Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Polityka turystyczna pańswa
Kuzma Rozanna i Roksolana GC03 2LTD
2
Państwo w ramach realizowanej przez siebie polityki (w mniejszym lub większym stopniu) oddziaływuje na wszystkie najbardziej istotne elementy podaży i popytu turystycznego i to praktycznie na wszystkich etapach wytwarzania i konsumpcji usług turystycznych.
3
Polityka turystyczna państwa
Cele ekonomiczne Środki polityki turyzstycznej Cele pozaekonomiczne Środki wynikające z ogólnej polityki państwa Środki adminastracyjno-organizacyjne Ustawodawstwo turystyczne Środki ekonomiczno-finansowe CYKL TURYSTYCZNY
4
CYKL TURYSTYCZNY Planowanie rozwoju turystyki
Model organizacyjny turystyki Budowa infrastruktury turystycznej i paraturystycznej Przygotowanie kadr Propaganda turystyczna Rozwój gospodarki turystycznej Badanie rynku (ocena polityki) Badanie rynku
5
Instrumenty polityki turystycznej:
Kształtowanie ilości i struktury czasu wolnego ludności oraz poziomu dochodów Tworzenie i egzekwowanie prawa turystycznego Wpływ na zagospodarowanie turystyczne Kategoryzacja bazy noclegowej Dofinansowania, kredyty, ulgi inwestycyjne, możliwości jakie stwarza system podatkowy, kształcenie kadr Informacja i propaganda
6
Istotnymi elementami polityki turystycznej państwa są także:
Troska o stan środowiska oraz walorów turystycznych Rozwój turystyki socjalnej Koordynacja działalności różnych sektorów gospodarki w taki sposób, aby interesy rozwoju turystyki oraz inne gałęzi przemysłu wzajemnie się uzupełniały, przynosząc korzyści całej gospodarce.
7
Podsumowując należy podkreślić, że świadoma polityka turystyczna państwa jest podstawowym warunkiem rozwoju przemysłu turystycznego.
8
Dziękujemy za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.