% 60% często rzadko nigdy 9
10
Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ sprawia Ci solidne lanie? 10
11
Odpowiedzi 11 CHŁOPCÓWDZIEWCZĄT
12
Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ szarpie, potrząsa Tobą, pociąga za ucho, włosy? 12
13
Odpowiedzi 13 DZIEWCZĄTCHŁOPCÓW
14
Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ nie interesuje się Twoimi problemami? 14
15
Odpowiedzi 15 DZIEWCZĄT CHŁOPCÓW
16
Czy kiedykolwiek zdarza się, że Twoja mama lub tato /opiekun/ nie daje Ci jedzenia? 16
17
Odpowiedzi często 3% nigdy 92 % rzadko 5% 17 DZIEWCZĄT często 2% nigdy 93% rzadko 5% CHŁOPCÓW
18
Odpowiedzi uczniów wskazujące osoby zapewniające im bezpieczeństwo. 18
19
Odpowiedzi uczniów mające na celu wskazać osoby lub/i miejsca, gdzie mogą uzyskać pomoc. 19
20
Wnioski końcowe: 1.Badania potwierdzają występowanie przemocy psychicznej i fizycznej wobec badanych dzieci w środowisku rodzinnym. 2.Na podstawie badań i poradnianych doświadczeń można wnioskować, że przemoc słowna traktowana jest przez rodziców jako nieuświadomione, ale skuteczne narzędzie wychowawcze. Co może potwierdzać niski poziom kompetencji wychowawczych środowiska rodzinnego. 20
21
Wnioski końcowe: 3. Edukacja rodziców w zakresie umiejętności wychowawczych oraz alternatywnych sposobów radzenia sobie z problemami wychowawczymi wydaje się być niezbędnym zadaniem dla odpowiednich środowisk. 4. Wyniki przeprowadzonych badań muszą wzmocnić czujność i potrzebę reagowania na zdarzające się przypadki drastycznych form przemocy. Jest to wystarczający sygnał do społecznej uważności i działań, które powinny podejmować instytucje samorządowe, rządowe i pozarządowe. 21
22
Wnioski końcowe: 5. Wyniki potwierdzają niekwestionowaną pozycję i autorytet rodziny jako środowiska wychowawczego, którą w procesie profilaktycznym, terapeutycznym należy traktować jako czynnik chroniący. 7. Wysoki deklarowany poziom zaufania do środowiska szkolnego powinien zostać wykorzystany do skuteczniejszej pracy wychowawczej i profilaktycznej szkół. 22
23
Wnioski końcowe: 8.Wyrażamy gotowość zainteresowania wynikami badań, jak i chęć wsparcia jednostek samorządu terytorialnego w pracy profilaktyczno- terapeutycznej w obszarze zjawiska przemocy w rodzinie. Dziękuję za uwagę 23
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.